{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.130 visninger | Oprettet:

Malte F
Malte F
Tilmeldt:
14. jan 2022
Emner: 4 Svar: 22

Motocr Hot 50 starter ikke. {{forumTopicSubject}}

Hey, jeg har haft min Motocr hot 50 (eu5) i godt og vel 1,5 års tid ca. jeg har før haft problemer med at den pludselig begynder at køre for stærkt og derefter går i nød-mode (samtidig med at motorlampe lyser).
Den har været hos autoriseret mekaniker flere gange af denne grund, dog uden held. De har på intet tidspunkt kunne finde årsagen.
————————————
Da jeg her for noget tid siden kom hjem fra skole stillede jeg min knallert ude foran vores hoveddør så jeg bare kunne sætte mig op på den og køre videre på arbejde. Men da jeg kommer ud (omkring 30 min senere) igen, så vil den ikke starte. Jeg begynder med det samme selv at fejlfinde. Dog uden held… Jeg får en tid hos mekanikeren og den har stået der i næsten 2 uger og han har skiftet ALT (siger han). Da jeg kommer for at hente min knallert starter den op og jeg sætter mig til at køre, jeg når dog ikke andet end 50meter før den går ud!
Den har stået hos mekanikeren i yderligere 5 dage (med en masse reservedele skiftet) og han kan stadig ikke finde fejlen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Motocr Hot 50 starter ikke.
  • #1   17. jun 2022 Du har en forkert mekaniker.

    Det lugter langt væk af en dårlig forbindelse eller en fejl på en motorstyring.


  • Malte F
    Malte F Tilmeldt:
    jan 2022

    Emner: 4 Svar: 22
    #2   17. jun 2022 #1 Fejl på motorstyring, hvad tænker du? ECU, Pickup osv?

  • #3   17. jun 2022 Har der været en tester på?
    En motor der er så ny, den skal have OBD eller noget tilsvarende, så man kan udlæse fejlkoder.


  • #4   17. jun 2022 Hvor fra Sydsjælland er du fra?

  • #5   17. jun 2022 Forbruger klage nævnet? smiley
    Hvis han ikke kan rette fejlen må han give dig en anden der virker? Eller pengene refunderet?
    Jeg hader el der ikke virker som det skal. Det er sort magi i mine øjne så hvis det ikke virker bebrejder jeg troldmanden og finder en ny.

    Hvis forsikring skal ind over så kræver det hurtigt så mange værksteds timer á 450,- kr at maskinen betragtes for totalskadet og skal byt til nyt.
    Er den inden for garantiperioden skal lortet kraftedme virke..undskyld det franske men så svært er det ikke at levere varen.

    Har haft over 30 maskiner og den runner jeg havde der havd el problemer solgte jeg og købte noget der virkede istedet... alt andet har kørt upåklageligt.
    Har du købt skidtet fra nyt så skal den sku virke. Ingen kære mor for forhandleren. Han har nogen frister han skal overholde og lever varen ikke op til forventelig standard så vanker der
    Han har måske ignoreret det og du ved det nok ikke. Vil sige ring til forbeugerklagenævnet og evt start en sag med dem. Det kan ikke være rigtigt du skal stå med hovedpinen


  • Malte F
    Malte F Tilmeldt:
    jan 2022

    Emner: 4 Svar: 22
    #6   18. jun 2022 #3 der har været tester på. Den slog ud på fejl ved lambasonde, men den blev skiftet og problemet var løst. (På testeren) men den fortsatte stadig med ikke at starte.

  • Malte F
    Malte F Tilmeldt:
    jan 2022

    Emner: 4 Svar: 22
    #7   18. jun 2022 #4 Jeg er fra det nordligste af Falster.

  • Malte F
    Malte F Tilmeldt:
    jan 2022

    Emner: 4 Svar: 22
    #8   18. jun 2022 #5 Problemet er bare det at jeg har haft den åben ved kickstarterskjold og jeg har haft monteret én LED-bar oppe foran. Så garantien gælder vel ikke længere ??

  • #9   18. jun 2022 Måske har du brudt garantien. Men det burde den ikke dø af. Den burde virke hvis ikke du har lavet noget galt.

    Tjek evt om pickup ved koblingen ved kickstarterskjoldet har taget skade.

    Eller du ka ha lavet en fejl i forbindelse med den Led bar


  • Malte F
    Malte F Tilmeldt:
    jan 2022

    Emner: 4 Svar: 22
    #10   18. jun 2022 #9 allerede anden dag efter jeg købte scooteren så monterede jeg led baren. Og problemet er først kommet mange km senere.
    Jeg har også forslået at mekanikeren skulle tage et kig på pickup’en. Men om det er gjort ved jeg faktisk ikke? Det må jeg lige spørge ham om!


  • #11   19. jun 2022 Hvis man tager nejhatten på, så ved forhandleren godt hvad der er galt, men at det er så dyr en del, så han ikke vil skifte den på garantien.
    At du åbner et kickstarterskjold på en scooter burde ikke ændre på om motoren kan starte eller ej.

    Mit bud er at motorstyringen er død.


  • Malte F
    Malte F Tilmeldt:
    jan 2022

    Emner: 4 Svar: 22
    #12   19. jun 2022 #11 Altså ECU?

  • #13   20. jun 2022 #12
    Det kunne det godt tyde på.
    Har du tjekker for gnist?


  • Malte F
    Malte F Tilmeldt:
    jan 2022

    Emner: 4 Svar: 22
    #14   20. jun 2022 #13 Ja, lækker lilla gnist

  • #15   20. jun 2022 Den ska gniste klart gul-hvid.
    Blålig gnist tyder på for lav temperatur på gnisten.
    Har hjulpet en med en motrac der gnistede, men ikke nok.
    Nyt tændrør på så kørte den. De holder ikke evigt, især på 4t.
    Man bør have en ekstra nøgle. Og et ekstra tændrør. Altid.
    Selv hvis det ikke er løsningen, så har du et næste gang til at teste med. Men lilla lyder helt nede i rødblå så det ka meget vel være dødt tændrør.

    Det ka selvfølgelig stadig være et ecu problem så den bare ikke får nok strøm til at gniste for fuld knald som den skal.

    Ved godt den lige har været til mekaniker og du skrev de har prøvet at skifte meget.
    Men hear-say er værdiløst nu til dags smiley plus man ka som udgandspunk ikke regne med motocr forhandlere


  • Malte F
    Malte F Tilmeldt:
    jan 2022

    Emner: 4 Svar: 22
    #16   10. jul 2022 Jeg har fået scooteren hjem… Den har været hos 3 mekanikere nu… (1 autoriseret)…. Ingen er sikre men “TROR?!?” At det måske ville hjælpe at skifte motor…. Jeg skrotter lortet…. Aldrig køb Motocr….

  • #17   10. jul 2022 Hvor er du fra og hvad skal den koste?
    Jeg er fra Køge.


  • Malte F
    Malte F Tilmeldt:
    jan 2022

    Emner: 4 Svar: 22
    #18   10. jul 2022 Jeg er fra Nørre Alslev (Nordfalster)… og der er én der har budt 6000,- da han tror han kan fikse den…
    Men ka’ du ikke lige skrive på mit nummer
    :+45 61 37 51 71


  • #19   10. jul 2022 #18
    Jeg kender godt byen.
    Jeg har været med til at bygge jeres Rema 1000.
    Kan du ikke lave et fotoalbum med den og skrive lidt om den?


  • Malte F
    Malte F Tilmeldt:
    jan 2022

    Emner: 4 Svar: 22
    #20   10. jul 2022 #18, det er hermed gjort…

Kommentér på:
Motocr Hot 50 starter ikke.

Annonce