Derbi Senda kaburator {{forumTopicSubject}}
Hej jeg har lige fundet ud af min Derbi Senda har en 19mm kaburator hvor praktisk er det når den kører lovlig jeg syntes nemlig også den tager mange omdrejninger og den kører ikke 100% optimalt dog har den godt optræk. Er det det værd at købe standart kaburator? Og hvad vil forskellen være? Kommer den til at tage mindre omdrejninger??? tak på forhånd
sep 2003
Følger: 17 Følgere: 638 Scootere: 12 Emner: 153 Svar: 7.392
Fordele ved 17,5 ka være en meget lille smule bedre træk i lave og mellem omdrejninger, bedre benz økonomi, nemmere choker og org luftfilter passer på.
Men afh afhvilken 19 du har på så har du måske allerede std ludtfilter og nem choker
dec 2022
Følgere: 74 Emner: 16 Svar: 39
sep 2003
Følger: 17 Følgere: 638 Scootere: 12 Emner: 153 Svar: 7.392
Karbburator kan ændre lidt på hvor den yder mest i de omdrejningstal. Men den vil stadig tage x tusind omdrejninger ved x kmt uanset om du så sætter en 2mm karbu på eller en 40mm karbu på.
det er gearingen der bestemmer hvad omdr den tager ved hvad fart, og cylinder/udstødning der bestemmer max omdrejningstal
dec 2022
Følgere: 74 Emner: 16 Svar: 39
sep 2003
Følger: 17 Følgere: 638 Scootere: 12 Emner: 153 Svar: 7.392
Jeg ville bruge noget som sprocket calculator og finde ud af hva gearing præcis der vil gi en topfart på 39-42 kmt.
Du indtaster din nuværende gearing og så får du en tabel over andre gearingsvalg med hvad % topfart det vil give. Og så regner man ud hvad gearing der vil give en lovlih men såhøj topfart som mulig.
Det givers amtidig minimal larm og bedst mulig benzinøkonomi
Derbi Senda kaburator