{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
122 visninger | Oprettet:

Emil P
Emil P
Tilmeldt:
10. dec 2022
Følgere: 138 Emner: 30 Svar: 85

Derbi Senda kaburator {{forumTopicSubject}}

Hej jeg har lige fundet ud af min Derbi Senda har en 19mm kaburator hvor praktisk er det når den kører lovlig jeg syntes nemlig også den tager mange omdrejninger og den kører ikke 100% optimalt dog har den godt optræk. Er det det værd at købe standart kaburator? Og hvad vil forskellen være? Kommer den til at tage mindre omdrejninger??? tak på forhånd


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Derbi Senda kaburator
  • #1   18. sep 2023 Den tager ikke mindre omdrejninger med 17,5 end med 19 karbu

    Fordele ved 17,5 ka være en meget lille smule bedre træk i lave og mellem omdrejninger, bedre benz økonomi, nemmere choker og org luftfilter passer på.

    Men afh afhvilken 19 du har på så har du måske allerede std ludtfilter og nem choker


  • Emil P
    Emil P Tilmeldt:
    dec 2022

    Følgere: 138 Emner: 30 Svar: 85
    #2   18. sep 2023 Hej tak for svar jeg glemte at sige jeg har powerfilter på. Angående kaburatoren, kan det så godt bare være indstilling I kaburatoren det gør at den tager så mange omdrejninger? Fx hvis dysen er for lille eller er det noget anden indstilling?

  • #3   18. sep 2023 Nope, det er en gearmaskine. Så den tager bare de omdrejninger som cylinder og udstødning bestemmer at den vil tage.
    Karbburator kan ændre lidt på hvor den yder mest i de omdrejningstal. Men den vil stadig tage x tusind omdrejninger ved x kmt uanset om du så sætter en 2mm karbu på eller en 40mm karbu på.
    det er gearingen der bestemmer hvad omdr den tager ved hvad fart, og cylinder/udstødning der bestemmer max omdrejningstal


  • Emil P
    Emil P Tilmeldt:
    dec 2022

    Følgere: 138 Emner: 30 Svar: 85
    #4   18. sep 2023 Hvilken gearing vil du anbefale til lovlig Derbi med 3 gear?

  • #5   18. sep 2023 Afhænger af hvad du har på nu og hvad topfarten er på gps.

    Jeg ville bruge noget som sprocket calculator og finde ud af hva gearing præcis der vil gi en topfart på 39-42 kmt.

    Du indtaster din nuværende gearing og så får du en tabel over andre gearingsvalg med hvad % topfart det vil give. Og så regner man ud hvad gearing der vil give en lovlih men såhøj topfart som mulig.
    Det givers amtidig minimal larm og bedst mulig benzinøkonomi


Kommentér på:
Derbi Senda kaburator

Annonce