{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
425 visninger | Oprettet:

Trine K
Trine K
Tilmeldt:
13. okt 2021
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Hvilken knallert og hvorfor? {{forumTopicSubject}}

Hej,

Jeg er på jagt efter en knallert til min søn der bliver 15 i næste måned. Han skal bruge den som transportmiddel mellem hjem / skole / job.

Den skal naturligvis være lovlig, men om den kører 35, tænker jeg ikke gør noget.

Hans budget er max 5.000

Hvilken knallert skal jeg se efter? Jeg har på DBA fundet både VGA, Kymco, CPI, PGO. Men er der forskel på mærkerne?

Hvad skal jeg ellers gå efter i min søgen?

Tak for hjælp og gode råd ??

Mvh Trine


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken knallert og hvorfor?
  • #1   13. okt 2021 der er meget forskel på de forskellige mærker hvor høj er han da der er også er stor forskel på størrelse af div modeller men hvis i kan finde en pgo som ikke er totalt overskruet er det en fin maskine rent mekanisk udsenet og komfort er jo individuelt

  • Trine K
    Trine K Tilmeldt:
    okt 2021

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #2   13. okt 2021 Tak. Pt er han omkring 167,så han er ikke sådan høj-høj ??

  • #3   13. okt 2021 Personligt kan jeg godt lide CPI Hussar da de både fåes billligt og bare kører (fik min, jeg 2. Ejer og den har gået 6xxx km).

    Alt originalt med originale papirer. Har ikke svigtet mig i 6 måneder endnu. smiley


  • #4   13. okt 2021 nej så kan han køre på alt næsten

  • #5   13. okt 2021 Kymco, pgo og cpi er fraTaiwan.
    Kvaliteten derfra er væsentligt bedre end på kina knallerterne, og gensalgsværdien derfor lidt bedre. Samt køreoplevelsen og sikkerheden er generelt lidt bedre. Bremser, komfort, opbevaringsplads, lys.
    Vga explora er ikke den værste kineser. Den er også billig fra ny.
    Pgo Hot er for dyr ift hvad man får. Dårligt lys, dårlig komfort og vindlæ, ingen bagagekrog og trangt med plads i sæderummet. Holderbarhed mjaa nææ.
    Motocr er også kina knald.
    Cpi'erne er forholdvis gamle efterhånden.

    5000 er lige på underkanten af hvad man typisk betaler for brugt en kvalitets knallert, der har haft 2 ejere inden og har fået kørt de første par service.
    Vil råde til at overveje at investere lidt mere, for at få en positiv oplevelse fremfor en fesen oplevelse af at køre knallert.
    Regnet over en periode på 2 år med ca 5-10'000 kørte km er det nogen gange billigere, fordi det virker upåklageligt og kan sælges igen for stortset samme pris man gav.
    Kina knallerterne og i nogen grad de billigere taiwan knallerter, skal man typisk reparere inden for 5-10k km, og gensalgsværdien er en anelse lavere procentvist.

    Desværre går de fleste i kineser fælden, så brugt markedet flyder med kina knallerter og overprissatte taiwan maskiner.
    Europæiske og japanske scootere er svære at finde, og bliver revet væk når de kommer til salg i nogenlunde stand. De koster ikke ret meget mere fra ny, og derfor heller ikke som brugt. Men så skal man tjekke ind ofte og holde øje og have pengene klar, men så kan man også være heldig at få en gilera runner, piaggio new zip eller new typhoon. For ca det samme som en pgo hot koster i samme stand.

    Den her skal have en nummerplade på. Og et service ville være en god ide. Og er sikkert ikke lige i den landsdel. Men Piaggio Yamaha Aprilia Gilera og Peugeot er tit til salg. https://www.guloggratis.dk/transport/knallerter/piaggio/annonce/52493248-piaggiozip4takter2010

    Den her er for gammel, og sælges af forhandler derfor er prisen for høj. Men den kan til gengæld køre uden problemer, lyser vejen godt op i mørke, er komfortabel at sidde på, giver godt vindlæ, holder værdien godt, bremser godt.
    Og der kan rent faktisk ligge en fullface hjelm i sæderummet!
    Tanken er forholdsvis stor så man skal ikke tanke så tit.
    https://www.dba.dk/2000-gilera-runner-8/id-505778136/
    Burde koste 7000 kroner brugt hos en privat sælger


  • #6   13. okt 2021 generelt undgå noget der er fra før 2006.
    De er som regel forskruede og derfor upålidelige. Fordi de ikke skal have nummerplade, så de er eftertragtede blandt folk der tuner dem.


  • #7   13. okt 2021 De gange jeg fandt noget brugt scooter til mine 2 knejter var kriteriet at den ikke var overskruet og pillet ved i et væk....
    Det er jeg kommet langt med hver gang, det samme med deres kammerater da de også fik det råd herfra.
    Kan man købe en der har været ejet af en pige er det helt genialt eller en voksen .
    Mærkerne der er købt er VGA Grido (den har bare snurret i 3 år indtil nu)
    PGO Big Max
    Piaggio NRG 2 gange, kvalitet langt bedre end de andre og de går 27-28 km literen modsat de andre der går 18.

    Generelt er det vigtigt med lidt service indimellem så det fortsat fungerer.
    Og den næste erfaring er også at uanset hvor fint fundet er, koster det små 1500 og få den helt op og være i orden.
    (nu er vi også lidt fanatiske og kan godt lide vores værksted) smiley


  • Trine K
    Trine K Tilmeldt:
    okt 2021

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #8   13. okt 2021 Tusind tak for et yderst godt og udførligt svar, wheelie. Det kan jeg godt brugt i min videre søgen. Den der stod i Odense er ikke noget dårligt bud?? måske jeg skal overtale ham til at gå lidt højere op, prismæssigt.
    Jeg er blevet tilbudt en derbi som kører 45,og den er jeg meget i tvivl om jeg skal sig ja eller nej tak til.


  • #9   13. okt 2021 Speedometeret kan godt vise 15-20% for meget, men ellers må de jo ikke køre over 40.

    Derbierne er vist ret gamle. Reservedele ikke så gængse og sådan.
    Medmindre det er en knallert med gear. Men så er den enten dyrere end 5000 eller også er den faldefærdig smiley de koster mindst 10'000 i nogenlunde stand

    Derbi atlantis eller hvad de hedder er oldtidsfund. Så umiddelbart nej


  • Trine K
    Trine K Tilmeldt:
    okt 2021

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #10   13. okt 2021 Ok, det er jeg glad for at vide. Det er også umiddelbart min Mavefornemmelse at jeg skal sige nej til den.
    Hvad med denne, vil den være et godt bud?

    https://www.dba.dk/vga-explora-r-30-km-2019/id-1084091786/?utm_source=copylink&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=mobile_web_vip_share_listing


  • #11   13. okt 2021 Den skulle stadig kunne sælges for mindst 3000kr om 2 år.
    Dog havde jeg personligt hellere købt noget piaggio el.lign. fordi oplevelsen bliver bedre. Gennem de to år.
    Dog er indkøbet af ældre kvalitetsmaskine lidt mere besværligt og mere et sats.
    Men det er helt normalt førstegangskøbere føler sig mere trygge ved noget der ligner noget nyt endnu.

    Vga explora er ret lille. Men lygter fungerer ok, den ee rimelig praktisk indrettet og går ikke helt så meget i stykker af en kineser at være som de fleste kinesere.
    Dog havde jeg selv hellere satset på en 10 år gammel piaggio.
    Hvorfor? Det vil opleves hvis man kører begge maskiner og har dem gennem to år og så regner på økokomiwn i det.

    Men jeg startede som så mange andre selv på taiwan scootere og har også kørt kinesere i en periode (så billige jo) så helt af helvedes til er det ikke.
    Men der har været dyrt og besværligt, og ikke så sjovt, sammenlignet med de italienske og japanske maskiner jeg har haft.
    Har idag 3 italienske og 1 japansk maskine holdende. Som alle sammen holder værdien i årevis og kører uden problemer. Og kører rigtig godt. Og er flotte smiley :)

    Købt for hhv 4000kr og serviceret, 6000kr med swevice og friske dæk, 4000 for en 20 år gammel japaner der skal have et service og så sælges for det dobbelte, og så en offroad knallert der kostede nærmere 20 tusind i indkøb, brugt, men som også holder værdien oppe i mange år fremad

    6000kr for en vga explora som er næsten ny, tjaa, det er jo hvad de koster.
    Ikke noget dårligt bud, især hvis knejten synes han sidder godt på den, og den er fin nok mht plads og udseende og sådan.
    At der følger lås med er nemt.
    Dog plejer jeg at prutte med folk om de beholder deres beugte låse og hjelme og så får jeg den lidt billigere.
    Men en lås skal man jo have. Så hvis prisen er rigtig så kan en billig kineser lås sikkert godt bruges. I enkelte tilfælde er de sågar gode.

    Hjelm skal dog vælges aht pasform, komfort og udsyn evt behov for briller.
    Rutscher den rundt på hovedet eller lugter lidt af cognac sååå høhø penge sparet eller penge spildt hehe vurderingssag.

    Har set en del 4-5 år gamle vga explora, og det er ikke noget kønt syn allerede der. Glasset i lygterne revner og matterer, de ruster og er generelt brug og smid væk objekter.
    Rentabelt for nogle, men et traume for andre.

    Piaggioerne derimod køber jeg gerne i alderen 7-12 år, og sælger igen til samme pris som jeg gav, efter 3-4 års kørsel på dem yderligere. Som regel uden reparationer undervejs.

    Den går ikke med en kineser.

    Men kinesere fås billigt som næstenny.
    Så det køber de fleste førstegangskøbere (og de fleste sidstegangskøbere)

    Det er også billigt sluppet. Især hvis den er ny i butikken på kampagne til 8000kr inklusiv garanti


Kommentér på:
Hvilken knallert og hvorfor?

Annonce