{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.373 visninger | Oprettet:

Hvilken knallert? {{forumTopicSubject}}

Hej SG
Jeg har lige solgt min hot og har ca 10k som jeg gerne vil købe noget nyt sjovt at køre på.
Kunne i evt give nogen ideer til hvad det kunne være det eneste krav er at det ikke må være scooter og helst MED gear
Jeg tænker lidt noget skyteam dax, motrac, måske derbi, gilera eller aprilia.
Tak for hjælpen på forhånd


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken knallert?
  • #1   24. apr 2018 køb hvad du sys er fedt og være ligeglad med hvad andre sys

  • #2   24. apr 2018 køb en Sachs madass. bare fordi den ikke er på listen.

  • #3   25. apr 2018 En splinter ny motrac? smiley

    Har du prøvet at køre offroad på en offroader?
    Det kan seriøst være sjovt at fjolle rundt i terræn med skråninger.
    Jeg sidder her med min morgenmad og har bare lyst til at køre ud og tosse rundt, men har ikke tid nu smiley

    Det meget forskellig fra person til person. Og hvor man bor henne o.s.v.
    Men skyteam og alt hvad der ellers kommer PRC (peoples republic of china) vil jeg fraråde.
    Japan eller europa kan jeg anbefale.
    Taiwan kan gå an smiley

    Motrac er kinesisk også men lidt undtagelsen der bekræfter reglen.
    Med motrac får du en knallert der er i den lave ende af taiwan kvalitet, dog klart i den højeste ende af kina kvalitets standarder
    https://www.motorcycle-magazine.com/chinese-firm-motrac-gets-serious/


    profilbillede
  • #4   25. apr 2018 Tror ikke man får en splinter ny motrac for 10.000kr
    Har ellers kigget meget på dem


  • #5   25. apr 2018 Ja ok de koster lidt mere end sidst jeg kiggede.
    Kiggede på at købe en m3 restmodel for 10-11 t sidste år, men blev udsolgt.
    Synes jeg huskede koehler knallerter havde en m5r til 14000.
    Var forbi for at prøve den, men var allerede reserveret til en anden så ku ikke få en prøvetur. Og det var den sidste de havde sidste sommer. Der kom ikke flere til danmark før i vinter, så det var ikke til at opdrive en i efteråret.
    Men de sku findes til en ok pris brugt. Tror bare man skal være hurtig når de kommer til salg smiley


  • #6   25. apr 2018 Præcis og når de så endelig komme til salg er det fordi der er noget galt med dem...
    Hvad køre du på, så lige det billede du lagde op i komentaren?


  • #9   25. apr 2018 Ja den er ikke helt dum hellere!
    Havde selv en gilera som der var lidt problemer med og endte med at købe en hot 50 men det er så frygteligt kedeligt at ikke kunne skifte gear
    Så jeg skal se efter noget nyt!


  • #10   25. apr 2018 Hvis du kan finde sådan en HM crm, evt i "derapage" udgaven som min (motard) så vil jeg anbefale sådan en smiley
    Men tvivler på de fås til de 10. Min var sat til 14.

    Men en aprilia derbi gilera der ser ud til at have været i ok hænder, gerne med flere år på bagen end km på tælleren...
    Det er kilometerne der slider på dem her. De fleste passer godt på dem når de ikke kører på dem de gear maskiner.
    Men kan sagtens være heldig at finde en der også er blevet kørt forsigtigt


  • #12   25. apr 2018 Jeg købte netop gear knallerten fordi jeg kørte med 1000 motorcykler til bakkeåbning på min scooter, og jeg sad faktisk og kedede mig undervejs.
    Nu er jeg også vant til min scooter...

    Men vil sige, efter jeg havde kørt den gear knallert hjem 200 km !!!
    Så havfe jeg satme ondt i røven af at sidde på det smalle sæde smiley og mine fingre var helt følelsesløse af vibrationer.

    Dagen efter kørte jeg på min scooter og er du sinnndsyg....
    Det er TOTALT LUXUS at køre på min scooter smiley smiley smiley
    Den er SÅ rar at sidde på, den vibrerer nærmest ikke. Der er plads under sædet til ting. Jeg har vindlæ på benene. Og den er nærmest lydløs sammenlignet med gear knallert.
    Selvom det er 70cc.

    Og helt kedelig er den altså heller ikke at køre på smiley


    Egentlig havde jeg tænkt mig at købe en lovlig scooter. Har ledt efter en god 4takter siden efteråret. Men har ikke fundet noget.

    Så blev det lige pludselig forår og jeg kørte den tur med motoecyklerne på min scooter hvor jeg kedede mig, så tænkte jeg om man sku prøve en 50cc gear knallert.
    Ville kun gøre det hvis jeg fandt en pæn en.
    Så fandt jeg den HM


    profilbillede
  • #14   25. apr 2018 Hvis du ikke skal offroade og kan passe godt på en knallert så er der de nye yamasaki til 11000
    Det er kina. Og de er ikke det mest holdbare de yamasaki.
    Men det er 4takt smiley
    https://www.daxshoppen.dk

    Jeg anbefaler den ikke. Men kender den heller ikke udover jeg så en parkeret i kbh i weekenden.

    Jeg ville så heller ikke købe en m5r, men det er fordi den måde jeg kører på stiller for store krav til holdbarheden smiley
    Så sku det være som lovlig knullert.
    Men det har jeg besluttet med mig selv at jeg ikke vil haha.

    Hvis jeg skal ha en lovlig så skal den være komfortabel og praktisk smiley og billig. Men kvalivare/taiwan. Og 4takt!
    Nå men nok om hvad jeg vil ha


    profilbillede
  • #15   25. apr 2018 Fandt en til 18000 fra 2009 som havde kørt under 1000km fordi den havde stået indenfor
    Men når man ikke har 18000 er det lodt svært at få den ned på 10000kr


  • #16   25. apr 2018 Har set på yamasakien men udsenet er ikke helt mig der hælder jeg mere til m5r eller noget helt tredje

  • #17   25. apr 2018 Har også overvejet at købe skyteam pbr sådan en knallert kan køre 42km/l og med en 7 liter tank er det en fantastisk hverdags knallert

  • #18   26. apr 2018 Jeg har også kigget på de skyteam pbr nogen gange og tænkt det ser rimelig sjovt ud.
    Og kvaliteten ser bedre ud end den skyteam st200 sm jeg havde i 2011. Den var seriøst faldefærdig.
    Og den var fra 2006. Så kun 5 år gammel på det tidspunkt. Kørt ca 6000km. Men rust på stel, afskallet maling, falmede skjolde, gulligt glas i speedo. Sprængte pærer hele tiden, havde ingen kræfter, forlygte lyset var dårligt og generelt rigtig kina skrot. Men fik den for 2500 minus styret smiley

    De pbr ser væsentligt bedre ud.
    Jeg er så 183. Det betyder også lidt hvis man skal tilbringe nogen timer om ugen i sædet smiley


  • #19   26. apr 2018 Hvis du kan få den til 15000 er det godt nok også en god pris lyder det som om.
    Men hvis ikke du har pengene så nytter det jo ikke noget.

    Tit når jeg har skulle have nyt (brugt) køretøj, så har jeg valgt ikke at tænke over hvad jeg vil have.
    Bare kigge hvad der er og så se om der er noget af det jeg vil have. Som jeg kan betale.

    Det var sådan jeg fandt min nye crm.
    Tænkte man måske skulle prøve en gearknallert.
    Ku godr have tænkt mig en aprilia sx eller rx fra efter 2010, men var ligesom bare nødt til at kigge, om der overhoved Var noget som var værd at købe.

    Min gilera dna faldt jeg også bare over.
    Idag er der bare meget der bliver solgt på facebook.
    Man kan ikke bare søge på facebook. Det er totalt kaos at kigge markederne igennem derinde. Så det kan være svært at finkæmme brugtmarkedet idag.

    Det skader selvf slet ikke at få foreslag fra andre smiley

    Købte min nrg fordi folk anbefalede den.


    profilbillede
  • #20   26. apr 2018 Sorry har det lidt som om jeg har spammet en eller anden tøs med dick pics smiley alle de billeder af mine maskiner.
    Har lige taget det af nrgen idag smiley smiley smiley


  • #21   26. apr 2018 Hahah, det er helt iorden synes selv at det er federe at vide hvad folk køre på når man skriver med dem og hvad de har prøvet

  • #22   26. apr 2018 Ja det noget rod inde på facebook jeg synes det er meget bedre med sider hvor du kan vælge hvad du vil se og sådan noget

  • #23   27. apr 2018 Ender squ nok med at købe en splinter ny generic trigger til 15.000kr!!!

  • #24   27. apr 2018 Det er også rimelig billigt.
    Af hvad jeg har set skal man passe rimelig godt på sin generic hvis man har sådan en.
    De er ikke helt så holdbare.
    Har læst en skrive man helt sku holde sig fra dem.
    Hvis man kører som mig er der nok noget om det.
    Men mon ikke du har solgt den igen når problemerne begynder at opstå smiley


  • #25   27. apr 2018 Tjo sikkert ellers tror jeg at det er garanti hvis der sker problemer med den

  • #26   2. maj 2018 Så fik jeg købt en knallert!

Kommentér på:
Hvilken knallert?

Annonce