{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.277 visninger | Oprettet:

Ulovligt og gå med en pocketbike eller tunet scooter {{forumTopicSubject}}

Hej mig og min kammerat har snakkede om og gå med en pocketbike eller crosser eller noget helt andet på offentlige stier. han sagde det var ulovligt og den mindst skal være 30 cm over jorden for at det er lovligt. er det sandt, at man ikke må gå rundt med en pocketbike? mens motoren er kold eller at den slet ikke kan starte.

Mvh. Mads

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ulovligt og gå med en pocketbike eller tunet scooter
  • #1   13. maj 2014 Du må godt trække en tunet knallert/scooter eller pocketbike, eller what ever du vil trække, det er der intet ulovligt i, det står endda i loven, kan bare ikke huske hvor, og hvordan det er formuleret.

• #2   13. maj 2014 30cm over jorden
    Har godt hørt det pjat af en eller anden tard
    Og jeg vil sige af vis de ikke har set dig eller hørt dig køre på den og det ikke ser ud som om du skal til af køre eller du lige har kørt så har de ikke en skid af sige

Og det tror jeg der er nogle andre der vil være enige med mig i der..

• #3   13. maj 2014 Må du ikke. Den er ulovlig, og lige så snart den er på offentlig grund, kan du få bøde smiley Men man burde godt kunne snakke sig ud af det? smiley

• #4   13. maj 2014 Politiet siger da altid at man skal trække hjem?

• #5   13. maj 2014 Så længe den ikke er startet burde det vel ikke være et problem?

• #6   14. maj 2014 Med jeres logik, burde politiet jo heller ikke kunne give folk bøder, når deres ulovlige scooter holder parkeret på den skolle de nu går på, og politiet vælger at holder razzia? Så længe den er på offentlig grund, kan (eller skal vel?) de give bøde smiley

• #7   14. maj 2014 Det er fuldt ud lovligt.
    Og holder den parkereret ved ens skole kan man bare sige at man har trukket den derhen, de skal have beviser for den har kørt offentligt, man behøver ikke engang en bullshit historie om det, uden bevis kan du fucke af.
    De slipper af med det pga de unge gerne ikke kender lovgivningen ang den slags.
    Jeg kører f.eks dragrace, vi trækker min dragracer fra pladsen og ind til banen, da vores lastbil er for stor til at komme igennem bummene.

Der er intet som er lovligt på den.

mvh

• #8   14. maj 2014 Altså jeg kan huske i 09 (og på pågældende tidspunkt var propagandaen for det med 30 cm ret slem smiley )

Men jeg gik på EUC sønderborg dengang, jeg kan huske, at de meget ofte holdt razzia imod os scooterkørere, og de stod så man ikke kunne se dem, før det var for sent.. Men dem åtte altså ikke tage os, der allerede var kommet da de kom smiley ellers havde samtlige af os, mistet vores scootere.. jeg husker ikke ÉN lovlig scooter under det halvtag vi brugte.. Og de snuppede nu altså kun dem , der kom trillende forbi dem... De stod i indkørslen, til P pladserne.. så vi kunne ikke se dem før vi var drejet om hjørnet.. og så stod de der allerede. Anyways , igen, vil jeg påpege at de altså kun snuppede dem der ikke allerede var ankommet. Hvis man tænker over det, tror jeg nu heller ikke at f.eks vor undervisningsminister ville være så glad for, at sidde og hive 20% af eleverne ud, som allerede sidder til time, pga deres scooter skal tjekkes.. Jeg vil intet sige om selve loven, men jeg har ALDRIG fået den at vide af politiet, og har trukket ulovlige scootere mere end en gang.. Samt , at jeg med egne øjne har set, at de intet gjorde ved os der kom tidligere.... de par gange jeg kom på scooter, havde jeg hjelmen i hånden for at være, når jeg kom gående.. men scooteren stod i en baggård 50 meter fra skolen, hos en jeg kender.. smiley heldigvis kunne man ikke se derop, fra politiets vinkel af.

• #9   14. maj 2014 Altså er den knallert parkeret på skolen så er det en du bruger. Og det kan man ko se ved at du har den forsikret går du med en røv tunet scooter med nummerplade på så skal du da selvfølgelig have en bøde

• #10   14. maj 2014 Det er faktisk sandt med de 30cm over jorden da den så kan stå på en trailer (hvor det ikke er ulovligt)...

• #11   14. maj 2014 Det har jeg i hvert fald hørt/læst

• #12   14. maj 2014 Du må gerne trække en tunet scooter på offentlig vej.
    Nøglerne må ikke sidde i tændingen, og hvis motoren er kold, skal de kunne bevise du har kørt på den, ellers kan de IKKE give dig en bøde.
    Du må også godt trække en Pocket bike, så længe motoren er slukket, og kold.

• #13   14. maj 2014 Ok tak for alle svarende:)

Kommentér på:
Ulovligt og gå med en pocketbike eller tunet scooter

Annonce