{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  membran..
  • #3   28. nov 2008 Udboringen i den studs ser mig da noget skæv ud.. :s

  • #4   28. nov 2008 Krogh:
    Det gør det da o:


  • #5   28. nov 2008 er skævt krogh.. :==)
    men blir støbt sådan vil jeg tro..ser ikk ud til at være drejet ud!!


  • #8   28. nov 2008 tak tak tobias..
    ung gut der læst på lektien samt hukommelsen iorden ;=)
    kontakter min tyske kontakt samt rion for at høre nærmere så..


  • #9   30. nov 2008 KÆMPE-indlæg, hehe...


    Membranstudsen er støbt, men støbeforme i den størrelse bør heller ikke være hverken dyre eller besværlige at lave. Hvis man er lidt hard-core fingernem, vil jeg rent faktisk mene, man kan lave en selv.


    Studsen støder ind i et par problemer:

    Den højre støttebolt til indsugningsstudsen sidder faktisk indvendigt i studsen, fordi man har ønsket at gøre brug af sådan ca. den største membran fra scooterverdenen.
    Som følge deraf, bliver indsugningsforløbet lidt underligt. Hvor meget det kan afhjælpes, har jeg ikke arbejdet videre på, og jeg tror ærligt talt, det er bedre at have en spøjs form på indsugningskanalen, end det er ikke at have en membran i sidste ende.

    Et andet problem er, at der skal fjernes en køleribbe på cylinderen, men igen.... jeg vil hellere have en membran, end en ekstra køleribbe på en SB-cylinder.

    Så vidt vides, er hullet identisk med det i en 20mm studs, som rent faktisk er 22-23mm org. smiley


    Mht. at gå over 200-210º på indsugningsvarigheden (Rion's råd), vil jeg lade jer gøre det. Jeg følger en anden logik. Booster-kanaler, som går direkte fra krumtaphuset til forbrændingskammeret giver også mere ydelse, men på den anden side bliver cylinderen derved afhængig af membran-kittet. Skulle man få lyst til at mpntere en anden cylinder på et senere tidspunkt, er den første cylinder svær at komme af med. Omvendt er Parma'erne selvf. heller ikke så dyre, men altså...
    Det kan være, at det føles som om, der er en højere effekt til rådighed ved at lave '360º' indsugningsvarighed, men jeg er overbevist om, at det mere skyldes, der forsvinder træk fra bunden = det føles som om, motoren rammer trækområdet hårdere.
    Jeg savner før-/efter-målinger på rullefelt, må jeg erkende.


    Teoretisk skal der en STØRRE tomgangsdyse til, ja. Om det er sådan i praksis vil variere fra motor til motor.
    Ved lave omdrejninger passerer luften hen over dyserøret én gang, mens stemplet er på vej fremad i motoren. Når stemplet er på vej baglæns, bliver noget af luften presset tilbage gennem indsugningen og hen over dyserøret en gang til, hvor der bliver hevet mere benzin med op. Når stemplet er på vej fremad for anden gang, bliver der for tredje gang hevet benzin gennem dyserøret, og i princippet er A/F-forholdet altså tre gange højere end nødvendigt.
    Det kan godt være, jeg tidligere har skrevet, den skal være mindre - det er noget hø, når nu luften kun passerer dyserøret og tomgangsdysen én gang. smiley
    Det afhænger også af, hvor stramme/tykke membran-bladene er. Hvis de er stramme, vil det være mere udtalt, end hvis de er tynde/bløde. Og kører man med Boyesen-blade (google it: boyesen reeds), vil situationen være en helt tredje.


    Skådes 20mm studs er ynkeligt forarbejdet - jeg FATTER ikke, at Parmakit har lavet sådan en brøler. Det er simpelthen tragisk, men det sparer selvf. penge på forarbejdningen. Membran-udgaven er bedre, uanset hvor godt hullet er centreret.
    En let rejfning af hullet er heldigvis hurtigt overstået, og det opvejer den dårlige centrering i rimelig grad.


  • #10   1. dec 2008 ER MIG BEKENT IKKE DET BEDSTE MAND KAN FÅ.
    LANGT FRA???
    FÅ LAVET ET SÆT SELV DET ER MIN MENING.
    VILLE IKKE GIVE DET FOR DET.


  • #11   5. dec 2008 Umiddelbart kender jeg ikke til andre masseproducerede membran-løsninger, men hvis der er bedre sager på markedet, så sig frem. smiley

    Skal du selv lave et, kræver det trods alt lidt evner, og hvis du skal betale dig ærligt fra det, bliver det en dyr omgang. Indrømmet, ~1.500kr for en studs er en høj pris, og membranen koster ikke ligefrem 1.000kr i løssalg, men med nutidens timeløn, er det umuligt at få lavet en tilsvarende/bedre løsning til prisen.


  • #12   5. dec 2008 Jo.

    Et mic eller tig ,værk med rustfri tråd eller alu kommer mand langt.
    Så skal mand kun dreje og frase det rant....lige.
    Men er da en stor for del at kende de rette folk med adgang til rette varktøj..


  • #13   5. dec 2008 har fået adgang til bedre og billigere løsning 160euro
    igennem min tyske kontakt...
    skriv pm for yderligere og seriøs interesse samt evt foto :=)


  • #14   9. dec 2008 min tyske kontakt laver membran sæt til cylinder..sir og mener selv det er bedre end bavariaparts..
    1 sæt memran til stor pind cylinder:165euro
    bearbejdning/modificering af cylinder samt stempel for membran: 80euro
    speciel bygget membran effektpotte til membran kit/ cylinder : 280euro
    billeder kan i se i mit fotoalbum :=)
    kan selvfølgelig undersøge mere og nærmere ved seriøs interesse..
    mvh karsten


  • #15   10. dec 2008 Bearbejdning af cylinder?
    Jeg vil ikke begive mig ud i, hvorfor mit stempel aldrig kommer til at se sådan ud, trods montering af membran. smiley

    Herre-skæv montering af karburatoren, hehe. Men det er sikkert en Bing med det større svømmerhus.

    Synes nu, den studs ligner modellen på ebay og hos Emot en del, men prisen er jo fair nok. smiley Hvilken membran medfølger?


  • #16   11. dec 2008 ja det ligner den studs..er også ret sikker på den kommer samme sted fra!!
    ja han kører med 22mm bing..kender ikke bundkar str
    jeg undersøger lige hvilken type membran!! jesper :=)


  • #17   13. dec 2008 Tak for assistancen indtil videre, da. smiley

    De 20-23mm Bing-karburatorer findes med to forskellige bundkar, og det ene er ganske enkelt for stort til at være der - derfor må man enten montere karburatoren skævt (og det duer altså ikke, at benzinen løber ud af bundkarret, når man drejer til venstre) eller montere bundkarret fra en anden type.

    Hvis membranhuset er det samme, og det ikke V-force membranen, der medfølger, er det 100% uinteressant. Den er der trods alt noget mere hul igennem, og som sagt skal den bare udstyres med boyesen-blade, hvis man ellers kan finde frem til, hvilke tykkelser, man skal bruge dertil. smiley


  • #18   13. dec 2008 jeg har skrevet til ham jesper..venter spændt på tilbage melding!! :=)

Kommentér på:
membran..

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce