{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.282 visninger | Oprettet:

Cylinder Info søges. {{forumTopicSubject}}

Bred bolt-afstand, nummer 15-43.99. Kreidler-museum fortæller mig ikke noget jeg bliver klogere af, så er der nogen af jer der kender lidt til denne cylinder? smiley Jeg leder naturligvis efter hvad den er opgivet til af HK, og om den jeg har er original med det portmap den har, og hvilket stempel der skal til. smiley

mvh.


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Cylinder Info søges.
  • #1   30. mar 2008 det er en 6.25hk der er modificeret som 12hk van veen cross
    hvis det er den fra claus..endda en switzer model da det er den sorte model med blanke sider på..kreidler museum skriver ka = keine angabe og på dansk..intet opgivet..men de fleste sku være 6.25hk..de variere fra 5.8 til 7hk fra fabrik..har jeg læst og hørt!


  • #2   30. mar 2008 Jeg takker karsten. smiley Ja det er den fra claus, som osse har været i dine hænder.. smiley

  • #3   31. mar 2008 Den 5,8HK SB-cylinder hedder 15.43.86 smiley

    Den oprindelige 6,25HK (effekten blev målt på motoren) hedder 15.43.99, 40ZN8
    Den senere 6,25HK (målt på baghjulet) hedder 15.43.99, 40ZN8+
    De allerseneste er fra en af de sidste, tre støbeforme og hedder udover 15.43.99, 40ZN8+ også W4, W5 eller W6 smiley De kaldes også for 6,8-7,5HK, men blev officielt opgivet til 6,5HK smiley


  • #4   31. mar 2008 Jeg takker mange gange for info Jesper. Den pågældene cylinder er så en af de oprindelige 6,25'ere, ganske som Karsten sagde. smiley Dog kraftigt modificeret, hehe.

  • #5   31. mar 2008 JESPER H: jeg overgir mig og blir klogere hver gang..he he :=)

  • #6   31. mar 2008 den cylinder der omtales har jeg selv ejet..det er en 15-43-99 mahle 40zn8 +w2 switzer model..sort fra fabrik og er modificeret som 12hk cross van veen cyl..er lavet i holland fortalte den tidligere ejer mig!

  • #7   31. mar 2008 KROGH...jeg er sikker på jesper h kan hjælpe med stempel mulighed ell råd ang det...asso werke ell vertex?!? i str D hvis jeg husker rigtigt..står på cyl..men er slidt lidt efterhånden..så den sku måske måles efter med micrometer skrue!!!!!!
    mvh falster


  • #8   1. apr 2008 Hvis det skal spille, skal cylinderen rigtigt nok måles op med det rette udstyr - ellers kan du lige så godt køre med et slidt stempel. Stemplet skal have 3/100mm tolerance.

    Personligt er jeg mest til stempler fra Asso Werke, da de typisk er lettere og ikke lader til at slides det fjerneste - det er ren beton-alu, og de glider åbenbart godt over en nicasil-belægning. Til gengæld æder de sig gennem en hårdforchromning, hvilket jeg ikke fatter en skid af - chrom er hårdere end nicasil, men det ved Asso-stempler vist ikke.
    Før T.Hansen skiftede til SKOD-K-STAR-stemplerne, solgte de AW-stempler til 100kr/stk. De var fuldt ud på højde med Mahle-stemplerne, men kostede 1/6.

    Vertex har jeg det ikke godt med, efter et af slagsen lavede en dum ridse i min mest velkørende standard-6,25'er nogensinde. smiley Jeg var så nødt til at hæve skyllerne og lave ekstra kanaler i skidtet.
    Vertex-stemplerne har den ulempe, at åbningen ved stempelringene er lige ud for skyllekanalerne. Jeg var bare heldig, at det var mens jeg trådte på kickstarteren, stempelringen besluttede sig for at gribe fat smiley

    Hvorfor har vi ikke nogle gode billeder af den cylinder til rådighed, så vi kan se, hvad folk drøner rundt med? smiley Jeg har billeder af stort set alle mine cylindre gennem tiden, lol.


  • #9   1. apr 2008 Hehe, jeg takker, er det noget du kunne være behjælpelig med at skaffe hjem Jesper?

    Der er billeder af cylinderen under den sidst oprettede Kreidler i min profil. smiley


  • #10   1. apr 2008 Har ikke umiddelbart nogle gode kontakter, men jeg kunne forestille mig, at Emot's varelager består af nogle af de sager, du gerne vil have.


    LOL! Jeg så kun flygtigt på billedet og syntes den lignede en Puch Nazi - farven og det lille billede snød mig. Men fair nok, og her kommer så en kaskade af kommentarer, som altid. smiley

    Mht. din motor, er det næppe en original cross-motor, fordi den ikke har kickstarter - den er relativt nem at fjerne med en nedstryger. smiley Den original cross-motor har en anden type gearpedal, men benytter det udvendige gearskifte, blot 'vendt på hovedet' og uden den udvendige returmekanisme. De ændrede lidt hist og her, hvilket i sidste ende resulterede i, at man gik over til det indvendige gearskifte på gademaskinerne, også. smiley

    Kør for guds skyld med minimum 4% olie i benzinen med den cylinder, og skifte stempelringen OFTE. Personligt ville jeg skifte for hver 750km. Den T-formede udstødningskanal er et ok alternativ til en stor udstødningsport, men det ÆDER stempelringe for et godt ord.
    Det minder mig om, du skal ikke satse på et stempel med mere end én stempelring, og hold dig fra et med L-ring. De er hyper-følsomme overfor brede kanaler, og det er på den dårlige måde smiley To stempelringe er kun = øget slid ved høje omdrejninger. Desuden tager en ekstra ring lidt effekt, og det ønsker du næppe, lol.

    Arbejdet på cylinderen ser ganske fornuftigt ud, og det ligner ganske rigtigt et cross-portmap. Så skal du bare have lavet en cross-udstødning, for en Homoet 6P er ikke perfekt - dog tror jeg du vil synes om den, alligevel smiley


  • #11   1. apr 2008 Tillykke med købet krogh! er min gamle motor og tun :=)
    kan fortælle at motor har siddet på en kreidler cross senior på lågerup
    cross bane på lolland..der sad ægte van veen tun på med 28mm bing og homoet effekt pot..som den oplagde der er på ebay nu!! motor blev pillet af stellet og mont på gade florett...gik desværre bare ikk længe før "kling og klang" på nordfalster blev trætte af at køre kap med en hvinende 5 gear som træk fra alt.. det var ALT! 13-36 og ca120kmt målt af flere forskellige mc og biler..så tun blev snuppet af dem..alle græd!!!!! og motor stod stille en del år..jeg købte den og fandt top i kolding samt cyl på als..har efter følgende ladet mig fortælle at både torben i holbæk(TH) samt en gut i holland skulle være mulig emner for modificering af cyl som 12hk van veen.. men der er intet TH slebet i cyl og en meget speciel fræst udst port som jeg aldrig har set før i TH cyl som jeg har set!!! der står KJH ved indsug.. det mine initialer.. lille historie!!..Har 3 nye 42mm stemler hvis en dag laver om med ny nicasil..så kan det ene nok købes
    mvh karsten fra falster 22438845


  • #12   1. apr 2008 Hehe, ja Jesper, jeg takker endnu en gang for en masse gode råd.. Karsten kom så lige med historien for motoren. Det kan heller ikke være en motor egnet til gadebrug, da der ikke er hakket noget motornummer i den. Det er ikke slebet af, for det har ganske simpelt aldrig været der. smiley Derfor vælger jeg at tro på den oprindeligt er til banebrug.

    Jeg har overvejet at montere cylinderen fra min RS på motoren, hvis det ikke er muligt at finde nyt stempel. Jeg vil alligevel have monteret et parma cylinder på RS'en. Ingen grund til at den er så vild og voldsom.

    Karsten, er det okay hvis jeg kopierer histoien om motoren ind på profilen? Det er altid godt at have noget historie bag maskineriet.. smiley


  • #13   2. apr 2008 Der var en periode, hvor der ingen numre var i motoren, så det er ingen regel. smiley Typisk er motorene fra Schweiz i midt-70erne uden numre. Vi har haft tre maskiner fra Schweiz, alle uden noget banket ind i blokken. Årsagen til det er sådan, har jeg aldrig fundet en forklaring på.

  • #14   2. apr 2008 hehe, ja man bliver jo klogere hver dag.. Men jeg vælger hårdnakket stadig at tro på den ikke er indkøbt til gadebrug, med den historie karsten har fortalt.. smiley

  • #15   2. apr 2008 Det er ligegyldigt om den er købt ind til det ene eller det andet - gearkassen er den samme. smiley Enkelte modeller havde et forstærket koblingshjul. Der er svejset en ring rundt om. Og lur mig om ikke vi fandt sådanne koblingshjul i to af vores motorer fra Schweiz. smiley

    De 5-trins gearkasser er fine til cross. Springene mellem gearene er relativt store, men 50ccm cross foregår ikke ligefrem med 160km/t, så det er kun et spørgsmål om at montere en tilstrækkeligt let gearing.

    Men... det er fløjtende ligegyldigt, bare motoren duer til noget. Medmindre nogen har forbedret et eller andet i krumtaphuset, er der ingen forskel - det var jo netop det fede ved Kreidleren. Den var race-klar ab fabrik - krævede kun cylinder, stempel, udstødning og karburator.
    Og hvorvidt der står Van Veen på blokken eller ej, så har den stadig en fed historie bag sig - det havde været nøjagtig lige så cool, hvis den kun havde tre gear, IMO.


  • #16   2. apr 2008 hey drenge...jesper har ret..deværre :=) he he....jeg har selv haft et par motore med 5 gear og intet nummer på blokken..faktisk 3 stk og nr 3 er den indirekte der er i min profil som jeg stadigvæk har...gearing i gearkasse er svær.men gåden løses kun ved at skille den af og tælle tænder på alle hjul..jeg ved bare ejer af motor før mig som blev stoppet og mistede vv tun... og en anden fem gear kører havde nøjagtig samme stel..samme 17"hjul og str dæk samt gearing..men hans trillede længere på hjul omgang.. med motor i gear(self) end min gjorde..målt nøjagtigt med kridt mærke på hjul og værsteds gulv!!!! derfor har vi altid ment at den har anden udveksling...krumtap ser alm ud på motoren..og kobling også alm 5 plades..KROGH..du bruger bare historien som du vil!! :=) ang stempel..så kan det godt lade sig gøre....selv min nuværende 42mm mahle kom ud og køre..bare med modificeret puch maxi stempel så det passer i kreidler :=).. alt kan lade sig gøre.. kik på emot.nl eks nå du har fået målt cyl.. om regn nok med det jesper sir 3/100 tol !!! ku godt tænte mig at høre i besked til mig selv hva du har givet for det..
    mvh karsten fra falster


Kommentér på:
Cylinder Info søges.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce