{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.547 visninger | Oprettet:

Køb af Kreidler i dagens Danmark. {{forumTopicSubject}}

Hejsa alle, jeg går sgu lidt og savner at have en ordentlig knallert, så derfor regner jeg med at se, om jeg kan låne lidt ekstra i banken her, når jeg skal låne til en ny bolig, men nu er det jo efterhånden et par år siden jeg har været på jagt efter en sådan maskine, så derfor kunne jeg godt lige tænke mig en tjekliste over, hvad man skal kigge efter inden handel, jeg kan jo dårligt selv huske hvilke svagheder sådan en maskine nu kan have.

Det, jeg selv kan huske er det sædvanlige pyller med om lys, og bremser nu virker, og om den holder tæt for olie, benzin..

Så kan jeg også mindes at de har en svaghed i bøsningerne til bagsvingeren, så man skal holde øje med dette. En prøvetur er nødvendig for at se om den hopper i gearene, og så skal man kigge om der er meget slør i det udvendige gearsystem, det er de ting jeg kan huske.

Er der andre ting? Med de priser de har idag, så skal den jo helst være i orden ved indkøb.

Det jeg kigger efter, er en Dansk 3 gears model, helst af ældre dato, og gerne blæserkølet, jeg vil selvfølgelig helst have noget der er originalt, men hvis prisen er derefter, så kan jeg godt leve med uoriginal lak, eller andet.

Kan det virkelig passe, at det ikke er muligt at få dette, til under 10.000kr idag?

Anyway, lad høre fra jer, gerne grundige tips og tricks osv. smiley


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Køb af Kreidler i dagens Danmark.
  • #1   24. okt 2010 tjaaa, der kan jo være alt muligt galt med dem, der er jo alt efter hvor kritisk man vil være smiley og om man self vil lave en gennemgribende renovering eller bare lidt af det nødvendige så den kan køre i nogle år endnu.

    de fleste idag tror at en kreidler er guld og grønne skove værd. jeg ville aldrig nogensinde give over 15000 kr for en kreidler, så skulle den satme være belagt med bladguld!


  • #2   24. okt 2010 Vælg en fartvindskølet, blæserkølede knallerter bruger meget energi på at sende luften op til cylinderen. Alene det at du montere et std fartvindskølet kit giver noget smiley

  • #3   24. okt 2010 Mads, til 15000kr, så skulle den dælme gerne stå som spritny. smiley Jeg har, så vidt jeg husker, aldrig givet mere end 4500 i rede penge for en knallert, kreidler eller ej, og der er kun 4-5 knallerter, ud af de efterhgånden flere 100 jeg har haft, som har kostet mig mere end 2000 i rede penge. smiley

    Men det er jo andre tider idag, hehe. Jeg tror det er de unge som presser prisen helt vildt op, netop fordi de tror tingene er mere værd, end de egentlig er.

    Men det er en diskution til en anden gang, jeg vil dog sige, at skal jeg op og give noget der ligner 10000 eller mere, så forventer jeg at der ikke skal laves noget ved maskinen, og slet ikke noget der ligner en renovering. smiley

    William, jojo, men jeg har nu ikke så travlt, har det bedst når jeg triller roligt ud af landevejen, og nyder omgivelserne, vejret, og evt selskabet, jeg har ikke noget jeg skal nå, når jeg kører knallert. smiley


  • #4   24. okt 2010 tja. jeg gav 6500 for min dengang jeg købte den... der skulle laves noget motor og sådan, bremser og lys. syntes prisen var fair. men tror nu ikke jeg ville sælge min for 10.000 kr. egentlig slet ikke sælge den, for man taber aaaaalt for meget på det.

  • #5   24. okt 2010 Mads, du kan også roligt være glad for din maskine, den er RIGTIG flot! smiley

    Hvorvidt den er 10000 værd, hehe, ja, så længe det ikke er originalt, så er det ihvertfald ikke mig man får til at punge ud i den størrelses orden. smiley

    Du har ret i at man taber på at sælge, men sådan er det jo egentlig med alle brugsting, for der vil jo komme vedligeholdelse og reperationer hen af vejen. Jeg tror ihvertfald man skal være optimist, hvis man skal leve af at handle med knallerter. smiley


  • #6   24. okt 2010 Priserne svinger meget - du må væbne dig med lidt tålmodighed, og så kan du trøste dig med, at stort set ingen af maskinerne bliver solgt til den pris, som sælger forlanger.

    Du må forvente, at et eller andet skal laves, og de primære fejl, som samtidig er besværlige at ordne er:

    Ovale/skæve bremser
    Utæt pakdåse på undersiden af motoren
    Generel motorrenovering
    Skæv forgaffel
    Skæve hjul

    Alt andet mener jeg i bund og grund er simpelt og let at lave. Strøm kunne absolut være værre, kædekit osv. er let nok at have med at gøre. Det samme gælder en omgang med forgaflen, hjullejer og bagsvingerbøsninger.
    Det er alt sammen noget, man ender med at gøre det første års tid alligevel.

    De nævnte ting og sager er dem, der kræver indkøb af halv-dyre stumper, og som bare er irriterende at skulle rode med.


  • #7   24. okt 2010 det eneste der så hvidt ikke er originalt er støddæmpere, saddelbetræk og farven hehe... at den så er lidt af en bastard af forskellige modeller er en anden snak smiley

  • #8   24. okt 2010 mht den lille pakdåse på undersiden af maskinen... der har jeg smidt et nådeleje i og en tætningsring, og jeg har endnu ikke set skyggen af slid dernede smiley

  • #9   24. okt 2010 Jesper, ja det er da altid noget at den endelige pris ikke når så højt, hehe. Er bare bange for, at hvis jeg væbner mig for meget med tålmodighed, så når priserne et helt astronomisk beløb, altså, mere end i forvejen, hehe.

    Jojo, basal vedligeholdelse er jeg skam med på, men hvis jeg køber noget til 10000, så regner jeg ikke med at der skal renoveres motor, eller rettes bremsetromler og gafler op. smiley

    Og angående strøm, så er der ikke noget værre i min bog, jeg hader at lave elnet, og hvis det er en maskine med ret mange elektroniske komponenter, som eksempelvis en rmc electronik, så går jeg helt kold, det orker jeg ikke at rode med, hehe.

    Mads, du burde virkelig lige oprette et fotoalbum som viser, og beskriver, hvordan der monteres nåleleje dér, for det lyder som en rigtig god løsning, for når først der er bare lidt slid i blokken omkring akslen, ja så holder sådan en pakdåse ikke ret længe. smiley


  • #10   24. okt 2010 jeg har ikke haft bare anelsen af slid i min, det er ikke lige nemt at lave, man skal have de rigtige nålelejer. jeg laver det for dem der vil have det. kan ikke lige huske hvad jeg tager for det.

    men man skal fræse ud så der er plads til det nåleleje.



  • #11   24. okt 2010 Strøm er let nok - jeg havde samme holdning som du, indtil jeg besluttede mig for at bygge min op med batteri og hele svineriet... fra BUNDEN!

    Det er simpelt, men det kræver også et køligt overblik. Havner du i den situation, så skriv endelig. Jeg kan sagtens guide dig gennem det.

    Om du så betaler 100.000kr, kan du ikke gardere dig mod, at sælger tager røven på dig, eller et eller andet går i stykker. Sådan er det jo med det gamle lort. smiley

    Mht. nålelejet, så er det kun et spørgsmål om at gribe et skydelære og måle både hul og aksel - så finder du et nåleleje, der passer. Hvordan man så får det til at sidde fast, ved jeg ikke, og jeg finder nok heller ikke ud af det - roder ikke med de motorer. smiley


  • #12   24. okt 2010 Mit sidder pænt fast, forstår ikke hvorfor kreidler i tidernes morgen ikke bare har lavet det sådan. eller bare gjort som på puch'erne og alle andre knallerter og undgået alt det kravleri med gearsystemer udenpå motoren

  • #13   24. okt 2010 Mads, find lige ud af hvad du tager for det, hvis jeg ender med en maskine som har en dårlig blok, så er det en god løsning. Jeg var selv ude i noget design med nålelejerne fra en Puch blok, men jeg blev enig med mig selv om, at blokken nok ikke ville holde, uden en jernbøsning imellem blok, og lejer, og så var der ikke helt nok gods i blokken at gøre med, så vidt jeg husker, hehe. Men logisk set, så burde det nok kunne holde, eftersom Kreidler dengang har ment, det kunne holde uden noget som helst imellem blok og aksel, hehe. Udvendigt gearskifte er noget hø, det er det også på madkasse monza'en som du har mads, men der har de da i det mindste haft nok visdom, til at sætte en klods over mekanismen, så den ikke bliver udsat for vejr og vind, hehe.

    Jesper, jeg kan også sagtens lave elnettet, når bare jeg har en loddekolbe, et eldiagram, og de rigtige komponenter, og selvf ledninger i de rigtige farver. Jeg har engang været ved at uddanne mig til elektronikfagtekninger, så der burde være en lille chance for, at jeg stadig kan læse et eldiagram. smiley Jeg synes bare det er noget hø at rode med, hehe. Men skulle uheldet være ude, så skal jeg da huske at skrive når jeg er helt grædefærdig over det skidt. smiley

    Snydt kan man hurtigt blive, det er også derfor jeg spørger hvad man bør holde øje med inden man gladeligt stikker sælger en mindre formue for hans gamle skrammel, som sikkert er fusket både på kryds og på tværs, hehe. smiley


  • #14   24. okt 2010 Well...

    Tænk over, at man forsøgte at spare penge, og derfor i videst mulig udstrækning benyttede samme krumtaphus til hånd- og fodskifte.

    Derfor er det ikke helt gennemtænkt. Kreidler var i det hele taget slemme til bare at klistre noget ovenpå det gamle og så kalde det nyt. Derfor er der heller ikke vanvittigt meget styr på, hvordan bestemte årgange så ud - man skruede det sammen, der var på lager den dag. Det er mere italiensk inspireret end tysk, lol.

    Det kræver bare noget vedligeholdelse, men det er der jo ingen, der gider tage sig af. Puch'erne har nogle andre problemer, som også er åndssvage (jeg HADER den lortekobling - skodkoncept).


  • #15   24. okt 2010 Hehe, ja det skal nok være rigtigt, men de har vel gjort et eller andet rigtigt alligevel, siden der stadig tuller nogen maskiner rundt, som ikke rigtig hat været pillet ved. Hvis man kigger på mange af deres modeller, så er det jo egentlig også det samme stel, og samme motor, bare smæk en anden tank på, og kald det en ny model, altså groft sagt, hehe.

    Koblingen på en Puch er noget l*rt, det samme er kædestrammer systemet, og en række andre ting, til gengæld trækker en lovlig Puch over alle bjerge, hvor imod en lovlig Kreidler bukker under for den mindste stigning, og den svageste modving, hehe. Hver har jo sine stærke sider. smiley


  • #16   24. okt 2010 det koster 500 kr at få sat det leje i. self + porto. men så er det INGEN problemer med det mere smiley jeg har kørt 10.000 km uden der har været det mindste smiley og så bliver det slør der er rettet op, og nåleleje bliver sat på plads smiley

  • #17   25. okt 2010 Mjah... Kreidleren er en kende sløv, når den er parret med lidt slidte stumper. På dét område er den ret følsom. I lovlig stand skal det hele bare være perfekt, og gearingen er jo også tåbelig. Men screw it...

    Kreidleren er noget gammelt lort, men den fungerer jo trods sine fejl, og dens levedygtighed overgår stadig de nye scootere, som kræver MEGET mere vedligeholdelse. smiley Kreidleren er simpel og billig til sammenligning, hvis alt skal virke.

    Ja, Kim fra Næstved laver den ændring, og jeg synes han tager lovligt meget ved mht. prisen. Hvis jeg kunne huske, hvordan det hele var skruet sammen underneden, skulle jeg nok finde ud af, hvordan man gør... men der er vist en del pillearbejde forbundet med netop gearvælgerakslen, og dét er fan'me ikke min stærke side, lol!



  • #18   25. okt 2010 Hej.

    Prøv at se min gule Kreidler, den er til salg for 6500kr og det er selvfølig et oplæg, den kan køre, har uorginal sadel og baglygte, der er et tun på, den triller ca. 80KM/t Køber du stumper op til de 10.000kr så mangler den ikke noget.

    Gi lyd hvis du vil se den.

    Mvh Kim


  • #19   25. okt 2010 Kim fra næstved for det lavet ude hos min far. men ja, det er lidt et pillearbejde med alle de små-dele der er.

  • #20   25. okt 2010 Kim C >> Den er da hæderlig, og prisen synes fair nok. Jeg vil i øvrigt gætte på, det er en Zeta-cylinder, hvis den render 80km/t eller derover - de 40mm udgaver af både Athena's og Parmakit's cylindre matcher ikke en 3g specielt godt, nemlig. smiley

    En org. saddel, baglygte, et par lygteholdere med forchromede standrør og så en forskærm, der ikke er så krøllet... Vupti, fin Kreidler. smiley


  • #21   25. okt 2010 Mads, jeg skal huske at skrive hvis det bliver nødvendigt med sådan en modifikation! smiley Jeg har i enkelte tilfælde haft adskildt gearvælger systemet, og det er godtnok noget rod, hehe.

    Kim C tak for tilbuddet, men inden den er sat i stand, lakeret, og der er indkøbt originale stumper, så maskinen står som jeg gerne vil have den, og som den så ud fra fabrikken, så er det vist en dyr ged, smiley Maskiner i den stand er dem, som jeg normalvis gav 1500-2000 for, dengang jeg handlede meget med dem. smiley


  • #22   25. okt 2010 Velkommen til 2010 smiley

    Hvis planen er et restaureringsprojekt, så prøv at finde et samlesæt. Det er vist dit bedste bud.

    Det er gået over gevind med priserne - jeg har lige set en brugt Van Veen-gearkasse (5g) blive solgt på Ebay for €429... Og et kortere femte-gear for €116.


  • #23   26. okt 2010 Præcis Jesper, men jeg tror jeg satser på at finde noget, som jeg ikke skal restourere, f.eks noget a la denne her:

    http://www.dba.dk/kreidler-florett-69-roed/id-69346380/

    Så må jeg bare have den store pung (eller bankens pung) frem, hehe. smiley


  • #24   26. okt 2010 Det er i grumden ikke en unfair pris, hvis den er komplet. Mekanikken kan man jo lave løbende, medmindre den er helt gal. Køb den, for helvede! smiley

  • #25   26. okt 2010 Hehe, rooolig nu Jesper, skal lige sondere terræn'et, ville også helst finde en jeg ikke skal hente i "udlandet" smiley

  • #26   26. okt 2010 Du skal s'Gu' da også bare være på tværs! (:

  • #27   26. okt 2010 Her du.

    Hvor i landet skal den leveres ??? Jeg har lige købt en 5 gears RS motor med 6,25HK, stor pind og det hele, så lige nu "mangler" jeg 5000kr så har du 7.000kr til lidt maling og div nye dele.

    Jeg kan anbefale KreidlerDepotet John Boss, han har det meste til din kommendene Kreidler.

    (link fjernet)

    Mvh Kim (Den glade ejer af 5 Kreidler, og snart en som MC, jubi)


  • #28   26. okt 2010 Ja da Jesper, elsker en god debat, og kronen alle sider af medaljen skal helst undersøges grundigt! smiley

    Kim C, tillykke med din nye motor, der er nu ikke noget som en velgående 5 trins Kreidler, har også haft nogle stykker af dem, hehe.
    Er fra nordjylland, ca. 30km syd for aalborg. smiley

    Jeg må nok stadig takke nej til dit tilbud, det kan på ingen måde svare sig for mig, hvis jeg skulle sidde og remse op hvad der skulle skiftes, bare ud fra billederne, før jeg ville være rimelig tilfreds, så er der nærmest kun stellet tilbage. smiley


  • #29   26. okt 2010 Det er ok.

    Go jagt, husk at giv dig go tid, det første tilbud er normalt ikke det bedste.

    Mvh Kim


  • #30   27. okt 2010 Nu snakken går om kreidler priser, har i set den der grønne RMC med de røde/hvide farvede fælge inde på Dba.dk, manden forlanger 10.000 kr for? der må jeg mene som dig krogh, det er noget man giver 1500-2000 kr for, men syntes da sådan en som Kim C's er oppe omkring de 4500-5000 kr, så slem er den da ikke smiley

  • #31   27. okt 2010 I såfald du søger originalt til rimelige penge?

    så se den her

    http://www.dba.dk/kreidler-floret-70/id-69470044/


  • #32   28. okt 2010 Mads, jeg tror hellere jeg vil give 5000 for den grønne med de rød/hvide fælge, som har de fleste originale stumper intakt. smiley Nu er det ikke fordi jeg vil kritisere Kim C's kreidler, men alting er jo endten uoriginalt eller ødelagt på den? Skærme krøllet eller skåret af, boret huller i bagsvingeren, rust på forgaflen, som ikke er til at rette op, ødelagte sideskærme, osv. ja, der er ihvertfald nok at tage sig til (men det er jo bestemt heller ingen dårlig ting, hvis man gider den slags). smiley Den inde på den blå ser jo umiddelbart ud til, at kunne rettes op med en frisk gang lak, en ny gang chrome, og så ellers en kærlig hånd. smiley

    Mads, den du linker til var ellers et rigtig godt bud, det er lige nøjagtig mere eller mindre sådan en jeg er på udkig efter! smiley Har bare ikke så stor interesse i et renoveringsprojekt, vil hellere have noget som er rimelig i orden, men så lidt dyrere. smiley


  • #33   28. okt 2010 Ja hehe, jeg har selv siddet og overvejet, men der står både motorcykel og bil i garagen, så der bliver bare solgt ud i knallerterne og så beholder jeg bare kreidleren... så må interessen komme igen om 10-20 år hehe.

Kommentér på:
Køb af Kreidler i dagens Danmark.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce