{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Køb af kreidler?
  • #1   24. apr 2013 Keidler er noget af det bedste du kan få og de holder bare, det er jo en lille motorcykel smiley

• #2   24. apr 2013 super kreidler den der! den køber du bare. Og hvis du ikke vil hele vejen til jylland efter en så har jeg en stående du kan få for 4000 bobs

• #3   24. apr 2013 Ja, det er standard med 3 gear, og er den lavet ordentligt, og med gode stumper da den blev renoveret, så kan den holde til at køre den tur hver dag de næste 30 år, hvis man selvfølgelig husker det almindelige service vedligehold. smiley

Den ser umiddelbart fin ud, der er en del uoriginale stumper monteret, men ikke noget der umiddelbart påvirker holdbarheden. smiley Originalt har den set ud som på det billede jeg smider op, ihvertfald hvis man skal bedømme modellen ud fra de stumper som er originale. smiley

Ting du skal kigge efter når du er ude og se den, mærk om der er slør i hjulene, bagsvinger, og forgaffel, Slør i bagsvinger mærkes ved at tage fat i baghjulet bagerst, og vrikke frem og tilbage, slør i baghjulet ligeså, slør i forhjulet mærkes på samme måde, tag fat i hjulet og vrik mens du holder forgaflen i ro ved at holde på styret. Slør i forgaflen mærkes ved at trække forbremsen, og skubbe maskinen frem og tilbage.
    Er der slør i hjulene skal der nye lejer til, er der slør i bagsvingeren skal der nye bøsninger og aksel til, men det er lidt problematisk da dem man køber idag simpelthen har slør fra ny, så her skal man selv have drejet nogen nye bøsninger, sløret i forgaflen kan som oftest spændes væk, man fjerner toppladen, herunder sidder en spændbar lejeskål, som lige skal spændes til, og så sætter man toppladen på igen. Tjek for en god ordens skyld om lejeskålene er flækkede, hvis du mærker slør her.

Nede ved motoren skal du lige tage fat i gearpedalen og mærke hvor meget slør der er. Pga. konstruktionen vil der være lidt slør, men er der overdrevet meget skal kugleledene skiftes, og nu du er hernede så se efter om motoren holder tæt for olie. Når du tager din prøvetur, så læg mærke til om den går jævnt i motoren når den er varm, læg mærke til om den springer ud af gear, og læg mærke til om speedometer og omdrejningstæller virker (forvent at nålene hopper en smule, jeg har aldrig set en kreidler hvor de ikke gør, hehe). Læg også mærke til om den hopper i bremserne når du bremser.

Hopper den i bremserne kan tromlerne være skæve, og så må der nye nav til, springer den ud af gear, er stifterne i gearkassen slidt, og skal skiftes, og det kræver at motoren åbnes helt. Forvent at den er MEGET sløv, hvis den er helt lovlig, er den bare en lille smule kvik, så kan du være sikker på der er pillet ved den. En helt lovlig kreidler er bare sløv, hehe.

Næst, se efter om forgaflen er utæt, en iorden forgaffel er semi-hård, og man kan høre olien i benene når man trykker den sammen. Er den blød som snot, eller lyder den meget fjedrene når du trykker den sammen, så skal den renoveres.

Det er vist de typiske ting som opstår ved de gamle kreidlere jeg har listet op her, og det meste er forsaget af ganske almindelig slid, stilstand, eller simpelthen bare alderen, der er ikke noget af det som ikke kan løses, så hvis der dukker et par enkelte ting op når du tester den, så lad dig ikke skræmme. smiley Der er altid noget på en gammel maskine, og det er ligegyldigt hvilken du kigger på, hehe.

• #4   24. apr 2013 Nå, billedet kom vist ikke med, så det prøver vi da lige igen, hehe.

Forresten, se også efter om det er en dansk maskine, så er der indhakket WJA foran stelnummeret, som er indhakket i stellet på det forreste motorophæng, på venstre side. smiley Er stelnummeret indhakket på højre side af dette ophæng, og står der IKKE WJA foran, så er stellet ikke oprindeligt dansk. Det har ikke nogen praktisk betydning så længe den kun skal køre som knallert.

profilbillede
  • #5   24. apr 2013 Wow... tak for svarene!

Krogh's tak for det, det er godt lige at vide smiley

Andreas B jeg bor i sønderjylland...

• #6   24. apr 2013 hva med en kreidler rmc? er det den samme som florett ? der står florett på den sølv her men h sælger siger det er en rmc?

profilbillede
  • #7   24. apr 2013 En RMC er også en florett, navnet Florett er en betegnelse som dækker over rigtig mange Kreidler modeller. Se evt her, hvilke modeller vi har haft her i Danmark:
    http://www.scootergalleri.dk/fotoalbum/guider/91728-kreidler_florett_modeller_i_dk_knallert_typekompas

Men jeg vil sige med det samme, den på det billede der skal være meget, meget, meget billig, det vil koste en større formue at få den i form igen.

• #8   24. apr 2013 så nr.1 jeg postede er en RS ? og nr.2 er en RMC ?

• #9   24. apr 2013 Den første har formentlig startet sit liv som en RS ja, og den anden er de sørgelige rester af en RMC, ja. smiley

• #10   24. apr 2013 hehe som du dog kan få det til at lyde XD men skal lige have kigget på det. ellers skal jeg have mig en Suzuki K50 hvis du kender til dem?

Kommentér på:
Køb af kreidler?

Annonce