24mm karburator - dyser? luftfilter? {{forumTopicSubject}}
Her kommer så mit første indlæg her
Jeg har lige monteret en 24mm karburator+studs på min giantco sprint.
Jeg kan dog mærke den skal bruge en anden dysestørrelse (nogen der ved hvilket)
Og mest vigtigt - hvor kan man købe denne type dyse? Den er ret lang i det, ca 4-5 gange så lang som en normal dyse.
Den tykke slange som går ind i karburatoren er helt klemt. Skal man skifte luft filter? Den kan jo ikke rigtigt være der, pga den store karburator.
Der er også en slange som går ud i ingenting, er den ikke til noget (og nej, jeg snakker ikke om den som komme ud fra bundkarret af karburatoren.)
På forhånd tak.
Her er et par billeder:
www.dgconsult.dk/00.jpg
www.dgconsult.dk/000.jpg
okt 2004
Følger: 49 Følgere: 63 Scootere: 7 Emner: 8 Svar: 3.621
nov 2008
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 12
Til montering snarest: Fartbegrænser 700.-
okt 2004
nov 2008
Sådan en her:
(link fjernet)
Standard dysen i karburatoren er 102. Karburatoren er præ justeret til naraku 51mm cylinderkittet.
Så fandt jeg da ud af hvad standard dysen er
nov 2008
Der står derinde de dyser kan bruges til både original og 24mm karbu.
Men da jeg tog dysen ud af min nye karburator, var den altså 4-5 gange længere end de der standarde, som min gamle karbu kørte med.
okt 2004
nov 2008
Nogle der har forslag til at få den sorte slange til at sidde ordentligt? Eller hvordan man montere et andet luftfilter? Den slange er jo "limit" sammen med standard luftfilter. Så enten skal man skære den af, og aldrig få den på igen - eller også skal man sætte et luftfilter direkte på karburatoren. Men er dette mulgit?
nov 2008
(link fjernet)
nov 2008
Fik monteret nyt luft filter, da det andet ikke kunne være der.. Det fik den til at køre bedre, da luften kan komme ud igen
Her er et billede.
www.dgconsult.dk/kab.jpg
jun 2007
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
24mm karburator - dyser? luftfilter?