{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.427 visninger | Oprettet:

Rem kommer ikke helt ud på variatoren {{forumTopicSubject}}

Hej sg
Jeg har en knallert som kun kører ca 80 selvom den har 14:41 gearing i
Jeg er 100% sikker på den sagtens kan køre stærkere fordi den kører ligeså hurtig med halv gas som med helt når man kører topfarten den begynder bare med at tage flere omdrejninger
Jeg har fundet ud af at den stadig mangler at tage ca 1,5 cm på variatoren og jeg tænker det er derfor
Jeg tænkte lidt over at købe en bredere rem men så er jeg bange for at remmen ikke kan komme ordentlig ind ved remskiverne
Det skal lige siges at knallerten kører godt med et godt optræk så det har ikke noget med indstillingen at gøre (tænker jeg ik)
Det er forresten også bws remskiver som sidder i
Men hvis der er en som har en ide om hvad jeg skal gøre eller om der er noget hent andet galt så skriv endelig


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rem kommer ikke helt ud på variatoren
  • #1   9. aug 2022 "Jeg har en knallert". Ja hvilke?

  • #3   9. aug 2022 En jog r

  • #4   9. aug 2022 Måske forkerte ruller.
    Men hva er opsætningen


  • #5   9. aug 2022 Dog med 5 grams ruller i stedet for

    profilbillede
  • #6   9. aug 2022 Måske har du den forkerte størrelse rem i.
    Kan anbefale malossi special belt på næsten alle setups.
    Især sport tun.
    Ingen grund til at prøve ramme nåleøjet med en rem der måske giver 5% mere, men i de fleste tilfælde giver 15% mindre til ens setup.

    Remmen skal passe.
    Hvis den ikke passer så er mærket navnet og materialet ligegyldigt.

    Hvis du ikke ved hvor lang din rem er så gætter jeg på det er en del af problemet.
    Men vil også sige trykfjeder og kobling lyder hidsigt sat op på din i forhold til det bare er en lille yasuni R


    profilbillede
  • #7   9. aug 2022 Det med koblingen syntes jeg også selv men trim fjederne er ikke engang stramme nok selvom jeg har stramt dem helt ud men jeg tænker måske det er fordi koblingsklokken er for lille og trykfjederen der er i er også den eneste som den gider st køre ordentlig med fordi hvis jeg sætter en lettere i så gør den noget underligt når jeg giver slip for gassen

  • #8   9. aug 2022 Der er forskellige størrelser koblinger og klokker så det ku også være et problem.
    Den sku ku køre fint med medium eller hard trim i standard kobling.
    Og med malossi hvide trykfjeder. Den blødeste.

    Med std rem sku den køre 90 sååå.
    Men pengene blir tit brugt de gale steder når man tuner første gang smiley
    Har personlig aldrig købt et powerfilter. Men er også små autistisk når det kommer til tuning og køretøjer i det hele taget.
    Har brændt nallerne på at købe katten i sækken.
    Mange tunbutikker lever af folks uvidenhed, så de kan få langet flere dele over disken.
    Prøve prøve prøve. Penge penge penge. Ingen grund til at vejlede kunderne hvis man vil have deres penge.
    Så hellere vildlede kunderne.

    Jeg vil forresten fraråde racing 2t olie til den opsætning.
    Det er til racing tun. Ikke sport tun.
    Castrol power1 scooter semisyntetisk er bedre for motoren.

    Sådan er der så meget.


  • #9   9. aug 2022 Prøv med nogle tungere ruller i variatoren hvis rullerne er for lette vil tryk fjederen ikke blive trykket helt sammen i rem skiverne.
    Nu står der ikke hvad for en cylinder der er på men jeg ville prøve med 7.2 grams ruller også den størrelse som Malossi leverer deres multivar variator med evt prøv med 7.5 grams ruller.
    Sæt en sprit tusch streg på variatorens inderste skål så man kan se om remmen bliver kørt helt ud stregen bliver slidt af når remmen kører på stregen.


  • #10   10. aug 2022 Kileremmen er for kort ( ikke for smal ).
    Eller din trykfjeder er for lang, når den er klemt sammen.
    Tag remskiverne af og se om du kan klemme dem nok sammen, til at remmen kan komme helt ind til midten.
    Det skal selvfølgelig testes imens at trykfjeder og kobling sidder på.


  • #11   10. aug 2022 Jeg har ikke selv købt noget sf det som sidder bag kickstarterskjoldet det sad på da jeg købte scooteren

    Og jeg prøvede med en syd rem men så tog den alt for mange omdrejninger men tænker at købe en malossi x special rem da den er en smule længere


  • #12   10. aug 2022 Når du siger for mange omdrejninger, er det ved topfart eller optræk?

  • #13   10. aug 2022 #10

    Længere rem er ikke altd løsningen.
    Der er efterladt lidt ekstra vario fra standard. Mere end den bruger.
    Men der er også lidt til gode af bagerste remskiver.

    Jeg købte en 740x18,8 mm rem til min zip
    Den er 8mm længere og 0,3mm bredere end den originale.
    Det tabte jeg 9 kmt på.
    Den ekstra bredde modsvarede ikke den ekstra længde.
    Fjernede shimskiven og så kørte den kun 5 kmt for langsomt.
    Satte den gamle rem i og så kørte den det samme som før.

    Der forstod jeg så endelig, hvorfor maslossi special belt er samme bredde som original

    Men kortere!

    Det er simpelthen fordi max gear er vigtigere end optræk for de fleste scootere, giver bedre benzin økonomi og man ka købe trimfjedre.
    Shim kan være problematisk ift kickstarter stjerne og give friktion når vario skal glide ud over ikle bare gliderør, men også de sidste mm shimskiver.
    Det afhænger vel fra model til model om der er nogen issues med bredere rem.

    Men det er simpelthen derfor.

    Kortere rem kan give bedre topfart!

    Procentvist er 1mm større omkreds på forreste remskive meget lidt.
    I forhold til hvis du kan få remmen 1mm længere ind på bagerste remskiver i topgear.

    Af samme grund som et 14 tands istedet for 12 tands foran på en gear knallert, giver langt mere end at gå 2 tænder ned fra 62 til 60 på bagerste tandhjul.
    Gevinsten i procent er meget større.

    Den smule lav-gear du mister ved en kortere rem er også ekstremt lille. Hvis bredden forbliver standard.

    2-3% dåerlige lavgear.
    14-16% bedre topgear


  • #14   10. aug 2022 Findes der en primær gearing til PGO?
    Er det ikke den der hedder 13/43 eller deromkring?

    Så kan man gå efter optimal tilkobling og rimelig topfart og så skifte gearingen bagefter.


  • #15   10. aug 2022 Pas jeg har aldrig rigtig kigget på gearing til scootere.
    Og slet ikke til pgo da jeg ikke har ejet dem smiley men godt spørgsmål.
    Hvis kort mina gearinger passer i mener jeg at have set...
    https://www.scootfast.net/fr/malossi-main-transmission-minarelli-short-15-41.html


  • #16   10. aug 2022 #15
    ALLE scootere er gearet for lavt.
    Jeg har aldrig kørt på en scooter, som ikke kørte vario ud og derefter steg i omdrejninger et godt stykke tid før topfarten.
    En gearing er ofte den sten sikre vej til mere topfart, når vario er optimeret.


  • #17   10. aug 2022 Før jeg fik min 14:41 gering I målte jeg den til 82 men så med gearingen i har jeg ikke fået den op på mere end 78-80 km/t

  • #18   11. aug 2022 Så er der noget galt med indstillingen eller noget er pludselig opstået.

  • #19   11. aug 2022 Skift din trykfeder til den originale.
    Den er rigeligt stærk til en 70 ccm støbejerns cylinder.

    Det er her at problemet ligger.


  • #20   11. aug 2022 Fortæl lige hvad for en kilerem har du monteret,

  • #21   12. aug 2022 Der sidder malossi kevlar rem i lige nu men jeg har prøvet et std rem men der tig den for mange omdrejninger

  • #22   13. aug 2022 Vi ved stadig ikke hvad for en rem du har i

    Standard remme fås i et hav af forskellige mål.
    Køb en i thansen og den er 730
    Køb en på speedline og den er 750
    Køb en af din nabo og den er 770.

    Det samme med din malossi rem

    Hvis du f.eks. har købt den på twostroke ka den være 74,5 cm lang og den ka være 80cm lang.

    De hedder alle sammen malossi x kevlar


  • #23   13. aug 2022 #21
    Hvornår tager den for mange omdrejninger?
    Optræk eller topfart?


  • #24   13. aug 2022 Det er en 74,5 cm malossi kevlar rem og aner ik det med std

    Og med std rem er det ved både optræk og topfart den Tager for mange omdrejninger og med malossi kevlar rem er det topfart hvor den gør fordi den godt kan komme længere ud tænker jeg


  • #25   13. aug 2022 Trykfjederen så
    Stage6 streetrace er ikke så højtydende.
    Det er en lavtportet støbejerns sport cylle der kan rende lidt længere ud i omdrejninger end andre cyller.
    Men yder mindre over hele kurven end f.eks. malossi sport/topperformance trophy/drracing evo. Som alle sammen er sport cyller.
    Medium stage6 tryk er for hård.
    Du skal ned i en soft tænker jeg


  • #26   14. aug 2022 Prøv lige at finde en Kilerem som er en smule Smaller , jeg mener Malossi remme er lidt brede i det , for at lave bedre optræk , jeg er sikker på hvis du finder en rem som er lidt smaller så vil du opleve at remmen kommer længer op på varioen ,

    VIGTIG”” husk at shim din vario

    smiley smiley


  • #27   17. aug 2022 Hvorfor skulle remmen gå længere ud på variatoren af at blive smallere?

  • #28   18. aug 2022 #27

    Pågrund af den ikke kan komme så langt ned på Remskiven i bag …..


  • #29   21. aug 2022 det har jeg været ved at se efter og det kan den godt


  • #30   22. aug 2022 Har du shimmet din vario foran for meget , du ved måske lagt en Skive for meget på mellem blæsehjul iog variobøsningen fordi det skal kun en simpel tynd Skive til for at Remmen ikke kommer helt op på varioen.

Kommentér på:
Rem kommer ikke helt ud på variatoren

Annonce