{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
319 visninger | Oprettet:

Ronnie B
Ronnie B
Tilmeldt:
26. maj 2023
Følger: 3 Emner: 4 Svar: 13

Rem kommer ikke helt ned på remskiver {{forumTopicSubject}}

Halløj i værkstederne, stuerne, toiletterne eller hvor i nu befinder jer smiley

Jeg har lige byttet mig til en jog R, hvor af jeg ikke kan få remmen helt ned på remskiverne. Tager jeg varioen og blæserhjul sammen ligger remmen helt i top. Piller jeg koblingen af kan remmen sagtens ligge helt ned i skiverne. Men ligeså snart koblingen kommer på, mangler der ca 2 cm for remmen at køre ned. Har prøvet 28kg polini tryk, stage6 medium tryk. Og malossi fly clutch med gule trim. Samt en stage 6 kobling med gule trim.
Den tager slet ikke fast i starten heller, jeg har shimmet varioen så den passer og det er der styr på
Opsætning:
stage 6 streetrace
Polini hi speed 4,5 grams
11k
21mm polini
Racing membran


Kommentarer på:  Rem kommer ikke helt ned på remskiver
  • #1   26. maj 2023 Hvad er det for en rem?

  • Ronnie B
    Ronnie B Tilmeldt:
    maj 2023

    Følger: 3 Emner: 4 Svar: 13
    #2   26. maj 2023 Har prøvet med en 738 18 30 og en752x16.5
    Men begge er meget for brede i remskiven, og det fatter jeg simpelthen ikke
    Og da de jo passer perfekt i varioen, faktisk bedst den helt brede, burde jeg da ikke skulle have en tyndere eller hvad? smiley


  • #3   26. maj 2023 Originalen er 754 x 16,5.

    Den 738x18 rem lyder som en hot rem.
    Den sku være lidt for bred.

    Måske har du sat et fjederstyr i trykfjederen der sætter sig i vejen og gør så remskiverne ikke ka gå i max gear?
    Måske er fjederen for hård.
    Måske er fjederen for lang.

    Til streetrace og 11k ville jeg ikke overveje noget kraftigere end en hvid malossi fjeder. De er højst en 7% hårdere end std så vidt jeg husker.
    Og sku ha den rigtige længde.. men standard burde også ku gøre det.
    Trimfjedre ja ville nok bruge soft eller medium men remmen sku gerne ku gå i bund både for og bag, uden hverken shim eller andet.
    Har du lavet en tuschtest i bagerste remskiver og set om den bliver krænget helt i topgear?
    Mig bekendt er der bare lidt ekstra remskive at gi af på minarelli. Det er kun hiper jeg har set udnytte originale remskiver 100,0 % uden noget fiflen


  • Ronnie B
    Ronnie B Tilmeldt:
    maj 2023

    Følger: 3 Emner: 4 Svar: 13
    #4   26. maj 2023 Nu fik jeg skiftet trykfjeder til en 22kg, og remmen kunne komme en anelse længere ned, og fik den målt til 84 på gps. Stadig ikke nok syntes jeg smiley

    Den bøvler stadig de første par sekunder med fuld gas i starten, men får en anden koblingsskål imorgen og så smider jeg lidt lettere trim i, så håber jeg det hjælper smiley


Kommentér på:
Rem kommer ikke helt ned på remskiver

Annonce