415 visninger
|
Oprettet:
hot 70cc bliver sløv når den bliver varm {{forumTopicSubject}}
jeg syntes min hot 50 bliver meget sløv og får sværere ved og ta ved når den bliver varm såen meget varm kører den bare mærkligt
70cc malossi sport
Malossi multivar
5,7 g overvejer og skifte til 7g
Pilled Skive tragt
Gg
82 dyse
Resten std
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 667 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.802
har du tjekket tændrørs farve efter en tur hvor motor er blevet varm, med fuld gas et stykke tid og så lynhurtigt bremse ned og slukke motor inden tændrør ændrer farve.
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 482 Scootere: 7 Emner: 71 Svar: 36.711
Eller dit stempel er ødelagt fordi at du helt sikkert har givet den fuld gas med kold motor, som alle knægte jo gør.
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 667 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.802
Er det fordi stemplet roterer om krydspinden når plejlstangen skifter retning i tdc bdc?
ka ikk lige huske hva det fænomen hedder. ellers havde jeg lige postet et bill....
piston slap hedder det på engelsk.
Er det fordi slitagen på siderne af bunden af stemplet bliver for stort?
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 482 Scootere: 7 Emner: 71 Svar: 36.711
Tolerancen på stemplet og cylinderen passer ikke på samme måde, når det er koldt, som når det er varmt.
Du kan sagtens have ret i at det har sit eget navn, det fænomen.
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 667 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.802
Det vil nok bevirke at tolerancen mellem cylindervæg og stemplet nederst, bliver for Stor, Selv når Motor bliver Varm.
Så det er på den måde at bundgas på en kold motor beskadiger stemplet.
Hvis jeg ikke tager meget fejl.
Aha.
Jeg lærer noget hver dag
hot 70cc bliver sløv når den bliver varm