{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
158 visninger | Oprettet:

Alex N
Alex N
Tilmeldt:
16. okt 2022
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 4

Hot bliver ved med at trække {{forumTopicSubject}}

Har en situation som er lidt svær og forklare, men jeg prøver at få det hele med.

Jeg har lige fået nyt Malossi Sport 70cc, og en brugt 17,5 Polini cp karburator på min Hot. Den starter fint, men når jeg først giver gas stopper den ikke (I hvert fald på vejen) For når jeg holder den op ad en mur og min ven holder den omme bag i, kan jeg sagtens stoppe og den bliver ikke ved med at trække. Men så snart jeg kommer ned på jorden, og jeg giver gas så den begynder og trille, tager den fat og giver bundhane, selvom jeg ikke giver gas mere.

Er det falsk luft? Tænker da det er fordi der kommer mere luft ind igennem når du kører på jorden end når du står stille. (Har også skiftet membran plader)

(+ 17,5 karburatoren er fra en jog space, så jeg har lavet et gummi mellemstykke med to spændebånd for at få den til og sidde på.

Eventuelt simmerringe der kunne være problemet, eller pakninger ved studs/membran - cylinder osv


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hot bliver ved med at trække
  • #1   22. sep 2023 falder gasspjæld i bund uden problemer

  • Alex N
    Alex N Tilmeldt:
    dec 2022

    Emner: 1 Svar: 6
    #2   22. sep 2023 Ja Brian, i hvertfald når den ikke kører eller man holder den oppe i luften

  • #3   22. sep 2023 Fejlen liggr næsten med garanti i noget af det du lige har monteret. Tjek gaskablet er routet korrekt og går frit og ikke kommer i klemme når man vrider i gasrullen.
    Ellers ja tjek for utætheder. Måske den vibrerer når du kører og det gir utætheder men når du holder stille så er der færre vibrationer og den ka holde tæt nok til at falde i omdrejnlnger og så forsvinder vibrationerne helt. Hvis en tætning sidder lidt for løst så vibrationer skabe utætheden fordi den ryster fra og gaber hver gang den går fra den ene retning til den anden retning, 300 gange i sekundet raslerasleraslerasle


  • Alex N
    Alex N Tilmeldt:
    dec 2022

    Emner: 1 Svar: 6
    #4   22. sep 2023 L. Jeg kan ikke rigtigt tjekke efter vibrationer, for det er som om gassen sætter sig hver gang den tager fat

  • #5   22. sep 2023 Yes men hvis du efterspænder og dobbeltjekker at alting sidder korrekt så sku evt utæthed og vibration forsvinde.

    Det kommer fordi noget sidder løst eller sidder forkert.

    Har flere gange stået og trampet i kickstart fordi den ikke vil starte og tænkt hva faen er der nu galt.
    Der går så et par minutter før jeg kommer i tanke om jeg havde tændrøret af for at tjekke for lidt siden og har glemt at sætte tændrørshætten på igen smiley
    Så er det jo klart.

    Jeg tænker du har lavet en eller flere lignende fejl i monteringen af de dele du lige har monteret


  • Alex N
    Alex N Tilmeldt:
    okt 2022

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 4
    #6   22. sep 2023 L- Jeg prøver fra start af med ny kaburator og indsugningspakning, hvis det ikke virker går jeg gennem membran og cylinder efter

  • #7   22. sep 2023 Ka kun fraråde at prøve at fikse problemer ved at købe nye dele.
    Som regel er fejlen en fejl40.
    Altså fejlen ligger 40 cm fra skærmen. Det er en brugerfejl, ikke en hardware fejl.
    Som regel smiley


  • Alex N
    Alex N Tilmeldt:
    dec 2022

    Emner: 1 Svar: 6
    #8   22. sep 2023 L- Det er en brugt karburator som jeg har. Har en ny StylePro liggende som jeg vil prøve af, da jeg har lavet min egen studsadapter til den anden, som måske kunne have en utæthed

  • #9   22. sep 2023 Aha på den måde ny karbu smiley lyder som et godt bud på en løsning

Kommentér på:
Hot bliver ved med at trække

Annonce