{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.014 visninger | Oprettet:

70cc Drukner? {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg har en hot 50 som lyder som om den drukner når den er varm.

opsætning:
70cc r-setup sport.
gianelli go.
malossi multivar.
dyse 85.
std luftfilter.
7,5g ruller.
hvid trykfjeder.
rød trimfjedre.
std karb.

den køre helt fint når den er kold, og kan nemt komme op i fart, men når den så bliver varm begynder den at hakke når jeg giver gas. der kommer også benzin ud af luftfilteret,

havde en dyse 78 i før og der kørte den godt nok, men det var stadig en for lille dyse.

Hvad skal jeg gøre?


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  70cc Drukner?
  • #1   3. maj 2018 Prøv at indstille nålen . Og gå lidt ned i dysse da skal ikke være benzin i luftfilteret så får den for meget brændstof

  • #2   3. maj 2018 Prøv dig frem med dysserne først og find ud af hvilken dysse som får scooteren til at køre bedst og så indstil nålen efter . Kig på dit tændrør med indstilling af dysse og nål

  • #3   4. maj 2018 Og sæt ringen i midten af nålen som udgangspunkt .

  • #4   4. maj 2018 Ok, jeg har prøvet på at indstille nålen, men kan simpelt hen ikke få nålen ud da der er en hvid plastik ting som stopper den

  • #5   4. maj 2018 Træk plastik tingen op smiley

  • #6   4. maj 2018 Og så bare stil den i midten og så ned i dyse størrelse .

  • #7   4. maj 2018 hvorfor prøve sig frem i stedet for at se på tændrør


    men 8 ud af 10 her hinde kan ikke høre om den 4 takter eller den mangler benzin jeg ville mene du skal op i en 90 dysse


  • #8   4. maj 2018 Puttede skam en 90’er dyse i igår men samme problem var der, og den kunne næste ikke komme op i fart

  • #9   4. maj 2018 Den eneste forskel der er på din og min opsætning, er at jeg kører med Dellorto 17.5mm karb og 90 dyse.. jeg tror du skal prøve at gå lidt ned i dyse størrelse.

  • #10   4. maj 2018 Brian du vild hvis du bare kan ramme plet med den rigtige dyse på første gang . Man er nød til at prøve sig frem og ja selvfølgelig kig på tændrøret hvor ellers

  • #11   4. maj 2018 Send et billede af tændrøret, så kan vi se hvor langt du er. Og om det overhoved er det der er problemet.

  • #12   4. maj 2018 Så røder! Inden i laver opslag med dysser så læs den her! Skifter i luftfilter cylle studs membran osv SKAL motoren omdysses til det.. og her er den gyldne guide så alle kan være med plus en tændrørs forbrændings oversigt! Så blir det ikke nemmere ??

    Indstilling Af Karburator
    Når man skal have justeret sin karburator ind så starter man altid med hoveddysen.

    Men inden man kan begynde på karburator justering er der nogle indstillinger,
    der skal være i orden. Nålen skal sættes i det hak i midten,
    luftskruen skal være stillet helt ind, og så 1½ gang ud. Altså 360 grader plus 180 grader.
    Tomgangsskruen justere man bagefter så det passer som man vil have det.

    HovedDysen:

    Hoveddysen er den der bestemmer fra 1/3 del gas til fuld gas.
    Og da det er det område man oftest har gassen er det vigtigst at få justeret det ind.
    Man sætter en dyse i man ved er stor nok så motoren firtakter (hoster, og sprutter).
    Når motoren så fir-takter tager man dysen der er nummeret mindre end det man har i,
    og sætter i, og triller en lille tur med bundgas.
    Den skulle nu gerne hoste sprutte, og hakke mindre.
    Man sætter så dysen der er et nummer mindre end den man lige har prøvet med,
    og kører en lille tur. Det bliver man ved med indtil den ikke hakker mere.
    Det er vigtigt at man ikke springer dysenumre over da forskellen fra en dyse til en anden-
    er nok til at man kan smadre cylinderen, ved en varmesætning.

    Det er vigtigt at man kører med bundgas så meget man kan når man indstiller dyse,
    da det er der blandingen udelukkende bestemmes af dysen.
    Grunden til at man skal gøre det er at så har man tændrøret at bruge som vejleder,
    på hvornår man har dyset rigtigt ind.

    Nu har vi så en scooter der ikke firtakter mere..
    men det er ikke ensbetydense med at karburatoren er sat rigtigt op.
    Man kører derfor en tur hvor man faktisk kun giver bundgas, for at få påvirket tændrøret.
    Så lader man den køle af lidt Skruer tændrøret ud, og kigger på farven.
    Det skulle gerne være mørkebrunt/nøddebrunt. Dog skal det helst være lysere.
    Henad farven på en Cocio
    hellere lidt for meget end lidt for lidt.

    Tips:

    Her er en lille guide til indstillingen:

    Hvis dysen er for stor:
    Motorstøjen er kraftig og ujævn
    Den kører dårligere hvis chookeren åbnes
    Den kører også dårligere når den er varm
    Det bliver bedre når luftfilteret fjernes
    Udstødningsrøgen er kraftig
    Tændrøret er olieret

    Hvis dysen er for lille:
    Motoren bliver meget varm
    Den kører bedre når chookeren bruges
    Den har dårlig acceleration
    Tændrøret afbrændes til sidst
    Omdrejningerne svinger og motoren yder ikke nok

    GasNålen:

    Nu har vi så fået dyset motoren ind, og skal til at kigge på trækket i mellemområdet.
    Altså om den trækker som den skal når der ikke er fuld gas.
    Det er nålen der bestemmer det. Det er efter samme princip.
    Hoster, og sprutter den med halv gas så skal den have mindre benzin.

    Det får den ved at stille nålen så den falder længere ned i dysen.
    Nålen har 4-5 indstillinger som den kan stå i, og man kan som sådan prøve dem allesammen
    ad til man finder den hvor man synes at motoren kører bedst. Man kan ikke ødelægge noget.

    Dette skal gøres på en varm motor, så kør en lille tur

    LuftSkruen:

    Så er vi kommet til luftskruen/blandingsskruen.

    LUFTSKRUEN+TOMGANGSSKRUEN-764x1024

    Når den skal indstilles starter man motoren, og skruer tomgangen så højt op-
    at motoren går jævnt i omdrejningerne uden at falde eller stige.
    Så skruer man hurtigt luftskruen helt ind, og 1½ gang ud (360+180 grader).
    Det er grundindstillingen. Så skruer man skruen 1/8 del fremad.
    Venter, og så skulle motoren enten stige eller falde i omdrejninger.
    Man bliver ved med at skrue den enten frem eller tilbage til der hvor motoren står-
    med flest omdrejninger. Når man så har fundet det punkt drejer man lige gassen hurtigt.
    Så skulle motoren gerne gå op i endnu flere omdrejninger uden at være ved at gå ud.
    Går motoren ud, eller er lige ved det, så skal man lige skrue luftskruen lidt tilbage.
    Når den så står som forklaret stiller man tomgangsskruen ned til et behageligt antal RPM,
    og slukker scooteren, og glæder sig over at nu er ens karburator stillet korrekt.

    Så der ingen undskyldninger for at maskinen ikke står i skabet! ????




  • #13   4. maj 2018 Fandt ud af det, tændingen var løs

  • #14   6. maj 2018 Din membran er utæt hvis den spytter benzin ud af luftfiltere

  • #15   6. maj 2018 skal den så bare have nye pakninger?

  • #16   7. maj 2018 Se om membran bladende lukker tæt gør de ikke det så skift dem ud og læg ny pakning i

Kommentér på:
70cc Drukner?

Annonce