{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Yamaha neos 4t tuning??
  • #1   13. nov 2017 Cdi

  • #2   13. nov 2017 Måske også luftfiler

  • #3   13. nov 2017 Måske der er Skive i

  • #4   14. nov 2017 https://speedline.dk/scooter/yamaha-neos-4t-2008-20011/taending-1/cdi-malossi-force-master-2-s-m-5513863
    Lidt billigerer hos Kgi.
    https://www.kgi.dk/product/20671-20720/yamaha-neos-4t-2012-/cdi-styreboks-malossi-force-master-2
    https://speedline.dk/scooter/yamaha-neos-4t-2008-20011/variator/variator-malossi-multivar-2000-s-m-5113603
    https://www.kgi.dk/product/11901-20721/yamaha-neos-4t-2012-/cylinder-malossi-44mm
    https://speedline.dk/scooter/yamaha-neos-4t-2008-20011/cylinder/cylinderkit-polini-44mm-s-p-166-0109

    Jeg vil tro at man skal bruge den Malossi styre box når der skal stører cylinder på da Yamaha Neos 4T kører med direkte indsprøjtning.
    Man kan altid starte med en anden variator det vil kunne give lidt ,men da den er vandkølet så kan man ikke få så store cylindre som på de luftkølede 4T motorer.
    smiley smiley smiley smiley


  • #5   14. nov 2017 Jeg har smidt en ubegrænset vario i inde fra KGI den kørte 33km/t før nu køre den en 44-45 km/t
    har læst man kan smide en anden vario i der giver lidt mere og ellers skal du til at skifte cylinder og cdi


  • #6   14. nov 2017 behold dem std smiley

  • #7   14. nov 2017 CDI og vario.
    Alt andet er fjollet.


  • #8   15. nov 2017 Det er en dyr scooter/Knallert at tune men hvids man vil så kan man også godt tune den.

  • #9   15. nov 2017 Naraku har lavet et 60ccm cylinder kit, Malossi force CDI, og så et G-Max udst system på, det kan man godt sætte på selv, med lidt snilde, hvis man altså er lidt handyman, og så variomatikken skal lige skiftes, jeg vil sige at malossis multivar vario er langt bedst.
    Min ene bekendte har et 70cc polini cylinderkit på hans, den render 90kmt ca.

    De større ydelser bør du ikke satse på, der skal noget øvelse til først.

    mvh


  • #10   15. nov 2017 Den billige løsning.
    I toppen af spjældhuset sidder der en mæssing skrue, den forhindrer gassen i at åbne helt, skrug den ud og smid af helvede til, og smid en dysse str 95 i istedet for dens normale 85, og fjern tragten i luftfilterkassen, klip den røde externe leding over på CDI tændingen.
    Det gir en del.

    https://www.youtube.com/watch?v=42WXjFKyyic

    Husk at køb en gearing smiley

    mvh


  • Thomsen B
    Thomsen B Tilmeldt:
    feb 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 39
    #11   4. jan 2021 Jeg har en Yamaha neos 4t 30 årgang 2017..
    Hvad kan der gøres ved den andet end at skifte varioatorhus og fjerne blindrøret??
    Som jeg har forstået det (ikke en skid) med mindre man tuner den med udstødning, cylinder kit og andet dyrt tuning..
    kan der virkelig ikke gøres andet med en 2017 årgang ?
    Er varioatorhus virkelig eneste begrænsning ?


  • #12   4. jan 2021 Er cdien ikke begrænset?

    Husker noget med de var enten dyre at tune eller besværlige at tune.
    Men det der gjorde jeg ikke vil ha den er at bagage krogen er til små poser. Indkøbsposer er for lange så de vælter bare ned.
    Og så at de er dyre og man ikke kan finde dem brugt tunet.

    Hvis du søger i forum efter "neos 4t" så burde der komme nogen søgeresultater om tuning af dem, med mere svar i end jeg lige har

    Jeg har selv en zip 4t som 25km knallert, de er vildt langsomme standard med fjernede begrænsninger, men har en 30cc større sport cylinder på og det kører ok.


  • Thomsen B
    Thomsen B Tilmeldt:
    feb 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 39
    #13   4. jan 2021 Hey wheelie:)

    Jeg skrev vist forkert ang årgangen.. der findes vist ingen 2017..
    jeg har allerede været igennem div tråde ang neos 4t og må nok bare bide i det sure æble og nå frem til at der intet kan gøres..
    Jeg har stadig et bette håb om at jeg kan skifte udstødning til en som kan give den bedre topfart.. men er helt grøn på området..
    Det må ikke være en udstødning som larmer og tiltrækker en masse unødvendig opmærksomhed..
    Og hellere ikke en knæk udstødning.,
    Men findes der en “neutral” udstødning som kan peppe topfarten så er jeg lutter øre:-D

    Haha ja det er MEGA træls med den Krog til posen..
    Det er en ommer:-))

    Så vidt jeg ved kan CDI ikke bruges..
    Kan ikke huske hvorfor..
    Den model jeg har er så vidt jeg ved en af de sidste nyt.. men kender faktisk ikke årgangen..


  • Thomsen B
    Thomsen B Tilmeldt:
    feb 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 39
    #14   4. jan 2021 SpeedLine skrev “Der er ikke fidus i at kigge på CDI'en.” Så det må jeg stole på..
    De sagde at hvis jeg lukkede blindrøret, så ville det give lidt men ikke noget jeg ville blive forbløffet over, så jeg håber på at finde en udstødning som passer til Neos og som kan give mere fart end at hvis jeg lukkede af for blindrøret på original Neos 4t 30 udstødning


  • Thomsen B
    Thomsen B Tilmeldt:
    feb 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 39
    #17   4. jan 2021 Tak for god info wheelie??
    Jeg havde godt set det cylinder kit som sælges til Yamaha Neos 30 men det koster 3700,-kr for kit og gearing..
    jeg har ikke set eller hørt en Neos med det sæt på, så tøver lidt.. det lidt pebret..
    ville sgu gerne lige høre en 4T scooter med sådan et sæt, så man lige kan tjekke lyd og hvordan det spiller og hvor hurtig den kommer til at hjerne derudaf?? Jeg har ikke den store lyst til at køre 80 men 60 stykker ville være dejligt..
    det er det her sæt jeg har set som anbefalet plus den gearing..
    Er det et sæt du kender til?
    https://www.kgi.dk/product/11901-20721/yamaha-neos-4t-2012--e2/cylinder-malossi-44mm

    https://www.kgi.dk/catalog/20723/yamaha-neos-4t-2012--e2/gearing


  • Thomsen B
    Thomsen B Tilmeldt:
    feb 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 39
    #19   10. jan 2021 Ja det er med indsprøjtning..

    Jeg kunne godt finde på at smide det der 60cc cylinder sæt og gearing på den..
    Men ville godt lige høre om nogen som har haft en neos og smidt dette sæt på den.
    Og om hvordan den så kørte efterfølgende..
    Vil nødig købe og så finde ud af det bare er bras ??
    Og så den efterfølgende indstilling med indsprøjtning ? Gad vide om det ikke bare giver en masse bøvl ??


  • Thomsen B
    Thomsen B Tilmeldt:
    feb 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 39
    #20   10. jan 2021 Ville ønske jeg havde googlet Yamaha neos 30 ingen jeg købte den..
    Den har kun kørt 600km så den kan da sælges til en okay pris til den som godt kan holde farten ud hehe..
    Jeg kører af og til 120 km i et hug så scooteren skal også kunne holde til det på langt sigt med det 60cc sæt..
    jeg aner ikke en dyt om hvor vidt det er godt eller skidt for scooteren til lang kørsel ????
    Jeg har faktisk før kigget på en piaggio.. dog en piaggio skipper hehe??


  • #21   16. jan 2021 #20
    Du er 45 år?!
    Kan du ikke få et MC kørekort?

    https://www.dba.dk/sym-gts-300i-evo/id-505375313/
    Jeg solgte sådan en i foråret for 16.000 kr.

    Den kører virkelig godt og den kørte nok 22 km/l, hvilket er brugbart, når man tænker på at jeg gav den gasssssss.


  • Thomsen B
    Thomsen B Tilmeldt:
    feb 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 39
    #22   16. jan 2021 Hej tonny
    Jeg har faktisk tænk tanken mange gange med kørekort og så få fat i en Honda X-AVD 150


  • #23   17. jan 2021 #22
    150 ccm er virkelig en gang lort.
    Den er totalt ubrugelig på en motorvej.
    Alt under 250 ccm vil du fortryde.

    Da jeg solgte min fik jeg flere henvendelse fra ejere af 125 ccm scootere, som spurgte jeg ville tage deres scooter i bytte.
    Det var helt klart et nej.

    Jeg havde 23 HK og der var kun lige nok til at køre motorvej med konen bagpå, fordi at gearingen var lige lav nok.


  • #24   18. jan 2021 jeg kører sjældent ud af storkøbenhavn.
    Og når jeg gør er det sjældent mere end 60 km væk.
    Så kan hovedveje med 70/80 grænse sagtens gå an.

    De to år jeg havde min 125'er med en topfart på 95 km/t, der savnede jeg nok mere topfart 10 gange.

    Den honda adventure scooter ser vild ud.
    Lidt for vild også smiley så købte jeg hellere en almindelig scooter + en enduro mc.

    det er faktisk lige nøjagtig det jeg har gjort
    en offroader en lille praktisk komfortabel storbyscooter og en sport touring scooter.
    så mangler jeg bare amfibie knallerten...


  • #25   19. jan 2021 #24
    60 km via roskildevej eller gl. køge landevej, kontra fuld fart på motorvejen?
    Ellers tak.

    De ture jeg har kørt til Kbh har været på motorvejen med 110-115 kmt. Sikke en fryd, at slippe for strandvejen.


  • #26   5. okt 2022 Yamaha Neos 4T har ikke direkte indsprøjtning, men indirekte indsprøjtning, den bruger en såkaldt "throttle body".
    Honda laver en scooter med direkte indsprøjtning, hvor indsprøjte sidder i topstykket ved siden af tændrør.


Kommentér på:
Yamaha neos 4t tuning??

Annonce