{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.045 visninger | Oprettet:

11k kører dårligt! Hot 50 {{forumTopicSubject}}

Hej SG.
Jeg har købt mig en 11k udstødning til min PGO.
Jeg fik af vide herinde at den ville virkelig sparke røv med den udstødning, i forhold til min GG. Jeg fik sat den på, men jeg blev virkelig skuffet. Optrækket blev ligepludselig 10x dårligere, og topfarten blev sat ned. Den køre 80km/t med sindsygt optræk med GG udstødning, men med 11k Supersport udstødning er det lige omvendt.
Den runder maks 50Km/t med den udstødning..

Nogle der måske har haft samme problem, eller ved hvad det kan være?

Opsætning:
R-Setup 47,6 Redtop Racing cylinder
Gianelli Go udstødning
Malossi Multivar
Std Karburator med 92 dyse
std luftfilter med pillet rør/begrænsning
std kobling
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Takker fordi du læste. smiley
Vh. Jacob


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  11k kører dårligt! Hot 50
  • #1   3. aug 2017 Du huskede selvfølgelig at den 11K skal køre med væsentligt lavere rulle vægt ikke? smiley

    Det vil helt sikkert også hjælpe med en strammere trykfjeder og trimfjedre..
    Samt en større karburator..

    Men inden du skifter noget andet, så skifter du lige din krumtap hvis den stadig er standard..
    - Ellers kan det meget snart være total ligegyldig hvilke dele du har monteret.. smiley


  • #2   3. aug 2017 Jeg køre med 5g ruller. smiley
    Er det for meget?


  • #4   3. aug 2017 sæt en 21mm på med powerfilter
    og så skal du bygge nogle omd på den motor med en tilpas stram trykfjeder den rigtige rullevægt og sports kobling
    først derefter begynder den 11k at fungere efter hensigten
    og squisen skal passe og karburator dysse til et godt filter med masser af luft skal passe og justering af selve karburatoren skal være i orden
    med denne opætning skal den kan rykke på hjul og 90+ på toppen


  • #5   3. aug 2017 Jeg takker jer begge for jeres svar!

    Ralle: Jeg har selvfølgelig tænkt mig at skifte min krumtap når tiden er til det, men når jeg står og skal bruge den hver dag, så er jeg liiiige nød til at vente lidt. smiley

    Jeg har en 19mm karburator liggende, men har ikke den choker der skal sidde på. Når jeg har det, så ryger den på med det samme. smiley
    Plus så skal pengene også lige være der. Jeg må klare mig med det jeg har nu.



    Ole: Jeg vidste slet ikke der skulle så meget til før at den udstødning kunne bruges.. Spild af penge!! smiley
    Jeg vil studere det lidt mere, og når pengene er der, så kommer det på. smiley


  • #6   3. aug 2017 selv tak

  • #7   3. aug 2017 Jeg tror ikke helt at du forstår at tiden er til det NU?
    - Specielt hvis du skal bruge den hver dag og ikke kan undvære den!

    Hvis ikke du skifter tappen NU, så skal du meget snart ud og bruge mange penge på ny tap, cylinderkit, membran, og er du uheldig også ny motorblok.

    Den cylinder ligger i klasse med Malossi MHR, Polini Evolution, osv..
    - Noget kraftigere end Athena Racing, Top Performances TPR, Motoforce Racing osv.
    Den er meget potent med den 11k udstødning.
    - 11k ligger i klasse med Yasuni C16, Nardo, Shot osv..

    Det anbefales at skifte til en stærkere krumtap når man monterer et Sports setup.
    Det er bare dummere end dumt at køre med så kraftigt Racing setup på standard krumtap.
    - Det vil med garanti blive en dyr omgang..

    Har du ikke pengene nu, så monter den GG igen.
    - Så har du en chance for tappen holder til du har penge til en ny, som kan klare de mange ekstra kræfter..


  • #8   3. aug 2017 sæt den Gianelli Go udstødning på igen den køre jo trods alt 80 med godt opt med din nuværende opsætning
    og gem den R- setup 11k udstødning lidt væk til du får råd til en opgradering af din opsætning så du får fornøjelse af den pengene er jo ikke smid væk
    du skal bare lige have det sidste


  • #9   3. aug 2017 Større dyse og skift til 4 grams ruller.

  • #10   4. aug 2017 Jeg har skam monteret min GG igen. smiley

    Helt klart Ralle, der er mange der siger det..
    Jeg takker for hjælpen. smiley

    Ole det vil jeg gøre.

    Tommy, er du sikker på at det vil virke?? smiley


  • #11   4. aug 2017 Er denne god nok?

    https://www.msp-tuning.dk/rms-racing-krumtap-1650.html


  • #12   4. aug 2017 Vil ikke satse på den RMS der, ikke til det setup..
    Vælg en doppler, Athena, eller stage6..
    De koster omkring en 800-1200,-


  • #13   5. aug 2017 Takker. smiley

  • #14   5. aug 2017 den du linker til i # 11 er ganske udmærket og er god og billig den har jeg tit og ofte kørt med på scootere med store tunsæt den er meget stærk pga stål plejelstang og sølvbundleje
    og så vejer den ikke ret meget pga plast fylden som ellers kun ses ved polini og hebo tapper hvis dit stempel er ø 10 mm så havde jeg taget denne Rms super racing tap som den hedder den kan du ikke smadre husk nogle gode racing lejer evt stage 6 eller Athena med stålstyr


Kommentér på:
11k kører dårligt! Hot 50

Annonce