{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tilkørsel cylinder
  • #1   26. maj 2017 Mener at alu cylinder skal køres til med omkring halv gas de første 100km

  • #2   26. maj 2017 Mads E
    Sådan har jeg også forstået det


  • #3   26. maj 2017 Men nu får vi at se hvad andre har af erfaringer

  • #4   26. maj 2017 der er ikke så mange andre erfaringer... alu er let metal og skal køres forsigtigt til med halv gas i 100km ellers risikere du at slå hele lortet skævt og så kan du starte forfra

  • #5   26. maj 2017 alu cylinderen er letmetal ja udenpå smiley men indvendig er den hård som sten den er jo med hårforkromet nikasil belægning og meget hårdere en en støbejern s cylinder og skal næsten ikke køres til

  • #6   26. maj 2017 sludder ole... alu cylindere skal køres ordenligt til... det skal gøres ordenligt eller slet ikke gøres...

  • #7   26. maj 2017 ved godt de er beskyttet indvendigt men derfor skal de ikke køres mindre til end alt andet...

  • #8   26. maj 2017 Hvis du har købt cylinderen fra ny står det uden tvivl i din manual.

    Personligt har mine alu cylindre aldrig kendt til ordet tilkørsel, det vigtigste er du smider en dyse i du med sikkerhed ved er for stor, og så hugger man aldrig en kold maskine af.

    Årsagen til at folk smadre alu cylindre er 99% af tiden ikke på grund af "forkert" tilkørsel.


  • #9   26. maj 2017 som jensen skriver er det vigtigt at man starter ud med en dyse der er for stor. jeg plejer bare at varme den op ved lidt gas og tomgang et par gange, og så bare fyre den af.

  • #11   26. maj 2017 sådan køre du den til... slut færdig...

    profilbillede
  • #13   26. maj 2017 Arg nu er du da lidt selvglad, der er forskel på 50-60 km og 100-200 km som du nævnte, det kan vi vel nok blive enige om?

  • #16   26. maj 2017 Team vandkøl: Det var netop det jeg ville frem til, enhver kan smide en ny cylinder på en maskine og køre langsomt, men der er så mange faktorer der kan være skyld i en cylinder går i stykker.

    Malossifreak: Det der sker ved tilkørsel er du tilpasser stempelringen til at lukke tæt i cylindergangen, uanset om det er 2 eller 4 takt og om det er bil eller scooter.
    Hvis man går på nettet kan man finde diverse teorier om hvorfor hard breakin er bedre end at tage det stille rolig og vice versa.
    Dog er alle steder enige om motoren skal være driftsvarm og have de rigtige blandingsforhold inden man presser motoren.

    Personligt mener jeg man skal vælge den tilkørsel man føler sig tryg ved, nogle følger fabrikkens anbefalinger til punkt og prik, mens andre følger deres mekanikers anbefaling osv.

    Personligt bruger jeg hard breakin da min filosofi er, hvis motoren ikke kan tåle tæsk første gang den er driftsvarm, så kan den heller ikke holde til tæsk efter 6000 km tilkørsel.
    Dette er selvfølgelig såfremt man har taget sine forholdregler inden, det vil sige korrekt montering af dele, en tand for fed dyse og man har sat dele sammen der selvfølgelig passer til hinanden ydelsesmæssigt.

    I sidste ende kan alt gå i stykker uanset om man har tilkørt efter fabrikkens forskrifter eller sprunget over hvor gæret et lavets.


  • #17   26. maj 2017 Jeg er helt sikker på at du ikke har målt/indstillet din squish.
    Og det er sgu vigtift på et racing kit.


Kommentér på:
Tilkørsel cylinder

Annonce