{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
312 visninger | Oprettet:

Cylinder tilkørsel {{forumTopicSubject}}

Godsv, jeg har lige fået nyt cylinder på helt std 50cc vandkølet støbejern på min derbi fra 2020 og jeg er i tvivl og hvsd jeg må gøre uden tilkøreswlen der står fandme så mange foreskellige ting

Jeg har kørt en mindre tur på 25 km med 1/3 og jeg lig gav den lidt bundgas i 3 sekunder i gang imellem gor lige at få den lidt op og ned. Hvad vil jeg gøre mig sikker ved at gøre under det her? Jeg tænker mig at sætte lidt større dyse i osv. heller for meget end for lidt, og hvad må jeg køre med ift tilkøreswlen..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Cylinder tilkørsel
  • #1   27. apr 2023 får man slet ikke papiere med når man købet ny cylinder mere der stod det ellers i

  • Per H
    Per H Tilmeldt:
    jan 2008

    Følger: 1 Svar: 62
    #2   3. maj 2023 Du skal med en standard maskine bare køre alm, den er jo droslet fra starten, altså selv når du køre med fuld gas så køre den i virkeligheden max med halvdelen i forhold til det den er bygget til.

    Og det værste man kan, det er at køre langsom og især med ekstra olie i, fordi stemplet bøvil få dog ned langs siden og på toppen, hvilket ikke er optimalt for effekten fremover.

    Så bare kør, og var den udroslet, så kør en 30~40 km med fart som var den lovlig, ikke for langsomt fordi sod er dim værste fjende i en 2 takter.


  • #3   3. maj 2023 Det sjovt du nævner det, mit tændrør har lige stået af og kunne det være fordi jeg har kørt rigtig langsom? Jeg har kørt fjerde gear med 30-35 kmt med rigtig lave omdrejning og giver bundgas i 2 sek ind i imellem.. ku det ha noget med det at gør

  • Per H
    Per H Tilmeldt:
    jan 2008

    Følger: 1 Svar: 62
    #4   3. maj 2023 Ja, det kunne det sagtens tyde på, så du må rense det engang, det "dør" jo ikke som sådan, det skal bare renses med stålbørste og vaskes i lidt benzin eller lignende, og så ud og giv den noget gas.

    Held og lykke med det.


  • #5   3. maj 2023 #4 jeg har lig rundet de 80 km ved lav gas, såen nu du sir gi den noget gas.. hvor møj ska jeg pres den? Også nogle gode tommel regler jeg burde lig følg, eller bar kør som om den er tilkørt?

  • #6   3. maj 2023 På mit nyt cylinder velogmærke

  • Per H
    Per H Tilmeldt:
    jan 2008

    Følger: 1 Svar: 62
    #7   4. maj 2023 Min mening, og jeg ved nogen hænger meget i tilkørsel af cylindre, er at tilkørsel høre fortiden til, til dengang hvor fremstillingen af stempler og cylinder med store tolerancer og det var med risiko for at der var skævheder.

    Tag bare div Racing kit, de snurrer 15000 omdrejninger, de skal have friske 30 min under 10000 omd. Og så fuld smæk

    Og så længe man snakker alm afdroslet og let tunet, så kører man alm uden fulde omdrejninger en 30-40 min

    Det er mine erfaringer gennem 40 års erfaring med alle former for knallerter og motorcykler.


Kommentér på:
Cylinder tilkørsel

Annonce