147 visninger
|
Oprettet:
Min hot 50 kører ikke efter udskiftning af dyse {{forumTopicSubject}}
Jeg har skiftet dyse på min hot, men da jeg så skulle til at starte den igen virkede ingenting på den.
Hverken el eller andet. Jeg gik fra dyse 72 til 76- da den så ikke kunne starte med 76 skiftede jeg tilbage. Efter det virkede den stadig ikke.
jun 2019
Følger: 13 Følgere: 780 Scootere: 1 Emner: 136 Svar: 5.413
jul 2011
Følger: 18 Følgere: 171 Scootere: 1 Emner: 83 Svar: 1.594
Skal lige være helt med nu
Det du siger er altså at du idag har ville skifte dysen fra en størelse 72 til en størelse 76
Og efter du gjort dette ..
Så kan din Scooter slet ikke starte op , var det intet EL som virkede på Hotten efter dette ..
og så prøver du igen at skifte tilbage til den 72 Dysen hvor det så stadigvæk intet el virker.
Har jeg forstået det Korrekt …. Hvis ja
Så gør du lige dette her jeg nævner nu.?
Fortæl præcis hvordan du Har gjort det hele .. og du skal starte med at fortælle fra det Hvor du tog det først stykke værktøj i hånden for at påbegynde dit Dyse skift.
Og du skal huske at nævne “ alt “ selv de mindste ting , er vigtig for os at vide for at kunne hjælpe dig, Og hvis Gør du som jeg nævnte?
Jeg vil næsten garanter dig for vi fortælle dig hvor det er problemet opstår.
Fordi Dyse skiftning har faktisk intet overhovedet med dit El at gøre på din Scooter. og derfor er jeg også sikker på at du undervejs evt har afmonteret en eller flere ledninger for få lidt bedre plads til det du laver eller måske choker ledningerne er det pillet ved osv , så derfor er det vigtig at vi for den korrekte rækkefølge fortalte ?lige fra du tog det første værktøj i hånden for at startet “ projekt Dyse skift 76 “
Op …
mar 2024
Følger: 11 Emner: 4 Svar: 1
1. Fandt tingene frem til at udføre arbejdet
2. Tog sædekassen af for at komme ned til kaburator. Fjernede de to 10’er skruer for løftede den af som jeg har gjort mange gange.
3. Jeg tog luftfilteret af ved at skrue de to skuer den er hæftet fast med.
4. Jeg to for sjov en tur uden luftfilteret, hvor den faktisk køre pænt godt- og 5 km hurtigere, dog hakkede den lidt på toppen. - jeg har problemer med at få fart på den selvom jeg har pillet tragt og skive.
5. Jeg blev meget glad og tænke den nok skulle dyses op, da jeg ville gøre med powerluftfilter fremover.
6. Nu kommer det skøre så..:
7. Jeg tog de to skruer som binder studsen og kaburator sammen. Jeg tog dem med en umbrakunøgle da de var lidt svære at komme til.
8. Nu var karburatoren fri nok til at jeg kunne vende den på hovedet og tage skruerne i bundkaret. Jeg skiftede derefter dysen.
9. Så satte jeg bundkaret fast igen, og satte den fast på samme måde ved studsen.
10. Jeg satte IKKE luftfilteret på igen da jeg regnede med det ville passe til dysen.
11. Da jeg prøvede at starte den kom den faktisk i gang i et halvt sekund, men derefter døde den helt. Og jeg prøvede at starte den igen og igen uden held.
12. Jeg tænkte dysen gav for meget Benz, og derfor ville jeg skifte tilbage til 72.
13. Jeg gjorde derfor det samme som beskrevet før, bare lidt hurtigere.
14. Herefter kunne den slet ikke starte igen og alt strøm var gået.
Bemærkning: Jeg lod karburatoren hænge i de to ledning som sidder fast i den- ved ikke om det kan have gjort noget- ellers synes jeg at jeg gjorde det som jeg har prøvet før.
Håber det hjælper til at forstå det og jeg har lavet en fejl undervejs.
jul 2011
Men fordi dit El ikke virker , så burde din motor altså godt kunne starte af den grund . Eller du ved selv sikringen springer , så burde motoren sagtens kunne startes op via Kickstarter, Og hvis det viser at du ikke kan starte op efter det hele blev samlet igen så det var på den måde som før hvor du altid har kunne køre med den dyse størelse 72.
Så tyder det på at dit tændrør er blevet defekt ? eller det jeg næsten helt sikker på.? Fordi du nævnte noget med at du havde prøve kørt uden luftfilter på . Og er meget normal at brugte tændrør smutter ved dette , og husk lige at et defekt tændrør kan sagtens give en fin gnist hvis man Afprøver om den gnister osv . Så dette kan du altså ikke altid stole på , så efter det at den ikke vil starte op igen selv om du satte den dyse i som det altid har kørt med , så tyder det nemlig på at tændrøret er ødelagt , og selv om dit tændrør måske kun 1uge gammel eller 5min gammel kun så er det faktisk meget normal at se ødelægges hvis man starter motoren op uden filter på , fordi det kan gøre dem rigtig varme på neget kort tid Så husk lige at tændrøret virker okey indtil den har meget varm , og det forklar også hvorfor du kunne få liv i motoren igen en enkelt gang igen ….. så inden vi begynder på alt muligt andet , så skift lige dit tætndrør , fordi jeg er sikker på din motor virker det igen efter det gjort…
Ellers vender du bare tillige igen.
jul 2011
Min hot 50 kører ikke efter udskiftning af dyse