{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
326 visninger | Oprettet:

Pokkers!! Gode råd tak. {{forumTopicSubject}}

Så skete du sgu' for mig! En ny tankstation og et distraktionselement gjorde at jeg fylde diesel på min Sym Mio. Da den var godt fyldt (noget over 50 %) gik der nogle kilometer før den begyndte at køre uregelmæssigt og jeg valgte så kort efter at trække den de sidste kilometer hjem. Ved eftersyn af bon fik jeg mine værste anelser bekræftiget...påfyld 1,2 l diesel. smiley smiley smiley
Jeg har sidenhen taget bundproppen på tanken og tømt den helt. Slangen fra bundprop til karborator blev også tømt.
Med nyopladet batteri lyder scooteren startvillig, men kun lige max 10 sek.
Er der sket uoprettelig skade eller skal jeg bare væbne mig med tålmodighed til motoren igen får 100% benzin?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pokkers!! Gode råd tak.
  • #1   3. jun 2020 Du skal bare have renset din karburator og dit tændrør så burde den kære igen

  • #2   3. jun 2020 Så længe at det er diesel i en benziner, så sker der ikke noget.
    Diesel smører jo godt.

    Benzin i en diesel er en katastrofe.


    Så rens eller skift dit tændrør og se om den starter.
    Hvis den har kickstarter, så brug den.
    Den giver ofte en del flere omdrejninger, end din elstarter, hvis du altså har bøffer i benene til det.


  • #3   4. jun 2020 UPDATE.
    Tak for svar.
    Prøvede kort før middag igen v.h.a kikstarter og holdt den i gang tæt på et halvt minut - lidt uregelmæssig, men det virkede, som om der var ved at komme mere benzin end diesel til motoren. Den røg godt nok en del. Tog mig mod til at prøve en gang til og så var den tilbage! Kører igen som den plejer. Gav den en omgang oktan 100 og noget "Fuel system cleaner". Jeg skal havde den skildt lidt ad i næste uge i forhold til noget gejl på skjoldene, så renser nok tændrør/kaburator der - i den gode sags tjeneste.


  • #4   12. jun 2020 UPDATEII
    Det holdt så bare to gode ture. Jeg startede den i mandags og den kørte fantastisk (på el-start) men kun lige en lille km. - så gik den bare ud og siden har jeg ikke haft kontakt til den.
    Jeg har;
    Skiftet tændrør til helt nyt.
    Ladet batteriet til fuld kapacitet.
    Renset kaburatoren med motorvask + trykluft.

    Kunne det være en stoppet benzinslange fra tank til kaburator? Havde egentlig forventet at benzinen ville strømme ud af slangen, da jeg tog den af kaburatoren, selvom jeg sådan holdt den op, for at undgå for meget svineri med benzin.


  • #5   12. jun 2020 #4
    Benzinen løber ingen steder, indtil at du suger i vakumslangen.
    Så af med benzinslangen og af med vakumslangen og sug hårdt i vakumslangen.


  • #6   13. jun 2020 Kan du være lidt mere specifik i forhold til, hvor jeg skal hive vaccumslangen af?

  • #7   13. jun 2020 #6
    På karburatoren.
    Så du kan suge i den.


Kommentér på:
Pokkers!! Gode råd tak.

Annonce