{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pokkers rust..........................
  • #1   22. mar 2011 Hvis forgaflen virker ville jeg nok bare køre med det XD
    Men det ville være godt hvis du fik det sandblæst og lakeret smiley


  • #2   22. mar 2011 Hvad for en del af gaffel benene er det vi snakker om? der må jo være den indre, altså den del der normalt er i forkromet stål! og hvis de er rustne er du f..k'ed.. da pakningen aldrig vil kunne holde det tæt, og bliver slidt i stykker på no time.. og at male det, vil da kun ødelægge det hele!!

    er det den ydre del, så er den altså lavet i alu, og kan derfor ikke være rusten?

    og er det den del der holder lygten, ja så kan du jo gøre som det passer dig smiley


  • #3   22. mar 2011 Hehe, det er den øverste del, lige under lygteholderne, og jeg er ret træt af det, eftersom forgaflen ellers er tæt og i orden (som den jo burde være, når maskinen kun har kørt ca. 4000km)..

    Et andet spørgsmål er, hvilken olie man bør anvende i forgaflen, hvor meget, og hvordan tappes det gamle af, samt hvordan påfyldes det nye??

    Ja, jeg ved det, jeg er en uendelig kilde til spørgsmål, hehe.


  • #4   22. mar 2011 nu hvor du alligevel har gaflen af maskinen, så tag og skru top boltene af benene.. så kan du meget nemt tappe den gamle olie af, og påfylde ny olie..
    der skal 0,11liter olie i hvert ben, altså lidt mere end en deciliter.. smiley
    og du kan bare bruge almindelig forgaffelolie, fra thansen..


  • #5   22. mar 2011 Hvis du føler for det, så skil den helt ad og rens delene igennem, og tjek dem for eventuelle fejl.. smiley

  • #7   22. mar 2011 Nilas, føler ikke for at skille forgaflen ad, hader at rode med det skidt. smiley Desuden, if it aint broke, don't try to fix it! smiley

    Tobias, jo tak, ja det går stærkt, men når man er arbejdsløs, er dagen lang, så der er tid nok til det. smiley Jeg går og hygger omkring den, så det er fint. smiley
    Vil ikke skille forgaflen ad, et olieskift må være nok, hehe. Hvis det der kommer ud af gaflen, ser helt elendigt ud, så kan der blive tale om det, men hvis det der kom ud af motoren er nogen indikator, så er der ingen problemer. Det i motoren var sådanset fint, selvfølgelig farvet lidt mørkt, men stadig klart. Ingen vand, snavs, eller klumper.
    Jeg vil ikke smide penge i en rusten forgaffel, som med tiden nok alligevel bliver skiftet ud med en pænere, det ser jeg ingen grund til, hehe.

    Der er i øvrigt fint affjedring, og dæmperfunktionen er, ligesom alt andet på maskinen, nice 'n tight, i begge gaffelben.


  • #8   23. mar 2011 God pointe mht. forgaflen. Ellers ville jeg anbefale at skifte alt undtagen fjedrene og stængerne indeni. De færreste aner, hvor fed en progressivitet, der er i RMC-gaflerne.

    Men standrørene er hårdforchromet, og når først det slipper... så køber man lygteholdere med forchromede rør! smiley


  • #9   23. mar 2011 Haha, du siger noget Jesper, det er sikkert billigere, end at anskaffe en helt anden forgaffel. smiley

  • #10   23. mar 2011 Jeg er overbevist om, at netop rust er årsagen til, de lygteholdere eksisterer. smiley Og så øges indtrykket af en robust forgaffel, oveni.

Kommentér på:
Pokkers rust..........................

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce