{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
550 visninger | Oprettet:

Køre længere på literen? {{forumTopicSubject}}

Hej SG. Har fået købt en "ny" scooter, VGA versus 2t - 45km/t. Pendler frem og tilbage på arbejde hver dag, 40 km hver vej. Så benzin forbrug betyder en del for mig.
Fik målt benzin til ca. 18 - 19 km/l. Den var helt lovlig med de målinger. Alt er standard.
Har så fået pillet skiven efter, siden jeg læste det skulle forbedre økonomien. Den kører lige omkring 21-22 km/l nu. Er dog stadig skuffet over hvor lidt den kører!
Havde en ældre Yamaha BWS NG - 30'er (Pillet skive så omkring 40) som kørte omkring 35-40km/l. Kan ikke forstå hvorfor denne her kører mindre? Selv efter at have pillet skiven?
Nogle forslag til hvad jeg ellers kan gøre for at den køre længere?

Er kun interesseret i brændstof forbruget. Vil helst ikke have den kører alt for hurtigt. Den kører maks 50 efter pillet skive. Vil helst gerne have den kører under 60-65 med bedre benzin forbrug. Vælger kun at køre 45, for at holde omdrejninger nede og køre økonomisk.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Køre længere på literen?
  • #1   4. jun 2019 har du prøvet at slippe gassen lidt du køre vel heller ikke med fuld gas i bil eller det gør jeg i hvertfald ikke

• #2   4. jun 2019 #1. Nej. Som skrevet, efter at have pillet skiven - nu hvor den har en maks på 55 km/t, kører jeg stadig kun 40-45 stykker, for at holde omdrejninger nede, altså kører jeg ikke med fuldgas. Fik pillet skive hos mekaniker, siden jeg ikke havde værktøjet til det selv, og han sagde jeg skulle køre et stykke tid for at se hvor godt det var, med den samme fart som var den lovlig.

• #3   4. jun 2019 Jeg ville prøve med lidt tungere ruller i variatoren prøv med ½ gram mere pr rulle evt et helt gram mere pr rulle så vil omdrejningerne blive lavere og benzin forbruget vil også falde det svare lidt til at du kører i et lidt højrere gear.

• #4   4. jun 2019 Kører du kun med halv gas så ville jeg dykke nålen et hak.

Kommentér på:
Køre længere på literen?

Annonce