{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
280 visninger | Oprettet:

Kan ikke løsne remmen? {{forumTopicSubject}}

Hej Sg!

Det er længe siden, jeg har rodet med scootere, så jeg har lige brug for jeres gavmilde hjælp.

Jeg har en scooter, som jeg skal til at have gjort lovlig. Jeg ved godt, hvordan man sætter skive i og af, men kan ikke løsne remmen? Den sidder fastklemt i koblingen, så jeg ikke kan få remmen på variatoren. Hjælp!

Og så har jeg også lige et andet spørgsmål. Når man drejer på variatoren, skal den så kunne dreje begge veje? Jeg kan nemlig kun dreje den én vej.

Hilsen Jonas.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kan ikke løsne remmen?
  • #1   8. jun 2010 du kan tage remskiverne og trække i den yderste. så går de fra hinanden.

• #2   8. jun 2010 den skal kunne dreje begge veje(:

• #3   8. jun 2010 Tag den yderste remskive og tryk in mod koblingsklokken.

• #4   8. jun 2010 Hejsa igen. Mange tak for hjælpen, men jeg må ærlig indrømme, at remskiven er stram at få ud mod koblingen, skal man bare tage ved? Og bruge kræfterne?

Variatoren, har jeg fundet ud af nu, skal kunne gå begge veje. Men min variator kan kun gå mod uret. Og den anden vej, vil den overhovedet ikke. Og det undrer mig, at den lige pludselig ikke kan drives. For jeg kørte ellers tidligere i dag. Men så ville jeg sætte skiven i. Så kom jeg til at rykke lidt i variatoren, så rullerne røg ud. Jeg samlede variatoren igen, satte den på. På med skiven, samle hele skidtet. Så trykkede jeg på kickstarteren og vupti lød det som et knæk. Men intet er i stykker invendigt af, hvad jeg kan se. Men hvorfor vil krumtappens aksel lige pludselig ikke dreje rundt, eller den "arm" der går inde fra blokken og ud til variatoren. Håber du forstår smiley

• #5   8. jun 2010 Du kan tage fingrene omkring remskiven og så med indersiden af håndfladen holde mod koblingen, og så trække remskiven mod koblingen

• #6   8. jun 2010 Henne ved koblingen hvor remmen sidder i mellem to skiver, der tager du den skiv der vender ud mod dig selv, og presser den ind mod dig selv, ved at holde håndfladerne på koblingsklokken. Der er nemlig en fjeder i mellem og hvis den er lidt stram skal du bare presse til smiley

• #7   8. jun 2010 Nå for pokker, det med remmen var jo såre simpelt alligevel, tak!

Nu er det bare med det, at krumtappen ikke gider dreje rundt ved variatoren, den vil kun dreje mod uret.

• #8   8. jun 2010 det kan ikke ske du måske har sat skiven i forkert, så den sidder i spænd? det virker meget mystisk den kun vil den ene vej smiley

• #9   8. jun 2010 Altså da jeg hørte det såkaldte "knæk", pillede jeg hele skidtet af igen, og prøvede at dreje krumtappen ved variatoren uden noget på. Den kunne stadig kun dreje mod uret til min store forvirring? smiley Retningen med uret er helt umulig, og hvis man lige sætter lidt kræfter i, knækker den bare, og det har den jo ikke godt af.

Kommentér på:
Kan ikke løsne remmen?

Annonce