{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
389 visninger | Oprettet:

Kan ikke løsne remmen? {{forumTopicSubject}}

Hej Sg!

Det er længe siden, jeg har rodet med scootere, så jeg har lige brug for jeres gavmilde hjælp.

Jeg har en scooter, som jeg skal til at have gjort lovlig. Jeg ved godt, hvordan man sætter skive i og af, men kan ikke løsne remmen? Den sidder fastklemt i koblingen, så jeg ikke kan få remmen på variatoren. Hjælp!

Og så har jeg også lige et andet spørgsmål. Når man drejer på variatoren, skal den så kunne dreje begge veje? Jeg kan nemlig kun dreje den én vej.

Hilsen Jonas.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kan ikke løsne remmen?
  • #1   8. jun 2010 Det med remmen: Du kan tage fat om den yderste remskive og presse den ud mod koblingen, så bliver den løsere idet at den bliver presset sammen.

Det med variatoren: Man skal i hvertfald kunne dreje blæser hjulet begge veje, er knap så sikker på det md vario'en men vil da mene man skulle kunne dreje den begge veje

• #2   8. jun 2010 Hejsa igen. Mange tak for hjælpen, men jeg må ærlig indrømme, at remskiven er stram at få ud mod koblingen, skal man bare tage ved? Og bruge kræfterne?

Variatoren, har jeg fundet ud af nu, skal kunne gå begge veje. Men min variator kan kun gå mod uret. Og den anden vej, vil den overhovedet ikke. Og det undrer mig, at den lige pludselig ikke kan drives. For jeg kørte ellers tidligere i dag. Men så ville jeg sætte skiven i. Så kom jeg til at rykke lidt i variatoren, så rullerne røg ud. Jeg samlede variatoren igen, satte den på. På med skiven, samle hele skidtet. Så trykkede jeg på kickstarteren og vupti lød det som et knæk. Men intet er i stykker invendigt af, hvad jeg kan se. Men hvorfor vil krumtappens aksel lige pludselig ikke dreje rundt, eller den "arm" der går inde fra blokken og ud til variatoren. Håber du forstår smiley

• #3   8. jun 2010 du tager bare fat i remmen og hiver så rykke remskiven sig ud og remmen sidder længere inde på koblingen også kan du sætte den på.. ellers ka du tage en skruetrækker og sætte remmen ind over og sætte skruetrækkeren mod krumtappen og presse den på

• #4   8. jun 2010 Mange tak for hjælpen, det var faktisk meget let alligevel. Jeg tog bare noget hårdere ved, og så kunne jeg tage remskiven og rykke mod koblingen.

Men hvad kan jeg gøre med det andet problem jeg har.?

• #5   8. jun 2010 vis den ikke kan dreje begge veje så ryk cylle og stempel af og se om den så kan og vis denikke kan det så må det være tappen der har sat sig

• #6   8. jun 2010 Det var godt smiley

• #7   8. jun 2010 Okay, i skal i hvert fald have mange tak for hjælpen!

Men jeg synes bare det lyder besynderligt at krumtappen har sat sig, hvis den godt kan dreje den ene vej? Eller tager jeg fejl?

Kommentér på:
Kan ikke løsne remmen?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce