{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
520 visninger | Oprettet:

Daniel A
Daniel A
Emner: 1

Sommer klar knallert {{forumTopicSubject}}

Hej jeg vil gerne have min knallert køre perfekt og ser pæn ud.
Så jeg ville høre om i har nogle ting som kunne hjælpe f.eks. Vaske knallerten, Indstille tomgang, Indstille dyse, skifte gear olie, Male/erstatte rustne skruer eller noget helt andet.
I må også gerne give nogle ideere til små billige stylings dele som kunne være fede.

Jeg har en PGO hot 50, den har ikke barstyr mere.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sommer klar knallert
  • #1   25. feb 2021 Hvis du vil have din knallert køreklar, så skal du nok starte med at købe en knallert. En hot 50 er en scooter smiley Du kan jo som du selv nævner skifte gearolie, tjek ruller og rem for slid, rense karburator og justere den ind. Dyser er ikke noget man kan justere, de kan skiftes ud med mindre eller større numre, men det gør man kun når man har lavet ændringer på motor. Skift luftfilter element. Adskil bagbremsen og få palen/aksel som bremsearm går på rengjort og smurt, tjek bremsebakkerne for slid. Adskil bremsecaliper i for og få den rengjort og smurt, tjek bremseklodser for slid og skift bremsevæske. Tjek alle pærer virker. Få smurt kickstarter så den virker i tilfælde af den skal bruges. Tjek dæk for slid og sprækker og kontroller dæktryk. Og så ellers bare en grundig rengøring overalt.

• #2   26. feb 2021 vinyl opfrisker på inderskjoldene, bagskærm og alt det andet vinyl (sort/grå med ru overflade)
    Det er vel bare det sædvanlige puslen.
    evt giv lidt kabelsmørelse efter vinteren, sørg for at holde støttefodsfjederen fedtet, den slags.

• #3   27. feb 2021 Hvis man bruger baby olie til de ulakerede skjolde så kommer de til at se helt nye ud, og det holder længere en' vinyl makeup.

• #4   27. feb 2021 De fleste vinyl makeup er ikke ret gode.
    Især dem med farve i.
    Ideen er det skal trænge ind og mætte plasticcen når den er blevet oxideret tør.
    Det gør.baby olie nok bedre end de fleste vinyl opfriskere.

Men harald skrald har en udvendig vinylopfrisker til 20kr der seriøst virker. Halvklar brunlig væske der dufter og fedter som bare pokker.
    Lun olien lidt først nær en radiator.

Vask vinylen af bagefter med sæbe for at få overfladen vasket ren igen.
    Ellers er det is glat.

Spray evt på en klud og påfør, så man ikke får sprayet på bremseskiver.

Linolie er også anbefalet.
    Babyolie virker sikkert godt også.
    Men er ret sikker på en god vinylopfrisker virker bedst

• #5   28. feb 2021 Nye dæk, de duro der holder måske, men de er virkelig grimme syntes jeg

Kommentér på:
Sommer klar knallert

Annonce