Når en glad køber forlader adressen. {{forumTopicSubject}}
Findes der en bedre følelse?
Ingen følelse (udover og blive jagtet af politiet og slippe væk) kan da slå den følelse, af når en 16 årig knægt kommer og ser på en scooter, synes om hvad han ser, smiler over hele 5'øreren og siger ''HOLD KÆFT HVOR KØRER DEN GODT'' efter og være kommet tilbage efter en prøvetur, og mens han er fuld ud tilfreds med prisen han giver, med standen taget i betragtning, at alt virker, hvordan den kører, med de papirer, km tallet taget i betragtning osv...
Og så når man kan være så ærlig som man overhovedet kan være, selv spørge ind til om stelnummer ikke også lige skal tjekkes, og skrives ned i købskvitteringen som vi laver til køber osv... og fortælle om de nye dele (drev, speedometerkabel, benzinhane, ventil i baghjulet osv...) og så lade dem tage derfra med en følelse af at den handel de har gjort, er en handel de kan være tilfredse med, da de om 2 års tid kan få nogenlunde de samme penge ind for den, som de smed for den (som storebroren også var enig i, at de nok skulle få pengene ind igen til den tid)
Nåeh ja, og så tjente jeg lidt over 1000 kroner, hvilket jo også er en god følelse, og så lige på en lørdag
Hvorfor beholder folk dog deres maskiner i lang tid, bruger masser af penge på dem til og tune dem, som sænker værdien på dem, når man kan holde øje på den blå avis med billige scootere som man kan lave fortjeneste på uden de helt store problemer, og sælge videre til en pris som køberen er mere end tilfreds med? Har folk ikke ind i mellem lyst til og prøve noget og lyst til og få deres penge hjem igen som de har brugt?
aug 2012
Følger: 30 Følgere: 48 Scootere: 37 Emner: 162 Svar: 5.431
- Men at købe billige scootere og sælge med profit, det er en nem og god måde at tjene penge på.
apr 2013
Følger: 6 Følgere: 5 Scootere: 6 Emner: 130 Svar: 1.723
Tjente jeg 2 klik på, solgt for 4000 kr og nu forsøger den nye ejer og sælge den for næsten 7000 kr. Så ved man at køberen har forladt adressen med tilfredshed, og velviden om at han nemt og hurtigt kan få pengene ind igen som han smed for den, og det må sku næsten være derfor at jeg handler som jeg gør. Jeg spotter de annoncer, kører ud og ser på dem, fragter dem hjem og gør hvad der eventuelt skal til for ikke og kunne sætte en finger på én eneste ting, og så sætte den til salg, og vide at man tjener penge på den.
aug 2012
Følger: 30 Følgere: 48 Scootere: 37 Emner: 162 Svar: 5.431
okt 2008
Følger: 43 Følgere: 42 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 74
apr 2013
Købte en jog motor og satte tingene på fra den, men solgte den som ikke værende kørende og uden noget virkede på den, for 3000 kr.
Fandt denne sonic som jeg lige har solgt på dba.
Der stod INTET i annoncen, og personen jeg snakkede i telefon med sagde at jeg kunne køre ud på den og den adresse og se på den, men at han ikke selv kunne dukke op lige pt på grund af arbejde.
Kigger på knallerten og sætter mig i bilen og ringer så tilbage til ham, og siger at jeg ikke er enig i prisen på de 4500. Påpegede nogle ting, at det ikke var sikkert den kunne starte osv.... og vi blev så enige om 3000.
Han spurgte så om jeg tog den med med det samme, uden nøgler eller papirer, for det måtte jeg gerne for ham. Så skulle jeg bare mødes med ham på et andet tidspunkt og få papirer og nøgler, men det havde jeg ikke lyst til, da det er en meget meget mærkelig måde og handle på.
Der var helt nyt batteri på sonicen, som desværre ikke virkede mere efter alle de år, og det opdagede jeg først da nøgler osv.. kom i. Så blev der slået ydeligere 100 kr af prisen, så jeg fik den for 2900.
Det var en annonce jeg fandt på dba, hvor den stod til 4500, uden billeder eller noget brugbart info, som gjorde at jeg lige kørte 30 km ud for og se på den, og der kunne jeg så beslutte om jeg ville købe den eller ej.
Så det jo ikke rigtig fordi at jeg ikke selv gør noget for og tjene de penge som jeg gør, for jeg er hurtigt ude hvis det virkelig er noget som fanger mine øjne. Ingen andre havde jo kørt ud for og kigge på en sonic, uden tekst i annoncen og uden billeder, til en pris på 4500.
mar 2011
Følger: 47 Følgere: 81 Scootere: 21 Emner: 63 Svar: 564
Men som bare hustler folk og vil tjene lidt hurtige penge
Men kender godt den følelse!
apr 2013
HVIS de får dem, så er det fordi det er uvidne konfirmanter som ikke aner hvad tingene er værd
jul 2009
Følger: 33 Følgere: 36 Scootere: 19 Emner: 104 Svar: 1.333
jun 2010
Følger: 52 Følgere: 52 Scootere: 25 Emner: 168 Svar: 4.738
Når en glad køber forlader adressen.