{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.042 visninger | Oprettet:

Glad ny ejer af Rieju Matrix - Spørgsmål fra en rookie .) {{forumTopicSubject}}

Hey Alle!

Ja, jeg har så købt mig en Rieju i dag, og det er jeg jo helt ekstremt glad for. smiley

Jeg har nogle hurtige spørgsmål, som jeg håber, I vil hjælpe med - jeg har købt den brugt, og der er altså småfejl og ting, der skal rettes op:

1. Bruger den et standard MC/Scooterbatteri, eller skal jeg på markedet for at finde noget der passer? - Det nuværende batteri er pillet ud, og jeg har ikke begreb om hvad jeg skal sætte i stedet. Og, når jeg monterer det batteri jeg køber (har kigget på det her: http://www.batteribyen.dk/varta-503-014-003-12v-3ah-motorcykel-mc-batteri ) så siger rygtet, at jeg kan løfte tanken når jeg har drejet en skrue oppe ved styret - tanken er Pt. fuld - hvad gør jeg for, at benzinen ikke løber ud? og er det lige meget hvilken ledning der er plus og hvilken der er minus? (undskyld, aner intet. :S)

2. Den har ikke nok "guf" på til at holde tomgangen - hvor finder jeg den skrue, der sørger for den passive benzintilførsel, så der er mere at arbejde med når den er i tomgangen?

3. Vandkølingen, hvad skal der i der? - vand eller kølervæske eller hvordan?

4. Jeg vil ikke stoppes og have den konfiskeret - den kører, fra sælgers side, omkring 100, men det går bare ikke herinde i Kbh - for meget "heat" - den skal med andre ord geares ned og have en begrænset CDI - hvordan monterer jeg den, når jeg har fået den købt? Også under tanken?

Det var det, jeg håber på jeres svar, og så undskyld mig, men det er min første knallert af den type, aner simpelthen ikke noget om den, eller ret meget om knallerter smiley

Mvh.

Simon

PS. vedhæftet er et billede af samme type, Nomnomnom =D

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Glad ny ejer af Rieju Matrix - Spørgsmål fra en rookie .)
  • #1   3. mar 2015 1. 3 ah så kan du lige så godt spare de penge og løbe den igang.. 7 ah skal du have fat i. Du skal have sædet af. Det er låst med en skue nede fra. Så skal den være løs i beslaget lige under fronten af sædet ellers knækker det. Så løsner du skruen på tankskjoldet forrest og så kan den tanken løftes op. Sort på minus rød på plus og en 8ah sikring i sikringsholderen. Der er vacum på tanken så benzinen løber ingen steder. Du skal ikke engang trække slangerne af..

2. Tomgangen er den store skrue i midten af karburatoren set ind fra venstre.

3. 50/50

4. 11/61 gearing, 3 propper i luftfilter en prop i studsen og en tragt i udstødningen og en dyse 74 så er den lovlig igen. Der er ikke noget der hedder begrænset cdi på den her model. Men ja alt sidder under tanken. Også oliepåhyldningen

• #2   3. mar 2015 Men tror desværre du bliver hurtig træt af den de egner sig ikke til by kørsel smiley

• #3   3. mar 2015 Du gør sku da bare som jeg også gør smiley bor selv i Kbh og jeg har bare smækket en "fake" MC plade bagpå, og drøner på vej det virker overraskende godt har flere gange haft ost i røven, men de har sku ikke lige opdaget, at det faktisk "bare" er en knallert med falsk MC nummerplade smiley
    http://www.showplate.se/butik/product_info.php?cPath=26&products_id=249&osCsid=kmvk92985d0he3vdc59jms92r0

Hehe og dengang jeg ikke havde den på, var det da bare og jage gassen i bund og igennem stier, parker, tæt trafik osv. Det har aldrig rigtig lykkedes dem at fange mig smiley

• #4   3. mar 2015 Bertil hvad er bøden for dokumentfalsk? Og straffen? smiley
    Har selv overvejet at skaffe mig sådan en.

• #5   3. mar 2015 Hmm jeg ved faktisk ikke om du overhoved kan karakterisere det som dokumentfalsk, du snyder jo sådan set hverken skat eller nogen som helst, den skal jo faktisk ikke køre med plade overhoved. Så hvis man siger at det er "styling" kan jeg ikke lige se hvad man egentlig har forfalsket altså selvfølgelig hvis det var et registreringspligtigt køretøj men det er det her jo ikke smiley
    Men har hørt bøden for at køre med "efterligninger", som det heder er på 1500 smiley

• #6   3. mar 2015 Når du kalder det styling, så lyder det næsten lovligt smiley bøden er også til at overkomme.

• #7   3. mar 2015 Hehe altså det kan selvfølgelig være jeg tager fejl, men eftersom det ikke er et registreringspligtigt køretøj, så snyder man ikke skat for registreringsafgift osv. Så ville jeg umidbart tro det går ind under at være ulovlig styling/ ekstraudstyr smiley

• #8   3. mar 2015 Nu er min registreringspligtig med en grim gul plade! smiley Kan ligeså godt tage den af når jeg kører med 70cc, det gavner mere end det skader smiley

• #9   3. mar 2015 Haha nedern, den der gule plade synes jeg godt nok også er virkelig grim og den gavner intet smiley

• #10   3. mar 2015 Hey Guys!

Tusind tak! smiley Har lige været på min første tur på den og den kører som en drøm! ELSKER den! smiley

Og ja, første tur var til T. Hansen, ny skivebremse lås, og nyt batteri - tror det er lidt et fejlkøb dog - fik det monteret men den vil stadig ikke starte uden at løbe den igang - tror ledningsnettet skal efterses. Enten det eller batteriet skal lade mere.. Ved det ikke..

Største kilde til bekymring er dog hornet - det virker nix og det er ikke rart, kort sagt, den skal på værksted.

Men, stadig glad. smiley

Tak for jeres svar, de varmer og specielt dig Kp, du har styr på dit **** - tak for hjælpen. smiley

S.

• #11   3. mar 2015 Du skal da have mere end en skivelås på, hvis du parkere i Kbh. Husk også en god kraftig kædelås og evt. En alarm installeret i selve knallerten smiley hvis den er dårligt låst, så er der med garanti en eller anden bums der prøver bøffe den smiley

• #12   3. mar 2015 Hvis du foresten skal bruge reservedele, så har jeg rigtig mange ligende, jeg sælger lidt ud af, da jeg er ved at afslutte mit Rieju Ghostfire projekt, så der er meget jeg ente med at have dobbelt af smiley og Jens har faktisk et komplet Riejustel fra 05 ligende, dvs. Før pladeloven med papier på, hvis du har mod på at skifte stel så slipper du for den gule grimling bagpå smiley

• #14   3. mar 2015 Enig i at det er total latterligt det med nummerpladen smiley men man kan faktisk undgå køre med pladen, ved enten anskaffe sig et køretøj før 06 ellers bare skifte stel til en før 06, eller fuske stelnummeret smiley

• #16   3. mar 2015 Hehe sagde det var en mulighed, det betyder ikke nødvendigvis det en god ide smiley

• #18   3. mar 2015 Er der liv i elstarten? Har du tjekket sikringen

Kommentér på:
Glad ny ejer af Rieju Matrix - Spørgsmål fra en rookie .)

Annonce