Netto tur blev til en ødelagt scooter. {{forumTopicSubject}}
Jeg har i dag ved 17-tiden kørte jeg ned med min knallert over til en netto for at købe sodavand der ikke ligger langt fra hvor jeg bor. Jeg parkerer min knallert tæt ved cykelstativerne og får sat alarmlås på. Der var meget kø i netto så det tog noget tid før jeg kunne blive betjent. Jeg får købt det jeg skulle, og tager over til min knallert som jeg vidste ventede på mig. I det øjeblik jeg ser den, så ser jeg at den ligger ned med en ødelagt bagsideskjold, og nogle slemme ridser. Jeg bliver selvfølgelig chokeret, og tænkte at det sikkert var nogle fjolser som havde gjort det. Der går ikke særlig lang tid så kommer der en dame hen til mig og spørger: ''Er du ejeren af den knallert?'' så svarer jeg efterfølgende: ''Ja''. Og hvor hun så fortæller mig: ''Jeg har set din knallert blive kørt over af en KP Logistik lastbil, og jeg synes du burde tage en snak over i Netto for at hører hvem der har været her'' - Så går mig og damen ind og snakker med en venlig butiksmedarbejder, som så beder mig om at komme med over til kontoret, hvor hun så sagde til damen, som man også kan kalde vidnet, at hun kun skulle snakke med mig. Da vi når over til kontoret, beder hun mig om at vente udenfor. Jeg står så der og venter, og et kvarter senere giver hun mig lastbilen's nummerpladenummer, firmaet's navn, og telefonnummeret til Netto's hovedkontor. Hvor hun så siger at hun har talt med dem fra hovedkontoret hvor jeg så skal fortælle hvad der skete. Så siger jeg tak og farvel, og da jeg vil hen til hende som så min knallert blive kørt over, så var hun gået. Jeg går så ud, og får set om knallerten stadig kan kører, og det kunne den heldigvis. Jeg tager så en tur med min knallert, og den virker faktisk fint, men skjoldene er smadret efter hvad jeg sidst har kigget. Jeg tager så hjem og prøver at ringe til Netto's hovedkontor, men de havde desværre lukket. Så prøver jeg at få fat i min egen forsikring for at fortælle hvad der er sket. Jeg går ind på nettet og finde deres nummer, og det lykkedes mig at komme i tale med dem. Jeg fortæller dem hvad der skete, og de bedte mig om nummerpladenummeret som de så fik, og firmaet på lastbilen. Hun fortæller mig så at jeg skal ringe til det nummer, som hun gav mig, for at fortælle dem hvad der skete med min knallert. Hun sagde også hun ikke kunne gøre noget. Jeg synes det har været en ret træls dag især fordi at lastbilschaufføren kørte væk da han kørte ind i min knallert. Han burde havde hørt da han kørte den ned, fordi at der var sat alarmlås på, så den bippede da han kørte den ned, og så burde han også havde fornemmet det. Jeg ved ikke om man kan kalde vedkommende for en flugtbillist. Med hensyn til forsikringen så har jeg kun en ansvarsforsikring hos danskeforsikring, og har ikke en kasko-forsikring, da knallerten som jeg købte brugt kun kostede 3.000 kr, og havde ikke lige regnet med at en lastbil ville kører den ned. Jeg er selv 17 år, og har haft knallerten siden d. 1 oktober. Her er lidt info omkring knallerten:
- Baotian BT49QT9
- Har kørt 6.250 km.
- Kører 30 km.
Nu kommer mit spørgsmål:
Vil jeg få en erstatning for skaden på min knallert? Hvis ja, hvordan? Hvordan vil det foregå?
jan 2010
Følger: 26 Følgere: 24 Scootere: 5 Emner: 37 Svar: 837
jul 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Scootere: 1 Emner: 28 Svar: 73
aug 2006
Følger: 28 Følgere: 29 Scootere: 1 Emner: 61 Svar: 14.675
sep 2007
Følger: 169 Følgere: 167 Scootere: 9 Emner: 92 Svar: 1.611
jan 2010
Følger: 6 Følgere: 5 Scootere: 1 Emner: 9 Svar: 45
jan 2010
Det langt fra alle de butikker der har Overvågning udenfor. Størrste delen har kun lige ved kassen og ellers ik flere.
aug 2009
Følger: 7 Følgere: 6 Scootere: 4 Emner: 2 Svar: 31
jan 2010
nov 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Scootere: 1 Emner: 24 Svar: 32
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 22 Scootere: 4 Emner: 862 Svar: 1.405
Man kan intet høre i sådan en lastbil. han har sikkert hørt radio og så har trailern svinget ud.
aug 2009
Følger: 9 Følgere: 8 Scootere: 3 Emner: 126 Svar: 547
jul 2008
Følger: 40 Følgere: 92 Scootere: 11 Emner: 247 Svar: 1.241
apr 2010
Følger: 90 Følgere: 104 Scootere: 14 Emner: 42 Svar: 7.662
de skal betale, og det er ikke i kontanter til dele, du skal til mekaniker og have skiftet dele til nye på regning og så klarer de afregning med forsikringen. men du skal jo have en aftale med firmaet og deres forsikring, spørg dem hvad du præcis skal gøre.
nov 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Scootere: 1 Emner: 24 Svar: 32
- Jeg går så ned i gården for at vaske knallert efter en hård behandling den fik i går. Jeg får lavet en check på den hvad der egentlig blev skadet på den. Så her er de ting der er blevet skadet på den:
- Højre bagsideskjold ridset, og knækket. Jeg har været heldig at få den limet fast, men dog kan man godt se at den har været knækket.
- Slemme ridser ved det skjold som sidder tæt ved fodpanelet, dog lægger man ikke meget til det.
- Frontskjoldet har vist også fået nogle slemme ridser, dog lægger man meget til det.
Tak for alle dem, der har brugt tid til at læse mit indlæg, og har givet nogle rigtige gode relevante svar. Der er vist ikke andet at gøre end at lade sagen slutte her.
Netto tur blev til en ødelagt scooter.