395 visninger
|
Oprettet:
membran.. {{forumTopicSubject}}
nogle der har erfaring med dette sæt samt hvilken karbu størrelse passer på studs og hvad er indvendig diameter(runde hul) ??
mvh fra falster
maj 2007
Følger: 21 Følgere: 19 Scootere: 4 Emner: 32 Svar: 446
okt 2005
Følger: 115 Følgere: 120 Scootere: 9 Emner: 156 Svar: 4.649
feb 2008
Følger: 233 Følgere: 235 Scootere: 8 Emner: 124 Svar: 1.785
Det gør det da o:
maj 2007
Følger: 21 Følgere: 19 Scootere: 4 Emner: 32 Svar: 446
men blir støbt sådan vil jeg tro..ser ikk ud til at være drejet ud!!
maj 2007
Følger: 21 Følgere: 19 Scootere: 4 Emner: 32 Svar: 446
ung gut der læst på lektien samt hukommelsen iorden ;=)
kontakter min tyske kontakt samt rion for at høre nærmere så..
nov 2003
Følger: 26 Følgere: 26 Scootere: 2 Emner: 46 Svar: 1.268
Membranstudsen er støbt, men støbeforme i den størrelse bør heller ikke være hverken dyre eller besværlige at lave. Hvis man er lidt hard-core fingernem, vil jeg rent faktisk mene, man kan lave en selv.
Studsen støder ind i et par problemer:
Den højre støttebolt til indsugningsstudsen sidder faktisk indvendigt i studsen, fordi man har ønsket at gøre brug af sådan ca. den største membran fra scooterverdenen.
Som følge deraf, bliver indsugningsforløbet lidt underligt. Hvor meget det kan afhjælpes, har jeg ikke arbejdet videre på, og jeg tror ærligt talt, det er bedre at have en spøjs form på indsugningskanalen, end det er ikke at have en membran i sidste ende.
Et andet problem er, at der skal fjernes en køleribbe på cylinderen, men igen.... jeg vil hellere have en membran, end en ekstra køleribbe på en SB-cylinder.
Så vidt vides, er hullet identisk med det i en 20mm studs, som rent faktisk er 22-23mm org.
Mht. at gå over 200-210º på indsugningsvarigheden (Rion's råd), vil jeg lade jer gøre det. Jeg følger en anden logik. Booster-kanaler, som går direkte fra krumtaphuset til forbrændingskammeret giver også mere ydelse, men på den anden side bliver cylinderen derved afhængig af membran-kittet. Skulle man få lyst til at mpntere en anden cylinder på et senere tidspunkt, er den første cylinder svær at komme af med. Omvendt er Parma'erne selvf. heller ikke så dyre, men altså...
Det kan være, at det føles som om, der er en højere effekt til rådighed ved at lave '360º' indsugningsvarighed, men jeg er overbevist om, at det mere skyldes, der forsvinder træk fra bunden = det føles som om, motoren rammer trækområdet hårdere.
Jeg savner før-/efter-målinger på rullefelt, må jeg erkende.
Teoretisk skal der en STØRRE tomgangsdyse til, ja. Om det er sådan i praksis vil variere fra motor til motor.
Ved lave omdrejninger passerer luften hen over dyserøret én gang, mens stemplet er på vej fremad i motoren. Når stemplet er på vej baglæns, bliver noget af luften presset tilbage gennem indsugningen og hen over dyserøret en gang til, hvor der bliver hevet mere benzin med op. Når stemplet er på vej fremad for anden gang, bliver der for tredje gang hevet benzin gennem dyserøret, og i princippet er A/F-forholdet altså tre gange højere end nødvendigt.
Det kan godt være, jeg tidligere har skrevet, den skal være mindre - det er noget hø, når nu luften kun passerer dyserøret og tomgangsdysen én gang.
Det afhænger også af, hvor stramme/tykke membran-bladene er. Hvis de er stramme, vil det være mere udtalt, end hvis de er tynde/bløde. Og kører man med Boyesen-blade (google it: boyesen reeds), vil situationen være en helt tredje.
Skådes 20mm studs er ynkeligt forarbejdet - jeg FATTER ikke, at Parmakit har lavet sådan en brøler. Det er simpelthen tragisk, men det sparer selvf. penge på forarbejdningen. Membran-udgaven er bedre, uanset hvor godt hullet er centreret.
En let rejfning af hullet er heldigvis hurtigt overstået, og det opvejer den dårlige centrering i rimelig grad.
nov 2006
Følger: 83 Følgere: 80 Scootere: 19 Emner: 66 Svar: 702
LANGT FRA???
FÅ LAVET ET SÆT SELV DET ER MIN MENING.
VILLE IKKE GIVE DET FOR DET.
nov 2003
Følger: 26 Følgere: 26 Scootere: 2 Emner: 46 Svar: 1.268
Skal du selv lave et, kræver det trods alt lidt evner, og hvis du skal betale dig ærligt fra det, bliver det en dyr omgang. Indrømmet, ~1.500kr for en studs er en høj pris, og membranen koster ikke ligefrem 1.000kr i løssalg, men med nutidens timeløn, er det umuligt at få lavet en tilsvarende/bedre løsning til prisen.
nov 2006
Følger: 83 Følgere: 80 Scootere: 19 Emner: 66 Svar: 702
Et mic eller tig ,værk med rustfri tråd eller alu kommer mand langt.
Så skal mand kun dreje og frase det rant....lige.
Men er da en stor for del at kende de rette folk med adgang til rette varktøj..
maj 2007
Følger: 21 Følgere: 19 Scootere: 4 Emner: 32 Svar: 446
igennem min tyske kontakt...
skriv pm for yderligere og seriøs interesse samt evt foto :=)
maj 2007
Følger: 21 Følgere: 19 Scootere: 4 Emner: 32 Svar: 446
1 sæt memran til stor pind cylinder:165euro
bearbejdning/modificering af cylinder samt stempel for membran: 80euro
speciel bygget membran effektpotte til membran kit/ cylinder : 280euro
billeder kan i se i mit fotoalbum :=)
kan selvfølgelig undersøge mere og nærmere ved seriøs interesse..
mvh karsten
nov 2003
Følger: 26 Følgere: 26 Scootere: 2 Emner: 46 Svar: 1.268
Jeg vil ikke begive mig ud i, hvorfor mit stempel aldrig kommer til at se sådan ud, trods montering af membran.
Herre-skæv montering af karburatoren, hehe. Men det er sikkert en Bing med det større svømmerhus.
Synes nu, den studs ligner modellen på ebay og hos Emot en del, men prisen er jo fair nok.
maj 2007
Følger: 21 Følgere: 19 Scootere: 4 Emner: 32 Svar: 446
ja han kører med 22mm bing..kender ikke bundkar str
jeg undersøger lige hvilken type membran!! jesper :=)
nov 2003
Følger: 26 Følgere: 26 Scootere: 2 Emner: 46 Svar: 1.268
De 20-23mm Bing-karburatorer findes med to forskellige bundkar, og det ene er ganske enkelt for stort til at være der - derfor må man enten montere karburatoren skævt (og det duer altså ikke, at benzinen løber ud af bundkarret, når man drejer til venstre) eller montere bundkarret fra en anden type.
Hvis membranhuset er det samme, og det ikke V-force membranen, der medfølger, er det 100% uinteressant. Den er der trods alt noget mere hul igennem, og som sagt skal den bare udstyres med boyesen-blade, hvis man ellers kan finde frem til, hvilke tykkelser, man skal bruge dertil.
maj 2007
Følger: 21 Følgere: 19 Scootere: 4 Emner: 32 Svar: 446
membran..
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside