2.282 visninger
|
Oprettet:
Cylinder Info søges. {{forumTopicSubject}}
Bred bolt-afstand, nummer 15-43.99. Kreidler-museum fortæller mig ikke noget jeg bliver klogere af, så er der nogen af jer der kender lidt til denne cylinder?
Jeg leder naturligvis efter hvad den er opgivet til af HK, og om den jeg har er original med det portmap den har, og hvilket stempel der skal til.
mvh.
maj 2007
Følger: 21 Følgere: 19 Scootere: 4 Emner: 32 Svar: 446
hvis det er den fra claus..endda en switzer model da det er den sorte model med blanke sider på..kreidler museum skriver ka = keine angabe og på dansk..intet opgivet..men de fleste sku være 6.25hk..de variere fra 5.8 til 7hk fra fabrik..har jeg læst og hørt!
okt 2005
Følger: 115 Følgere: 120 Scootere: 9 Emner: 156 Svar: 4.649
nov 2003
Følger: 26 Følgere: 26 Scootere: 2 Emner: 46 Svar: 1.268
Den oprindelige 6,25HK (effekten blev målt på motoren) hedder 15.43.99, 40ZN8
Den senere 6,25HK (målt på baghjulet) hedder 15.43.99, 40ZN8+
De allerseneste er fra en af de sidste, tre støbeforme og hedder udover 15.43.99, 40ZN8+ også W4, W5 eller W6
okt 2005
maj 2007
maj 2007
maj 2007
mvh falster
nov 2003
Personligt er jeg mest til stempler fra Asso Werke, da de typisk er lettere og ikke lader til at slides det fjerneste - det er ren beton-alu, og de glider åbenbart godt over en nicasil-belægning. Til gengæld æder de sig gennem en hårdforchromning, hvilket jeg ikke fatter en skid af - chrom er hårdere end nicasil, men det ved Asso-stempler vist ikke.
Før T.Hansen skiftede til SKOD-K-STAR-stemplerne, solgte de AW-stempler til 100kr/stk. De var fuldt ud på højde med Mahle-stemplerne, men kostede 1/6.
Vertex har jeg det ikke godt med, efter et af slagsen lavede en dum ridse i min mest velkørende standard-6,25'er nogensinde.
Vertex-stemplerne har den ulempe, at åbningen ved stempelringene er lige ud for skyllekanalerne. Jeg var bare heldig, at det var mens jeg trådte på kickstarteren, stempelringen besluttede sig for at gribe fat
Hvorfor har vi ikke nogle gode billeder af den cylinder til rådighed, så vi kan se, hvad folk drøner rundt med?
okt 2005
Der er billeder af cylinderen under den sidst oprettede Kreidler i min profil.
nov 2003
LOL! Jeg så kun flygtigt på billedet og syntes den lignede en Puch Nazi - farven og det lille billede snød mig. Men fair nok, og her kommer så en kaskade af kommentarer, som altid.
Mht. din motor, er det næppe en original cross-motor, fordi den ikke har kickstarter - den er relativt nem at fjerne med en nedstryger.
Kør for guds skyld med minimum 4% olie i benzinen med den cylinder, og skifte stempelringen OFTE. Personligt ville jeg skifte for hver 750km. Den T-formede udstødningskanal er et ok alternativ til en stor udstødningsport, men det ÆDER stempelringe for et godt ord.
Det minder mig om, du skal ikke satse på et stempel med mere end én stempelring, og hold dig fra et med L-ring. De er hyper-følsomme overfor brede kanaler, og det er på den dårlige måde
Arbejdet på cylinderen ser ganske fornuftigt ud, og det ligner ganske rigtigt et cross-portmap. Så skal du bare have lavet en cross-udstødning, for en Homoet 6P er ikke perfekt - dog tror jeg du vil synes om den, alligevel
maj 2007
kan fortælle at motor har siddet på en kreidler cross senior på lågerup
cross bane på lolland..der sad ægte van veen tun på med 28mm bing og homoet effekt pot..som den oplagde der er på ebay nu!! motor blev pillet af stellet og mont på gade florett...gik desværre bare ikk længe før "kling og klang" på nordfalster blev trætte af at køre kap med en hvinende 5 gear som træk fra alt.. det var ALT! 13-36 og ca120kmt målt af flere forskellige mc og biler..så tun blev snuppet af dem..alle græd!!!!! og motor stod stille en del år..jeg købte den og fandt top i kolding samt cyl på als..har efter følgende ladet mig fortælle at både torben i holbæk(TH) samt en gut i holland skulle være mulig emner for modificering af cyl som 12hk van veen.. men der er intet TH slebet i cyl og en meget speciel fræst udst port som jeg aldrig har set før i TH cyl som jeg har set!!! der står KJH ved indsug.. det mine initialer.. lille historie!!..Har 3 nye 42mm stemler hvis en dag laver om med ny nicasil..så kan det ene nok købes
mvh karsten fra falster 22438845
okt 2005
Jeg har overvejet at montere cylinderen fra min RS på motoren, hvis det ikke er muligt at finde nyt stempel. Jeg vil alligevel have monteret et parma cylinder på RS'en. Ingen grund til at den er så vild og voldsom.
Karsten, er det okay hvis jeg kopierer histoien om motoren ind på profilen? Det er altid godt at have noget historie bag maskineriet..
nov 2003
okt 2005
nov 2003
De 5-trins gearkasser er fine til cross. Springene mellem gearene er relativt store, men 50ccm cross foregår ikke ligefrem med 160km/t, så det er kun et spørgsmål om at montere en tilstrækkeligt let gearing.
Men... det er fløjtende ligegyldigt, bare motoren duer til noget. Medmindre nogen har forbedret et eller andet i krumtaphuset, er der ingen forskel - det var jo netop det fede ved Kreidleren. Den var race-klar ab fabrik - krævede kun cylinder, stempel, udstødning og karburator.
Og hvorvidt der står Van Veen på blokken eller ej, så har den stadig en fed historie bag sig - det havde været nøjagtig lige så cool, hvis den kun havde tre gear, IMO.
maj 2007
mvh karsten fra falster
Cylinder Info søges.
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside