Køb af Kreidler i dagens Danmark. {{forumTopicSubject}}
Hejsa alle, jeg går sgu lidt og savner at have en ordentlig knallert, så derfor regner jeg med at se, om jeg kan låne lidt ekstra i banken her, når jeg skal låne til en ny bolig, men nu er det jo efterhånden et par år siden jeg har været på jagt efter en sådan maskine, så derfor kunne jeg godt lige tænke mig en tjekliste over, hvad man skal kigge efter inden handel, jeg kan jo dårligt selv huske hvilke svagheder sådan en maskine nu kan have.
Det, jeg selv kan huske er det sædvanlige pyller med om lys, og bremser nu virker, og om den holder tæt for olie, benzin..
Så kan jeg også mindes at de har en svaghed i bøsningerne til bagsvingeren, så man skal holde øje med dette. En prøvetur er nødvendig for at se om den hopper i gearene, og så skal man kigge om der er meget slør i det udvendige gearsystem, det er de ting jeg kan huske.
Er der andre ting? Med de priser de har idag, så skal den jo helst være i orden ved indkøb.
Det jeg kigger efter, er en Dansk 3 gears model, helst af ældre dato, og gerne blæserkølet, jeg vil selvfølgelig helst have noget der er originalt, men hvis prisen er derefter, så kan jeg godt leve med uoriginal lak, eller andet.
Kan det virkelig passe, at det ikke er muligt at få dette, til under 10.000kr idag?
Anyway, lad høre fra jer, gerne grundige tips og tricks osv.
dec 2007
Følger: 32 Følgere: 32 Scootere: 9 Emner: 34 Svar: 272
de fleste idag tror at en kreidler er guld og grønne skove værd. jeg ville aldrig nogensinde give over 15000 kr for en kreidler, så skulle den satme være belagt med bladguld!
sep 2008
Følger: 62 Følgere: 64 Scootere: 13 Emner: 120 Svar: 756
okt 2005
Følger: 115 Følgere: 120 Scootere: 9 Emner: 156 Svar: 4.649
Men det er jo andre tider idag, hehe. Jeg tror det er de unge som presser prisen helt vildt op, netop fordi de tror tingene er mere værd, end de egentlig er.
Men det er en diskution til en anden gang, jeg vil dog sige, at skal jeg op og give noget der ligner 10000 eller mere, så forventer jeg at der ikke skal laves noget ved maskinen, og slet ikke noget der ligner en renovering.
William, jojo, men jeg har nu ikke så travlt, har det bedst når jeg triller roligt ud af landevejen, og nyder omgivelserne, vejret, og evt selskabet, jeg har ikke noget jeg skal nå, når jeg kører knallert.
dec 2007
okt 2005
Hvorvidt den er 10000 værd, hehe, ja, så længe det ikke er originalt, så er det ihvertfald ikke mig man får til at punge ud i den størrelses orden.
Du har ret i at man taber på at sælge, men sådan er det jo egentlig med alle brugsting, for der vil jo komme vedligeholdelse og reperationer hen af vejen. Jeg tror ihvertfald man skal være optimist, hvis man skal leve af at handle med knallerter.
nov 2003
Følger: 26 Følgere: 26 Scootere: 2 Emner: 46 Svar: 1.268
Du må forvente, at et eller andet skal laves, og de primære fejl, som samtidig er besværlige at ordne er:
Ovale/skæve bremser
Utæt pakdåse på undersiden af motoren
Generel motorrenovering
Skæv forgaffel
Skæve hjul
Alt andet mener jeg i bund og grund er simpelt og let at lave. Strøm kunne absolut være værre, kædekit osv. er let nok at have med at gøre. Det samme gælder en omgang med forgaflen, hjullejer og bagsvingerbøsninger.
Det er alt sammen noget, man ender med at gøre det første års tid alligevel.
De nævnte ting og sager er dem, der kræver indkøb af halv-dyre stumper, og som bare er irriterende at skulle rode med.
dec 2007
dec 2007
okt 2005
Jojo, basal vedligeholdelse er jeg skam med på, men hvis jeg køber noget til 10000, så regner jeg ikke med at der skal renoveres motor, eller rettes bremsetromler og gafler op.
Og angående strøm, så er der ikke noget værre i min bog, jeg hader at lave elnet, og hvis det er en maskine med ret mange elektroniske komponenter, som eksempelvis en rmc electronik, så går jeg helt kold, det orker jeg ikke at rode med, hehe.
Mads, du burde virkelig lige oprette et fotoalbum som viser, og beskriver, hvordan der monteres nåleleje dér, for det lyder som en rigtig god løsning, for når først der er bare lidt slid i blokken omkring akslen, ja så holder sådan en pakdåse ikke ret længe.
dec 2007
men man skal fræse ud så der er plads til det nåleleje.
nov 2003
Det er simpelt, men det kræver også et køligt overblik. Havner du i den situation, så skriv endelig. Jeg kan sagtens guide dig gennem det.
Om du så betaler 100.000kr, kan du ikke gardere dig mod, at sælger tager røven på dig, eller et eller andet går i stykker. Sådan er det jo med det gamle lort.
Mht. nålelejet, så er det kun et spørgsmål om at gribe et skydelære og måle både hul og aksel - så finder du et nåleleje, der passer. Hvordan man så får det til at sidde fast, ved jeg ikke, og jeg finder nok heller ikke ud af det - roder ikke med de motorer.
dec 2007
okt 2005
Jesper, jeg kan også sagtens lave elnettet, når bare jeg har en loddekolbe, et eldiagram, og de rigtige komponenter, og selvf ledninger i de rigtige farver. Jeg har engang været ved at uddanne mig til elektronikfagtekninger, så der burde være en lille chance for, at jeg stadig kan læse et eldiagram.
Snydt kan man hurtigt blive, det er også derfor jeg spørger hvad man bør holde øje med inden man gladeligt stikker sælger en mindre formue for hans gamle skrammel, som sikkert er fusket både på kryds og på tværs, hehe.
nov 2003
Tænk over, at man forsøgte at spare penge, og derfor i videst mulig udstrækning benyttede samme krumtaphus til hånd- og fodskifte.
Derfor er det ikke helt gennemtænkt. Kreidler var i det hele taget slemme til bare at klistre noget ovenpå det gamle og så kalde det nyt. Derfor er der heller ikke vanvittigt meget styr på, hvordan bestemte årgange så ud - man skruede det sammen, der var på lager den dag. Det er mere italiensk inspireret end tysk, lol.
Det kræver bare noget vedligeholdelse, men det er der jo ingen, der gider tage sig af. Puch'erne har nogle andre problemer, som også er åndssvage (jeg HADER den lortekobling - skodkoncept).
okt 2005
Koblingen på en Puch er noget l*rt, det samme er kædestrammer systemet, og en række andre ting, til gengæld trækker en lovlig Puch over alle bjerge, hvor imod en lovlig Kreidler bukker under for den mindste stigning, og den svageste modving, hehe. Hver har jo sine stærke sider.
dec 2007
nov 2003
Kreidleren er noget gammelt lort, men den fungerer jo trods sine fejl, og dens levedygtighed overgår stadig de nye scootere, som kræver MEGET mere vedligeholdelse.
Ja, Kim fra Næstved laver den ændring, og jeg synes han tager lovligt meget ved mht. prisen. Hvis jeg kunne huske, hvordan det hele var skruet sammen underneden, skulle jeg nok finde ud af, hvordan man gør... men der er vist en del pillearbejde forbundet med netop gearvælgerakslen, og dét er fan'me ikke min stærke side, lol!
sep 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Scootere: 1 Svar: 8
Prøv at se min gule Kreidler, den er til salg for 6500kr og det er selvfølig et oplæg, den kan køre, har uorginal sadel og baglygte, der er et tun på, den triller ca. 80KM/t Køber du stumper op til de 10.000kr så mangler den ikke noget.
Gi lyd hvis du vil se den.
Mvh Kim
dec 2007
nov 2003
En org. saddel, baglygte, et par lygteholdere med forchromede standrør og så en forskærm, der ikke er så krøllet... Vupti, fin Kreidler.
okt 2005
Kim C tak for tilbuddet, men inden den er sat i stand, lakeret, og der er indkøbt originale stumper, så maskinen står som jeg gerne vil have den, og som den så ud fra fabrikken, så er det vist en dyr ged,
nov 2003
Hvis planen er et restaureringsprojekt, så prøv at finde et samlesæt. Det er vist dit bedste bud.
Det er gået over gevind med priserne - jeg har lige set en brugt Van Veen-gearkasse (5g) blive solgt på Ebay for €429... Og et kortere femte-gear for €116.
okt 2005
http://www.dba.dk/kreidler-florett-69-roed/id-69346380/
Så må jeg bare have den store pung (eller bankens pung) frem, hehe.
nov 2003
okt 2005
nov 2003
sep 2010
Hvor i landet skal den leveres ??? Jeg har lige købt en 5 gears RS motor med 6,25HK, stor pind og det hele, så lige nu "mangler" jeg 5000kr så har du 7.000kr til lidt maling og div nye dele.
Jeg kan anbefale KreidlerDepotet John Boss, han har det meste til din kommendene Kreidler.
(link fjernet)
Mvh Kim (Den glade ejer af 5 Kreidler, og snart en som MC, jubi)
okt 2005
Kim C, tillykke med din nye motor, der er nu ikke noget som en velgående 5 trins Kreidler, har også haft nogle stykker af dem, hehe.
Er fra nordjylland, ca. 30km syd for aalborg.
Jeg må nok stadig takke nej til dit tilbud, det kan på ingen måde svare sig for mig, hvis jeg skulle sidde og remse op hvad der skulle skiftes, bare ud fra billederne, før jeg ville være rimelig tilfreds, så er der nærmest kun stellet tilbage.
sep 2010
Go jagt, husk at giv dig go tid, det første tilbud er normalt ikke det bedste.
Mvh Kim
dec 2007
dec 2007
så se den her
http://www.dba.dk/kreidler-floret-70/id-69470044/
okt 2005
Mads, den du linker til var ellers et rigtig godt bud, det er lige nøjagtig mere eller mindre sådan en jeg er på udkig efter!
dec 2007
Køb af Kreidler i dagens Danmark.
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside