{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.030 visninger | Oprettet:

Sælge - skal/skal ikke {{forumTopicSubject}}

Det er s'Gu' ikke nemt, nej det er ej.

På den ene side er det jo piv-synd at gå af med det gamle bras. Jeg har trods alt kørt rundt på det gamle bæst i... wait for it... 11 år!
På den anden side er pladsen begrænset, og Kreidleren lever bare ikke op til mine lyster og forventninger.

Jeg er træt af den for lave frihøjde, fordi det snart kræver et nyt støtteben (igen!), efter det har skrabet mod asfalten og fået så mange tæsk den vej.

Forleden, da jeg skulle på arbejde, blev jeg passet op af en af mine kolleger på pladsen. Han havde åbenbart fulgt mig det meste af vejen hjemmefra.
Han ville vide, om jeg var klar over, at Kreidleren slog gnister, når jeg kørte gennem svingene.
Et af svingene må kaldes en "højhastighedskurve", idet vejen er bred nok til, jeg kan forcere svinget uden at bremse, og jeg befinder mig ved ind-/udgang af svinget mindst 2m fra midterstriben ved 95km/t, og apex ca. 30-40cm fra kanten.
Her var min kollega (kører Suzuki VS800) taget farten af, fordi han troede, at gnisterne betød, jeg var ved at vælte.

Det er ikke så meget kræfterne, jeg savner - det er sekundært - men uanset hvor mange kroner, man poster i så lille en maskine, så forandrer den sig ikke. Den vil altid være en tunet knallert.

Jo, jeg savner noget med mere riv i, og i princippet kunne jeg smide 10.000kr i et alvorligt motor-projekt (rundt regnet 95ccm og vandkøling) og så er 15-20HK en reel mulighed. Det medfører også en tophastighed på den farlige side af 120km/t, ubesværet. 20HK er faktisk nok til, teoretisk, at passere 140km/t.

Ulempen er til gengæld, at stel, bremser og hele styregeometrien ikke er beregnet for hastigheder på den side af 100km/t (nej, dét er de ikke!), og så skal jeg reelt brænde et hav af timer af på at forstærke stellet (især bagenden, som er alt for let og aaaaalt for blød).

Jeg er ikke på jagt efter en plastic-raket, fordi fart er ikke mit personlige rush - enhver idiot kan dreje håndtaget i bund.
Jeg ønsker at holde fast i slut-70erne/start-80erne og allerhelst noget et-benet (bl.a. Yamaha SR500), som for den æra er relativt stabilt og til at få stumper til.

En af mine overvejelser er dog en plastic-satan - nemlig en Yamaha RD350 YPVS. Den vejer ikke alverden og er relativt let at have med at gøre, rent mekanisk. Omvendt ved jeg, at som min kørestil har udviklet sig, vil den kræve et heftigt eftersyn eller en decideret motorrenovering efter hver sæson.
Deraf kan man også udlede, hvorfor jeg ikke er gået over til noget større og hidsigere - jeg lever med håndtaget i bund, hver gang chancen byder sig. I bil er det lidt anderledes - den må godt få lidt frisk kørsel, men jeg er ikke i nærheden af at køre ræs.

Kreidleren er bare kørt helt ud - jeg kan ikke vride bedre køreegenskaber ud af den, uden det koster frihøjde. Den er i forvejen sænket 2cm foran og 1,5cm bagtil + jeg kører med smalle, lave Metzeler-dæk i en næsten latterligt blød compound.
Jo, jeg kan smide ~1.500kr efter et sæt special-tilpassede støddæmpere fra Hagon, som nok vil holde de næste 50 år, men altså...

Et eller andet sted er jeg s'gu' bange for at passere grænsen for, hvad den reelt kan. Forstået på den måde, at jeg får alt trimmet til sidste detalje, og så giver fysikken simpelthen op.
Selv i en bil er det ingen spøg at køre galt med 90km/t - forestil jer en knallert, som i korte træk bare bøjer på midten ved den hastighed!

Som sagt, jeg kan sagtens opgradere lidt hist og her, men efterhånden er jeg ude i yderpunkterne, hvor jeg risikere at fremkalde stellets svagheder.

Jo, man kørte knallert-cross, tt-race og roadracing, men det var ikke på 100% gademaskiner. De var bygget om på forskellig vis, og med div. forstærkninger - tro mig.

Spørgsmålet er så, hvad fanden man kan sælge den gamle satan for? Især med den stak tuningsstumper, jeg har liggende. Jeg er åben for bud, men jeg sælger ikke hvad som helst til hvem som helst. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sælge - skal/skal ikke
  • #1   18. okt 2010 tjaa, du står midt i et dilemma... jeg havde det på lidt samme måde, nu har jeg bil og MC, og ville sælge kreidleren, men efter en laaaaaaaaaaaaaang tænkepause måtte jeg da erkende et man da en varm sommerdag kunne tage sin gamle AGV hjelm på og suse ud på kreidleren og få en is hehe... ville nok bare pille pladerne af den og få mig en knallert forsikring og så få solgt ud i alle de 10.000 af dele man har liggende... men ja, nu siger du plads problemer, det er jo altid nogle af de slemme problemer, næst efter økonomi hehe LOL...

    Tja man har lagt meget tid og penge i dem... jeg syntes både du skal sælge og ikke sælge, men det er kreidleren du skal lade blive, og alle delene ud.. sæt det på du syntes bedst om, lær at leve med det og køb en mc smiley De gamle honda'er fra K-serien i starten af 70'erne er da fede hehe, stadig med det gamle retro look 8-)





  • #2   18. okt 2010 Knallert bliver den aldrig - det er decideret fjollet, da en knallertforsikring koster omtrent det samme som MC-forsikring + den årlige afgift. I 2012 bliver den endda veteran, og så kan det slet ikke betale sig. Det er simpelthen for røvsygt at køre lovlig knallert for mig, når jeg har vænnet mig til mindst 6HK.
    Så skulle jeg bygge mig en '60ermaskine, men så er jeg lige vidt.

    Pladsen er og bliver trang - jeg har også en Suzuk FZ50 til vinterkørsel + en bil, såehm...

    Det er et dilemma - uanset hvad jeg beslutter, er det ikke det rigtige at gøre, lol.

    Jeg har alvorligt overvejet at pille pladen af Kreidleren og bygge den om til en seriøs vandkølet TT-racer, men så begynder jeg at køre løb på den! Skidt-pyt med om jeg kommer på sidstepladsen, men så bliver det da først et stort, sort hul at hælde penge i, hehe...
    Og så vender vi tilbage til pladsen, eller manglen på samme, lol.


  • #3   18. okt 2010 Under alle omstændigheder, så vil det jo være dumt at skille dig af med Kreidleren, især når man tænker på hvor meget bøvl den har givet dig igennem tiden, og den nu for første gang fungerer som den skal! - hvis du ikke har plads til den, fordi du hellere vil køre på en rigtig MC, jamen så sæt den dog hjem til din fars Kreidlerpension og spar sammen til en cykel yderligere...

    Det går sku da heller ikke at du møder op til Kreidler træffene, uden en Kreidler! smiley

    Køb eventuelt Lars' CZ 250 sport, den er til salg for en meget fornuftig penge, og det er jo ikke en skidt maskine..

    Hele det her indlæg er ærlig talt fjollet, især når det kommer fra dig! hold op med det pjat!


  • #4   18. okt 2010 Fjollet og dumt? Njarh, både og... Ift. Hvad jeg får ud af pengene, er det sensibelt nok. Kreidleren er simpelthen for dyr ift. køreglæden. Et evt. salg er for at finansiere en anden maskine, da mine midler er begrænset. Min fortid er præget af meget besvær og uheld (noget også selvforskyldt, ja), og glæden ved min nuværende succes er sgu begrænset. Det er et tungt dilemma, for at være helt ærlig.

  • #5   19. okt 2010 For alene de stumper du har liggende, kunne du da godt høste 10kg hjem, kunne du ikk? Og for det beløb, helst plus lidt mere kan du da godt finde en nogenlunde mc..

  • #6   19. okt 2010 10k er vist meget optimistisk - så meget har jeg heller ikke på lager. Desuden skal der også være købere til sagerne. Jeg havde ventet en eller anden respons på min Van Veen-replica, men jeg har faktisk ikke fået en eneste henvendelse. Mystisk nok - synes altid folk efterlyser den slags. Eller også er folk rendt fra aftalerne omkring de andre sager.

  • #7   24. okt 2010 Jesper, sælg den ikke! Du vil fortryde det fra nu og til du ligger i kisten, jeg har sgu fortrudt det hver gang jeg sælger en Kreidler, og nu er jeg på jagt efter en igen. Det næste er, at hvis du nu sælger den, og så på et senere tidspunkt bestemmer dig for at købe en igen (og det gør du, det er helt sikkert), så skal du bare til at punge ud, og med alt sandsynlighed et 2x, eller 3x så højt beløb, som denne her kan koste idag (Det er ihvertfald det jeg oplever nu,hvor jeg er på jagt efter en igen).

    Pil pladerne af den, og brug i stedet de penge på at have den opbevaret sammen med alt det andet der fylder for meget, på et fjernlager som BoxIt eller hvad de nu allesammen hedder. smiley

    Det er bedre at sælge sofa'en og fjernsynet (eller andet man nu måtte have af værdi) for at skaffe midler, end det er at sælge Kreidleren. smiley Sofa'en og fjernsynet er også til at erstatte, det er Kreidleren ikke!. smiley


  • #8   24. okt 2010 Jow - det er rigtigt. Bevares, jeg har et rigtig fint '60er-stel på hånden + en fornuftig motor liggende på lager.

    I dag har entusiasmen lige fået et ryk i den rigtige retning. Jeg skulle lige prøve mit 9,5HK kit sammen med min larmepotte og min 28mm Dellorto VHST...

    Det er altså funky nok at trække 95km/t ud af 4. gear med en gearing på 13/35.

    Desværre står det ned i stænger, og det er for koldt og mørkt, til jeg gider mere. Dysen er lige stor nok, så jeg har ikke oplevet andet, end de firtakter ved ca. 98km/t i 5. gear.

    Men for fanden, hvor den trækker! Det er nærmest skræmmende igen at opleve den ligge midt i trækområdet, når man er nær de 100km/t! Fuck da lige min 44mm cylinder, lol.


  • #9   24. okt 2010 Sådan Jesper! Keep the spirit up! smiley

    Du kan eventuelt begynde at sælge ud af konens ting, det opdager hun ikke smiley


  • #10   24. okt 2010 LoL! Det er jeg s'gu' da nødt til at gøre - hun har smidt alle mine ting ud, efterhånden.

    Jeg vil bare gerne lige ha' en formiddag med tørvejr i morgen. Jeg skal først afsted på jo kl 12.30, så jeg kan liiiige nå at skifte til en mindre dyse OG få en køretur, inden. smiley
    Som den trækker, skal I alle bare bede til pænt vejr næste weekend, for så kommer der s'gu' en film online, hehe. Jeg satser på at komme langt med gaffatape...


Kommentér på:
Sælge - skal/skal ikke

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce