{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kvik gas Spørgsmål til jog r
  • #1   9. jun 1 : Ja med 148°gør jo det at du skal vride gashåndtaget længer om før du opnår fuld gas.

    2 : Jeg tror ikke produktet er dårliger eller bedre end det originale Tommaselli gas greb , & jeg mener også den ligger ved 75° grader / 36mm. Men jeg havde nu alligevel stadig brugt Tommaselli gas grebet med dens 36mm / 75° netop af grund fordi Jeg kender produktet og at det aldrig har svigtet mig … Dette har gas greb i linket heller ikke , Men kan ikke udtale mig om hvordan den arbejder, så længe jeg ikke har prøvet den,

    3 : Nu ved jeg ikke hvad du tænker på når du siger “ Best til ok ny køre “ jeg kan informer dig om at Hvis du kommer fra orginalt gas håndtag så du vant til dit håndled skal vrides en del før du du opnår fuld gas , og dette ungår du hvis du sætter et 75° gas greb på styret , og det skal man lige vende sig til fordi du opnår fuld gas meget hurtigere og med meget mindre vrid end det standarte gas greb .
    Du kan vil sige det sådan her , et orginalt gashåndtag eller gas håndtag med et meget støre & længer vrid i sig ,? at de gas håndtags dem har du nemmer ved at styre gasspjæld positionen med , og de gashåndtag med 36mm / 75° de kan godt være en lille smule mere krævende i det at du opnår fuld gas meget hurtiger og det kan godt drille lidt den første times tid når du bruger det nye 75° gas håndtag , fordi du netop vandt til at vide 100% når du ser dit håndled er drejet så og så langt om så har du opnået fuldgas , og dette kan du godt tage med når du for det nye 75° gas håndtag på , fordi der skal du næsten ikke have have dit håndled bøjet før du har fuld gas , derfor kan drille lidt..
    Men du vil blive glad for sådan et 75° Tommaselli system , det sten sikker , og så lære du også at selv små vrid kan betyde flere MM vandring for gas spjældet


    Jeg ved ikke disse svar kunne hjælpe dig , men du kan rolig købe sætte sådan et system på din Scooter , bare husk hvis du sætter 148° på , at så skal dit håndled være drejet endnu længere om i nu i forhold til det Originale gas system


  • #2   9. jun Fedt tusind tak for et uddybed svar!

    Kommer 100% sikker til at købe en Tommaselli 75 grader's kvikgas

    Men hved du om det hele passer på original kabu og polini cp 17.5mm


  • #3   9. jun Umilbart skulle det passe på alle kaburator ,

    Det bedste du kan gøre og som jeg med 100% sikkerhed ved virker da jeg selv bruger det setup
    Og det vil passe til kaburator , og det meget nemt at monter selv fordi alle de små dele som skal spændes fast for at grebet kan trække i kablet osv er holdbare og så kan de være der uden af skabe problemer inde i gas grebet og så er kablet nem at klippe i for at fjerne det overskydende kabeltråds der ikke skal benyttes …. Jeg bruger også dette kabel når jeg skal lave det ander , og det har været lige fra Standarte 12mm kaburator fra En Hot50 til noget 32mm Stage6 PWK - Polini PWK 28mm — Polini Cp 15mm - 17.5mm - 19mm - 21mm - polini cp 24mm evolution osv osv …. det eneste du ska sørge for at bare at monter kablet bliver klippet af i den rigtig længde så den ikke bliver for kort

    Men det Jeg benytteri mit systemet kan du se i linket nedenfor , og jeg ved det kan arbejde samme uden at forvolde problemer med Tommaselli gas håndtaget .. ,Jeg har altid brugt den kabel setup i linket

    Link til Gas grebet.
    https://speedline.dk/yamaha-aerox-foer-2003/gasgreb/gasgreb-tommaselli-36mm-75-s-me-0500-03

    —————————

    Link til kablet.
    https://speedline.dk/yamaha-aerox-foer-2003/gaskabel/gaskabel-universalt-1




  • #4   10. jun Tak for svar. Så vil jeg få købt mig sådan et kabel og gas greb nu. Hved du hvor det er muligt at købe en polini cp 15mm, det vil nemlig pas lidt bedre til min opsætning smiley

  • #5   12. jun Fortæl mig lige din opsætning , fordi 15mm er ikke den bedste størelse om det er 50cc sports eller 70cc sport.
    Altså 15mm cp er efter min mening mere tiltænkt knallerter som Puch maxi , med noget 60cc 5.5hk polini tun….
    Men fortæl lige din opsætning , fordi hvis jeg nu kunne give dig et bedre mulighed for endnu mere ydelse end hvad en 15mm kunne give dig , så syndes jeg næsten du skulle vidende før du for en 15mm på dit setup , ved godt nogen ikke er enig med , men det ændre ikke på jeg stortset det meste af mit liv har arbejdet og haft med 50cc & 70cc sports setup at Gøre , jeg kender en del til hvad for setup og cylinder kit som den enkelte kaburator nu vil passe godt til …… og det koster dig heldigvis ikke noget at se hvad jeg evt ville forslå alt efter det setup du har på din motor , og ja måske kan det enda også jeg mener 15mm ville være dit bedste valg som du selv siger , for du kender tråds alt din motor meget bedre end nogen anden (-:


  • #6   12. jun Min opsætning er ikke særlig vild lige nu, men snart eller i samme køb som kaburatoren. Så tænker jeg nok jeg vil have noget 50cc sport. Det bliver nok dr racing

    1 Udstødning : GG
    2 Cdi: Ubegrænset cdi
    3 Variator: Malossi multivar, 7 gram
    4 Kobling: Polini 3g kobling, grøn trim
    5 Rem: Malossi x kevlar rem


  • #7   12. jun Hvis jeg var dig og var 50cc sport jeg skulle vælge , så ville jeg uden at tøve aldrig vælge en 15mm karburator sports setup det mindste karburatoren størelse jeg ville bruge til et sports setup med 40mm boring ville være en
    19mm karburator

    Hvis du virkelig skulle gøre dig selv om din motor en tjeneste så Drop den der Genelli GO for det er ikke ret meget bedre end din stadarte , faktisk tror jeg af og til den ødelægger effekten lidt på de på rigtig sports setup som DR Racing 50cc osv





  • #8   12. jun Men Dr Racing 50cc er sku super fint setop og med de dele du har skrevet din opsætning er på nu så havde jeg valgt dette system her hvis det var 50cc Dr Racing sport der skulle bruges som cylinder,

    Dr Racing 50cc sport.
    Polini Karburator med størelse 19mm ( ikke mindre )
    Malossi VL12 Membran.
    Stage6 Trykfjeder i styrke “ Soft “
    Yasuni Udstøning model “ Z “
    Stage6 Ruller i vægten “ 4.0gr “
    Topperformances 122mm Remskive. “ indstilles til 36° “
    Stage6 Shims skiver til at Shimme Vario op med.
    Malossi Blæsehjul.



    Hvis du nu skulle vælge og købe sådan et setup . Så skal du vide at jeg faktisk har et
    Helt. Nyt Top performnaces 122mm Remskive og En næsten ny Malossi Ml14 Membran
    Det kan du sagtens købe billig hvis du ønsker




  • #9   13. jun Men vil 17.5 eller 15mm kaburator stadig være fint til std cylinder, ikke original men std. Vil det være godt til mit setup med den std cylinder

    Jeg kun godt overveje det med 122 remskiverne og membranen


  • #10   13. jun Ja ja det kan stadigvæk sagtens virke , men det er bare næsten ikke nogen forskel hvis du vil sætte en 15mm på fordi din stadarte Karburator den er 12mm så det er knap 3mm støre karburator , og det vil ikke hjælpe på noget , det er også en af de grunde til jeg ikke anbefaler 15mm til nogen med Scooter , Men jo du kan sagtens bruge 15mm eller 17.5mm

Kommentér på:
Kvik gas Spørgsmål til jog r

Annonce