{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
775 visninger | Oprettet:

kristian P
kristian P
Tilmeldt:
3. jan 2024
Følger: 11 Emner: 1 Svar: 1

karburatorsprit på scooter {{forumTopicSubject}}

Hej med jer! Jeg har en Peugeot Tweet 30, og nu hvor det er vinter, oplever jeg, at min scooter har det med at gå ud, når jeg starter den, eller den er lige ved at gå ud, når jeg gasser op. Det tager også lidt tid for den at komme op i fart. Jeg putter selvfølgelig lidt karburatorvæske i, men jeg ved ikke, hvor meget der skal til i en 3-4 liters tank på en scooter. Når jeg starter den, lader jeg den stå i tomgang i ca. 5-10 minutter, så den kan blive varm, men den driller stadig lidt. Er det luftfilteret, eller mangler den olie, eller er der andre problemer?


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  karburatorsprit på scooter
  • #1   3. jan 2024 1 deciliter pr 3 liter benzin, på bøtten står der 1 liter til 30 liter. Knægtens Piaggio NRG kan nøjes med det halve, man skal prøve sig lidt frem. Jeg ville starte ud med maximum og kører det fint ville jeg prøve mindre ved næste tankning. Man kan altid gi en sjat ekstra da det hurtigt viser sig om der er nok i.

    Og nogen skriver også at der i E10 benzin er sprit i forvejen så det er ikke nødvendigt osv... Ja det holder så ikke helt stik, men ok! Det er måske derfor knægten kan nøjes med halv dosering


  • #2   3. jan 2024 Husk at læse på flasken inden blanding. Det er forskelligt fra mærke til mærke hvad blandingsforhold man ska bruge.

    Tomgangsskruen skal måske stilles lidt. De fleste 4taktere stiller man tomgang på ved at forspænde gaskablet nede på karburatoren. Og kablet blir strukket med tiden så den langsom står lavere og lavere i tomgang.
    Når det så blir koldt vil det gi problemer.

    Luftfilter er en god ide at servicere ofte som de jo egentlig skal ifl manual, men det burde ikke give de helt store problemer medmindre det er ekstremt forsømt.


  • #3   3. jan 2024 Det burde slet ikke være nødvendigt i dag, da der er blandet ethanol i benzinen når man tanker om det så er E5 eller E10, med mindre at i kører på Vpower så er det i benzinen, så snart at min knallert har stået uden for en halv til en hel dag så skal motoren startes en del gange før at den kan holde sig i gang, den skal have lov til at blive varmet op, det kan nemt tage 5-6 start forsøg før at den holder sig i gang.
    Og giver jeg gas før at den er varm går den ud, først når den er blevet varm så kan jeg give gas når det er koldt.
    Så snart at der er nogle graders varme bliver problemet mindre.


  • kristian P
    kristian P Tilmeldt:
    jan 2024

    Følger: 11 Emner: 1 Svar: 1
    #4   8. jan 2024 hvordan kan jeg tømme tanken? smiley

  • #5   8. jan 2024 Hvad skal du tømme den for?

    Har du en have slange hvor du kan skære noget af den af?


Kommentér på:
karburatorsprit på scooter

Annonce