{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
447 visninger | Oprettet:

Jacob D
Jacob D
Tilmeldt:
6. jul 2020
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 7

Scooter kan ikke accellerere {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Jeg har en Firefox 45 4-takters. Når jeg starter den og de første 10 minutter den kører, kan den kun køre 25 km/t, selvom jeg har håndtaget i bund. Pludselig tager den så ved, accellererer til 45 km/t, og kører som den altid har gjort.

Scooteren har lige været til service, hvor den fik ny tandrem og kobling.

Jeg bruger karburatorsprit, så det er ikke der, problemet ligger (jeg ved faktisk ikke, om manglende karburatorsprit kan forårsage netop dét problem).

Er der nogen her, der har et bud på, hvad problemet kan være?

På forhånd tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Scooter kan ikke accellerere
  • #1   11. okt 2021 jeg har bruge karburatorsprit et år så fandt jeg ud af at det bandt vand og vand falder under benzin så det vil sige du kan risikere at komme køre også suger den lige en masse vand så holder du ligesom der men jeg tror di har et choker problem

  • Jacob D
    Jacob D Tilmeldt:
    jul 2020

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 7
    #2   11. okt 2021 Ok.

    Ved du, hvad jeg kan gøre ved det?


  • #3   11. okt 2021 Har aldrig brugt karburator sprit. Som i ikke 1 eneste gang.
    Hvis du kigger på min profil kan du se hvor længe jeg har kørt...
    Sommer forår efterår vinter.
    Maskiner der har stået inde maskiner der har stået ude.
    Aldrig haft brug for karburator sprit.
    På min euro4 vandkølede gear maskine var der sågar et system der måler lufttemperatur og sender kølevand fra motoren genne karburator hvis det er kraftig frost.
    Elsker at køre i sne, gør det hvert år, men har pillet det system af alligevel fordi jeg skulle have tun på, og ser intet problem i at skulle undvære det. Det er danmark, så koldt blir her meget meget sjældent.
    Ser derfor ikke et behov for det. Især ikke på den her årstid


  • #4   11. okt 2021 Ingen grund til karburator sprit.
    Det er et scam.
    Ligesom powerfiltre, boostbottles og private facebook beskeder fra mads mikkelsen om hvordan han tjener 8000 rubler om dagen smiley

    Ville køre med e5 benzin, netop fordi ethanol trækker vand fra atmosfæren, hvis ikke det typisk var med højere oktantal.. som antænder senere.. Rip offs er der nok af.

    Kædesprays er for det meste også spild af penge tyder det på


    profilbillede
  • #5   11. okt 2021 Kører også scooter hver vinter.
    Uden sprit tilsætning.
    Uden problemer


    profilbillede
  • #6   11. okt 2021 Hvis det var mig havde jeg tømt tank og karburator og sørget for vand damper af, samlet igen og prøvet den uden at hælde ethanol i smiley

  • #7   11. okt 2021 Hvis det er elchokern så holder den normalt op med at lukke helt af.
    Så tager man den af, tænder scooteren uden og undersøger om den bevæger sig som den skal når den bliver varm.

    Nu er det 4takt så ved ikke hvordan man gør med dem.
    Havde problemet engang på en totakt hvor jeg hev den lidt ind og ud og så virkede den igen. Havde bare sat sig lidt fast pga snask gennem tiden


  • Jacob D
    Jacob D Tilmeldt:
    jul 2020

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 7
    #8   13. okt 2021 Tak for jeres svar.

    Jeg fik ikke sagt, at jeg intet aner om scootere, andet end at jeg sætter mig på den og kører. Derfor aner jeg ikke, hvor chokeren sidder.


Kommentér på:
Scooter kan ikke accellerere

Annonce