{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
623 visninger | Oprettet:

Marco N
Marco N
Følgere: 110 Emner: 31 Svar: 94

Rieju mrt pro problem {{forumTopicSubject}}

Videoen forklare det nok bedst men den hakker sig op i omdrejninger og den går ud så snart man lader af gassen.

Dyser/bundkar renset

Luftfilter tøret

tændrørshætte tjekket

Dagen før havde jeg den lige hurtigt startet og så vaskede jeg den, så næste dag så opføre den sig sådan her. Den har stået i over 24 timer uden og blive rørt nu så tænker den burde og være tør. Hvad pokker kan det være?

Opsætning lyder på:

Airsal 73cc sport

Dellorto 21mm black edition

Leovince x fight udstødning

Helix powerfilter

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Rieju mrt pro problem
  • #1   6. jan 2022 Man kan ikke se video i forum. Der ska enten youtube link, eller en video på max 500mb uploadet i video på sg og så post link til den herinde.

Tænker umiddelbart der ka være sprøjtet vand ind i udstødningen

• Marco N
    Marco N Tilmeldt:
    mar 2021

• #3   6. jan 2022 Lyder som måske vand i tændrørshætten. Bare en smule fugt er nok.
    Normalt ska de sidde på og slutte tæt, men hbis man spuler og børster deromkring ka der komme vand ind.

Evt blæs divese kontakter frie for vand med luft. Eller pust gennem et sugerør ind i kontakterne. Men gætter umiddelbart på tændrørshætten.
    Det er tit derfor de lyder sådan der

Ku også være choker ikke går helt retur p.g.a. frossen vand i kablet. Medmindre den er autochoker selvf.
    Evt vand i luftfilter eller benzintank men det er meget sjældent derfor.
    Ville vædde på tændrøret hvis det var odds smiley

• Marco N
    Marco N Tilmeldt:
    mar 2021

#4   6. jan 2022 Der er nu blivet brugt kompressor i tændrørshætten og på alle stik og det hjalp dsv ikke smiley

• #5   7. jan 2022 Måske sprøjtet vand i udstødning/luftfilter ved en fejl da den blev vasket?
    Er det nemt at dræne tanken? smiley smiley ka ikke huske om vand lægger sig ovenpå benz eller i bunden af det. Hvis det ligger i bunden som jeg tror, såå. Jaa.
    Ved ikke hvorfor den sku gøre sådan af at blive vasket. Det er jo en supermoto. De ka da tåle en del vand ellers. Det er jo offroader med 17" hjul..

Ok du har 21mm karb på og powerfilter
    Så ka det være den har taget vand ind i krumtapshuset? Eller den ska omdyses fordi det er powerfilter og luften er møg kold nu. Så den ska ha større dyse.
    Tjek evt tændrøret om det et sort eller gråt eller brunt eller hva.

Evt spark en masse i den med tændrøret ude hvis det viser sig der er vand i motoren, så får man luftet lidt ud i krumtapshuset..

Men altså det er garanteret et eller andet simpelt.
    Brug hjernen hellere end en masse kræfter smiley
    Som regel ku man ha sagt sig selv det hvis man havde tænkt på det rigtige... nemt at sige i bagklogskab

• Marco N
    Marco N Tilmeldt:
    mar 2021

#6   7. jan 2022 Tændrøret var cocio farvet sidst jeg tjekkede for et par uger siden, jeg vil lige tjekke igen imorgen og så vil jeg prøve det med sparke den et par gange uden tændrør . Tak!

• Marco N
    Marco N Tilmeldt:
    mar 2021

#7   9. jan 2022 Jeg har nu:

Skiftet tændrør
    Skiftet tændrørhætte
    Renset Karbu
    Renset/Tøret luftfilter
    haft udstødning af for at se om der var vand i
    Pumpet i kickstarter uden tændrør som du sagde
    Tøret alle stik
    Prøvet og starte uden luftfilter
    Sikret choker ikke var frossen

Jeg kan simpelthen ikke forstå det og er ved og blive sindsyg

• #8   9. jan 2022 Jeg ville selv tjekke med et andet tændrør, om det er fordi tændrøret har dårlig gnist så. Hvis et andet virker, sååå.

Men øv. Er sku lidt ved at løbe tør for kendte problemer.
    Dårlig stelforbindelse? Det er knallerten vel for ny til...

• Marco N
    Marco N Tilmeldt:
    mar 2021

#9   9. jan 2022 Ja knallerten er købt sidste år i juli så sådan nogen problemer tænkte jeg ellers ikke jeg bekymre mig for meget over

• #10   10. jan 2022 Mja garantien på motor og elektronik fordufter jo når man modific.... øh. Har du den originale begrænsede ecu. Så ville jeg måske prøve den på. Ka være den nye ubegrænsede er død. Burde den ikke være, men på nogen scootere ved jeg man kan købe billige ubegrænsede tændinger som tit giver problemer. Har ikke hørt om det med gear maskiner. Men måske hvis der ikke er andet.
    Eller en sikring ka være træt. Skud i tågen smiley

• Marco N
    Marco N Tilmeldt:
    mar 2021

#11   10. jan 2022 Cdi er standard, har bare pillet et stik så den er ubegrænset. Dog har jeg hørt nogen sige man skal have ny cdi før den er helt rigtig ubegrænset smiley

• Marco N
    Marco N Tilmeldt:
    mar 2021

#12   10. jan 2022 og tændrør er skiftet btw

Kommentér på:
Rieju mrt pro problem

Annonce