{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  gratis kørekort fra skolen
  • #1   8. aug Har du en læreplads? For det er vel ikke skolen som giver gratis kørekort ud? smiley

• #2   8. aug Det er din læreplads, som betaler det.
    Du kan ikke bruge det som 17 årig, da formålet er prøvekørsel af en bil på dit arbejde og det gør man jo ikke med en anden ved siden af.
    Vent og se tiden an.

• #3   8. aug Jeg vil mene at det er når du er fyldt 18 Men jeg ved dog ikke om du kan starte en måned før din 18 års fødselsdag eller hvordan det er?

• #4   8. aug du får MÅSKE kørekort af din læreplads. Hvis ikke lærepladsen giver det skal man selv sørge for det for ellers kan man ikke fuldføre udannelsen. (Jeg er selv mekaniker lærling)

• #5   9. aug NEJ HOLD HOLD!
    du får kørekortet af din skole. og undervisning foregår på skolen samt kørsel i skolens ejen køre biler. og du får kørekortet når du starter på hoved forløb 1. det eneste du skal betale er læge erklæring. og nyt foto.
    så ellers er det helt gratis. og det har ikke noget med lærepladsen at gøre. skolen giver. jeg har bla fået kørekort til bil igennem min teknisk skole. og gaffel truck certifikat. og senere får jeg lastbilkørekort gratis. så den er god nok.

og du må begynde og tage køre kortet når du er 17. du må dog kun køre bil med en ledsager. det vil sige en erfaren over 30 og har haft bil i mindst 10 år. det kunne være dine forældre. så dem skal du have med ellers giver det bøde som at køre uden kørekort :/. når du så fylder 18. så værsgo så må du helt selv smiley
    og mener da måske du kan starte på kørekortet når du er 16.5 år gammel. dog først bruge det når du er 17 med ledsager/erfaren l
    forældre.

• #6   9. aug så hvis du vælger lager og transport vejen. får du bil. truck. og lastbil. samt traktor. men den følger jo med bil. du skal hvert fald også køre traktor smiley i en gammel en fra 80'erne smiley

• #7   9. aug Martin der er du ramt lidt ved siden af. Det er ikke bare noget som skolen giver .. det er overenskomst bestemt. Det er din arbejdsgiver der giver kørekortet. Kørekortet er du sikret igennem overenskomsten da du ellers ikke kan gennemføre uddannelsen uden. Har du virksomheds praktik er det dem der betaler dit kørekort. Har du skole praktik er det dem der betaler dit kørekort. Du må begynde som 17 årig men har først ret til kørekort som 18årig. Mister du dit kørekort har du selvskrevet dig til at din praktik aftale er opsagt.

• #8   9. aug Men når alt kommer til alt så er det sq noget svineri at du får det betalt hvis du er i skolepraktik. Er du i skolepraktik som alt andet skal du nærmest selv sørge for dit eget værktøj og arbejdstøj.

• #9   9. aug #7 nej. jeg ramte 100% rigtig. dit er ikke korekt. skolen giver kørekort ved første hoved forløb. så han skal lige i igennem grund forløb 1 og 2. så får han kørekortet, og alt med kørekortet forgår på skolen de har egen kørelære til undervisning og kørsel. der er stadig ingen læreplads i dette. det kommer senere i skole forløbet.
    jeg har selv lige været det igennem. og jo han MÅ køre som 17 årig med ledsager med erfaring som jeg skrev....... jeg har ret! og ved hvad jeg snakker om.

• #10   9. aug og ja der var også 1 der kun kom for kørekortet. han var der til 1 hoved forløb. fik kørekort og truck certifikat. også droppede han ud af udannelsen. så fik han lige sparet omkring 14.000kr.
    helt enig svineri...

• #11   9. aug Tak for svaret alle sammen

• #12   9. aug Fakta er det overenskomst bestemte hvad de så gør på din skole skal jeg ikke sige. Ud over at de misbruger deres midler

• #13   9. aug Efter endt grundforløb 2 skal du i praktik. Dernæst skal du på dit første hovedeforløb. Har du ikke været det så har du været i skolepraktik og så skal de betale det. Bare rolig jeg har 4 lærlinge under mig så jeg ved godt hvordan det her nye med 2 grundforløb og hovedforløbene hænger sammen. Kig evt på dansk metal de har en lille folder til lærlinge som de kalder den lille hjælper. Der står alt hvad der omhandler læretiden i

• #14   9. aug Reference til #10. Den går ikke https://iu.dk/skolervirksomheder/laerlinge/koerekort-til-laerlinge/

• #15   11. aug #13 Så dropper han sin uddannelse skal han tilbagebetale hvad kørekort koster så der er ikke noget som er gratis .

• #16   11. aug #15 nix ingen tilbage betaling. han slap ganske gratis væk. vi fik det endligt også først afvide et par måneder før at vi skulle have kørekort. ingen af os vidste det fulgte med. så det kom som en overraskelse. smiley

Kommentér på:
gratis kørekort fra skolen