{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  cylinder + udstødning
  • #1   14. nov 2018 Må jeg spørge hvorfor ? smiley Vil du have den hurtigere eller bare holde den på de 30?

  • #2   14. nov 2018 Den skal bare køre de 30, men prøvede en NC cylinder en gang og fik den aldrig til at køre og den gik i stykker efter under 100km så det gider jeg bare ikke igen:)

  • #3   14. nov 2018 Ved godt det er sport udstødning men man kan vel bare proppe en skive i for at begrænse lidt:)

  • #4   14. nov 2018 Udstødningen er ikke lovlig, så topfarten er ligegyldig.

    Thansen har en der er godkendt.
    Prisen afhænger af om din årgang er med katalysator eller ej.


  • #5   14. nov 2018 Opsætningen vil køre ca 80kmt med standart karburatoren, hvis begrænsningerne pilles.
    Skal den holdes på 30kmt med begrænsningerne i, så skal der en lille smule tykkere skive i variomatikken, For det ligner i mine øjne en sports cylinder, så kompritionstallene er højere, og den vil give større afgangsspredning, så på trods af begrænsningerne, så vil den kunne komme til at køre for stærkt.
    Så du skal købe et lille skive sæt med "Shimming set" og så finde den bredde som får den til at ramme en acceptabel hastighed, Den vil så tage højere rpm, og have bedre optræk.

    Men som Tommy nævner, loven ser med det samme at det er en ulovlig udst.

    mvh


  • #6   14. nov 2018 Udst vil ikke give noget extra, hvis du har standart karburatoren på, for der vil ikke være nok passage den vej igennem til at udnytte udstødningens push/pull, Så du kan lige så godt vælge en standart udst. hvis du ikke vil køre mere end 30, eller modde den nye.

    Et af de gode tricks man kan gøre med en standrt udst til en scooter, som man ikke vil have for hurtig, det er at måle hvor stor en mængde Luft/Benzin blanding der kommer igennem, og så pille begrænsningen i forrøret på sin standart udst, og så måle modstandan i end udst. og så derefter tage et 4cm langt lille rør og indsætte bagerst i sin udst, og så finde frem til hvor stort man skal bore hullet op i sin nye begrænsning, så den rammer de ønskede 30-35kmt.
    Nu tager jeg udgangspunkt i at du ikke har måleudstyret, Et air fuel gauge koster ca 500dkr, hvor trykmåleren koster under 100dkr.
    Så jeg prøver at forklare hvordan med værktøj som alle har adgang til.

    Når man finder noget rør, alu er lidt skod, da det skal fastklemmes, så vælg jern, røret du skal bruge er ca 2mm tykkere end hullet bag i din udst, du sætter et stykke rør i en skrugemaskine, og sætter sandparpir, smergelade, eller bare en fil, du skal lave dem tyndere i den ene ende, ca1mm, og så den anden ende skal forblive urørt ang at slibe noget af, så den får en mild form for kegleform,
    Så kan du sætte røret i, og daske røret forsigtigt i, så der stikker et par mm ud, de mm der stikker ud, skærer man af, så ser man ikke røret.

    Så skal du have den ud og køre, lad den blive varm, og indstil luftskrugen så den får den rigtige blanding.
    Og bor så forsigtigt hullet som nu er begrænset op, 1mm af gangen, og så ud og prøv en tur igen, og for hver gang vil den køre lidt hurtigere, når den så rammer den ønske hastighed 30-35kmt, Husk kun 1mm af gangem for pludselig går det stærkt, og husk at indstille luftblandingen på karburatoren hver gang, og så er den klaret, og du vil nu med lethed trække fra de andre lovlige scootere i optrækket, men stadig ikke køre for stærkt.



    Det vil gøre at Push/Pull effekten pludselig virker, og din motor vil nu have et bedre moment, og så indstiller man variomatikken til de rpm hvor ens scooter trækker bedst, så vil du ikke køre hurtigere, men du kan komme i fart ca 30-40% hurtigere, og det er meget når man kører sammen med andre.

    Det er udst. ventil princippet som du kan benytte dig af her, dog ikke indstillelig, men en stor forbedring.


    mvh


  • #7   14. nov 2018 Tør atmosfærisk luft ved 20 grader, er sådan atidealgasloven fint forklarer at 2000 l hhv. 3000l. (V2=(V1 * P1)/P2 => V2 = (10 l. * 200 BAR)/1 BAR dvs 1 Bar er altså 2000 liter loft, som så kan komprimerres til ca 500000 psi eller ca 34500 ba, før det tager flydene form, og selvfølgelig vice versa, så ved en 40mm cylinder som udgør en cylindervulumen på 49cc, og skal tømmes 6500 gange ved 6500rpm selvfølgelig gir et samlet Ohm på lidt over 1 Bar ved et 4mm hul.

    Dvs start med at bor hullet op til 4mm, så rammer den under 30 kmt, så slipper du for lidt boringer smiley

    Du kan selvfølgelig øge ved en alm planing af topstykket,lavere squish band betyder og få det yderligere højere komprisionstal, og så have endnu bedre optræk, Det er samme skema som udgangspunkt

    mvh


  • #8   14. nov 2018 #7
    Jeg tror at #0 er stået af...


  • #9   14. nov 2018 Måske smiley

    Men nu har han chancen for at lære, og få lidt bedre optræk ::)

    Jeg undlod endda at smide en udregning på komprisionsforholdene ved benzin som er i bevægelse, når luften skal presses ud, og afgir de explosive obhobningsgasser, Så kan man man opnå spraydysse effekten, som jo er fantastisk.
    Jeg aner slet ikke hvordan jeg skulle lave en ordenlig spraydysning uden adgang til cnc listeren, med tilhørerne software, Men jeg kan da samtlige af tabellerne i hovedet, da jeg har haft arbejdet for Husqvarna enduro team, og der skulle jeg hele bruge det, så gentagelser blev til viden.


    mvh


  • #10   14. nov 2018 http://www.wenderby.dk/Engineering/Tuning.html Det her er god læsning.


    mvh


Kommentér på:
cylinder + udstødning

Annonce