{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  SLUT MED NYE PGO
  • #1   15. sep 2017 Ka det nu passe.. Hvor har du det fra.

  • #2   15. sep 2017 Jamen det jo kun gode nyheder

  • #4   15. sep 2017 Det er slut med to takt med karburator.
    De kan kun købes med indsprøjtning.

    Om max 10 år, så er der nummerplader på alle knallerter ( også de helt gamle ), synskrav hvert år og vægtafgift alt efter hvilken euroklasse de ligger i.

    Det forudser jeg....


  • #5   15. sep 2017 lad os nu se,, det hører man jo hvert år.

  • #6   15. sep 2017 http://www.billig-scooter.dk/thread-21781-page-2.html
    Svar #23 i den tråd

    Personen der vidste noget om euronormerne hos C.Reinhardt ,var i Japan. Derfor tog det lidt tid før der kom svar og her er det:



    Hej Jps
    Jeg er lige kommet hjem fra Japan og har desværre ikke haft mulighed for at svare dig tidligere.

    Her kommer korte svar på dine spørgsmål:
    Euro5 kommer mig bekendt først i 2020 - og detaljerne er ikke 100% fastlagte endnu. Jeg antager du mener Euro4 som træder i kraft fra årsskiftet på køretøjer op til 50cc.

    Euro4 er som udgangspunkt et regelsæt som producenter skal overholde i forhold til emissionskrav, støj, sikkerhed etc. Det betyder, at alle køretøjer som man ønsker at sælge på det europæiske marked skal overholde disse fælles europæiske normer - uanset hvilken motortype de har. Dvs. at kravene er de samme for 2-takt, 4-takt og for den sags skyld også el-køretøjer som man ønsker at sælge som en knallert.
    Så dør 2-takt? NEJ, det er jeg sikker på, at den ikke gør. Flere fabrikater arbejder på 2-takts løsninger.

    PGO har aldrig ønsket at lave en 4-takter da fabrikken mener, at der er flere bagdele ved en lille 4-takter sammenlignet med en 2-takter:
    Her er nogle af dem:
    - En 4-takter er væsentligt mere kompliceret at servicere - der skal stilles ventiler ved hvert service.
    - En 4-takter har væsentligt flere bevægelige dele. Derfor er denne konstruktion dyrere at producere og risikoen for en defekt er højere.
    - En 4-takter vil derfor være dyrere at holde kørende sammenlignet med en 2-takter.
    Kortfattet kan man sige, at en 2-takter er en enklere og billigere konstruktion for producenten. Og det er en billigere motor at holde kørende end en 4-takts motor for konsumenten. (Service tager let dobbelt så lang tid som på en 2-takter)

    Euro4 træder i kraft pr. 1. januar 2018. Men vi har dispensation til at sælge lagerkøretøjer indtil udgangen af 2019. Indtil da, vil det ikke være noget problem at købe en ny PGO Dr. Big. Hvad der sker efter 1. Januar 2020, er lidt for langt ude i fremtiden til at jeg kan sige mere i øjeblikket.


Kommentér på:
SLUT MED NYE PGO

Annonce