{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  25 km i et træk.
  • #1   14. mar 2017 Ja, bare kun kør med en tredjedel gas

  • #2   14. mar 2017 Øhh bare der ud af. . En sprit ny scooter tager så hjernedødt mange omdrejninger at tilkørsel må være en myte

  • #3   14. mar 2017 Intet problem.


    mvh


  • #4   14. mar 2017 Dårlig idé, hvis det er støbejern.

  • #5   14. mar 2017 Det er støbehjern..

  • #6   14. mar 2017 Da jeg kørte mit støbejern til kørte jeg 342km på 3 dage. bare derud af. sørg dog for at tage den godt med ro de første 100km

  • #7   14. mar 2017 men stadig små ture af gangen og lad den blive kold? og så igen, op til den 100 km?

  • #8   15. mar 2017 Du kan sagtens køre 25km på en gang. Du skal bare være nænsom med gassen.

  • #9   15. mar 2017 Har aldrig kørt en cylinder til og den jeg har nu har da kørt lidt over 20000 kilometer nu

  • #10   15. mar 2017 Der er absolut ingen grund til at lade den køle ned.
    Det vigtigste er faktisk at cylinderen kommer ned i omdrejninger engang imellem.
    Så tilkørsel inde i byen er klart at foretrække, hvis det er en scooter.
    På en gearmaskine, der betyder det ikke lige så meget, så længe at den kommer op og ned i omdrejninger.


  • #11   16. mar 2017 Lad os lige tage tilkøring fra et lidt mere videnskabeligt synspunkt.

    En ny cylinder har små ridser inden i fra honingen, og stempelringene er skarpe i kanterne, nye cylindere og nye stempelringe skaber mere friktion, som giver exta modstang og friktion skaber mere varme.
    Og metaller som bliver varme skaber en monykyle spredning, så metallet udviger sig, og derved skaber yderligere friktion, Stemplet bliver rent faktisk lidt større og cylinderen bliver rent faktisk lidt større, i alle retninger, ikke så det kan ses med det blotte øje, men nok til at skabe mere friktion.

    Når man ikke giver sit nye cylinderkit fuld spade, så er det for at undgå at den bliver for varm, og så kan man minimere hvor hurtigt at den slides til, for meget varme, så bliver friktionen for stor, og stemplet kan varme sætte sig let, eller bare slide mere ujævnt end hvad godt er, og derved gøre at cylinderkitter mister kompritions tal, og bliver sløvere end hvad det behøver at være.

    Måden man i race brancen modvirker det er en større dysse, Benzinen nedkøler motoren, da benzin er koldt, og det kølede krumtapshus og skylle kanalerne, absoberer rigtigt meget varme, Så undgår man af overvarme sin cylinder.
    Det er grunden til at når man køber en ny knallert, så skal den tilbage til lidt indstilling efter kort tid, der bliver der sørget for at den får mindre benzin igen, og kører optimalt.
    Man sætter en ny cylinder lidt sløvt op, med for fed en blanding, dvs mere benzin, til den er tilkørt, Gerne så fed at den er tæt på at slå over i en 4 takt lyd, som varm.

    Har man sat sin motor op til at give den lidt federe blanding, så kan køre den ganske alm, bare med lidt mindre ydelse, til den er tilkørt.

    Når den så er tilkørt, så kan man sætte en mindre dysse i, efter både dens og ens eget behov, Hvor end scooter yder bedst, er et punkt hvor den hurtigt bliver slidt, og for fed en blanding, så er ydelsen lav, så vælg selv, og brug eventuelt termometer til at finde netop det som er rigtigt for dig.

    Så hvis din scooter er indstillet rigtiigt, så er 25km en let sag, e den derinod dysset for lavt, så er det ret skidt.

    mvh


  • #12   16. mar 2017 den må være dyset for lidt for den bliver ved med at gå ud når den bliver for varm.. der sidder en dyse 88 i den 14 mm karburator jeg har på så jeg må op i en 98 for at være sikker..

Kommentér på:
25 km i et træk.

Annonce