374 visninger
|
Oprettet:
25 km i et træk. {{forumTopicSubject}}
kan jeg godt kører 25 km i et hug når min nye cylinder kun har kørt 7 km?
dec 2015
Følger: 1 Følgere: 2 Scootere: 1 Emner: 2 Svar: 15
jun 2008
Følger: 33 Følgere: 74 Scootere: 9 Emner: 170 Svar: 10.009
jan 2014
Følger: 15 Følgere: 17 Scootere: 2 Emner: 19 Svar: 486
mvh
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 482 Scootere: 7 Emner: 71 Svar: 36.711
aug 2016
Følger: 2 Følgere: 366 Emner: 95 Svar: 170
mar 2016
Følger: 1 Følgere: 9 Scootere: 3 Emner: 34 Svar: 158
aug 2016
Følger: 2 Følgere: 366 Emner: 95 Svar: 170
maj 2009
Følger: 41 Følgere: 177 Scootere: 41 Annoncer: 6 Emner: 259 Svar: 4.869
jan 2012
Følger: 6 Følgere: 5 Scootere: 1 Emner: 34 Svar: 131
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 482 Scootere: 7 Emner: 71 Svar: 36.711
Det vigtigste er faktisk at cylinderen kommer ned i omdrejninger engang imellem.
Så tilkørsel inde i byen er klart at foretrække, hvis det er en scooter.
På en gearmaskine, der betyder det ikke lige så meget, så længe at den kommer op og ned i omdrejninger.
jan 2014
Følger: 15 Følgere: 17 Scootere: 2 Emner: 19 Svar: 486
En ny cylinder har små ridser inden i fra honingen, og stempelringene er skarpe i kanterne, nye cylindere og nye stempelringe skaber mere friktion, som giver exta modstang og friktion skaber mere varme.
Og metaller som bliver varme skaber en monykyle spredning, så metallet udviger sig, og derved skaber yderligere friktion, Stemplet bliver rent faktisk lidt større og cylinderen bliver rent faktisk lidt større, i alle retninger, ikke så det kan ses med det blotte øje, men nok til at skabe mere friktion.
Når man ikke giver sit nye cylinderkit fuld spade, så er det for at undgå at den bliver for varm, og så kan man minimere hvor hurtigt at den slides til, for meget varme, så bliver friktionen for stor, og stemplet kan varme sætte sig let, eller bare slide mere ujævnt end hvad godt er, og derved gøre at cylinderkitter mister kompritions tal, og bliver sløvere end hvad det behøver at være.
Måden man i race brancen modvirker det er en større dysse, Benzinen nedkøler motoren, da benzin er koldt, og det kølede krumtapshus og skylle kanalerne, absoberer rigtigt meget varme, Så undgår man af overvarme sin cylinder.
Det er grunden til at når man køber en ny knallert, så skal den tilbage til lidt indstilling efter kort tid, der bliver der sørget for at den får mindre benzin igen, og kører optimalt.
Man sætter en ny cylinder lidt sløvt op, med for fed en blanding, dvs mere benzin, til den er tilkørt, Gerne så fed at den er tæt på at slå over i en 4 takt lyd, som varm.
Har man sat sin motor op til at give den lidt federe blanding, så kan køre den ganske alm, bare med lidt mindre ydelse, til den er tilkørt.
Når den så er tilkørt, så kan man sætte en mindre dysse i, efter både dens og ens eget behov, Hvor end scooter yder bedst, er et punkt hvor den hurtigt bliver slidt, og for fed en blanding, så er ydelsen lav, så vælg selv, og brug eventuelt termometer til at finde netop det som er rigtigt for dig.
Så hvis din scooter er indstillet rigtiigt, så er 25km en let sag, e den derinod dysset for lavt, så er det ret skidt.
mvh
aug 2016
Følger: 2 Følgere: 366 Emner: 95 Svar: 170
25 km i et træk.