{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Udskiftning af kondensator
  • #1   24. jul 2014 Tag et billede af hvordan det ser ud, og så bare igang med at skille det ad.

Det er en puch maxi, alle burde kunne rode i sådan en smiley

• #2   24. jul 2014 Det mener jeg også, men den lille lortedims sidder rimeligt godt fast.. Så skal den bare hamres af? : -P

• #3   24. jul 2014 Så vidt jeg kan se er den kun sat fast med 2 skruer, så den burde jo være til at få af.

• #4   24. jul 2014 Umildbart kan jeg ikke se at den skulke være spændte fast med skruer?????

profilbillede
  • #5   24. jul 2014 Hovsa kiggede på tændspolen smiley Den satan aner jeg ikke lige hvordan du får af.

• #6   24. jul 2014 Okay, ellers tak for hjælpen??

• #7   24. jul 2014 Ellers prøv at skille det hele ad,, det plejer jeg at gøre.

• #8   24. jul 2014 Den skal bankes ud bagfra.

• #9   25. jul 2014 Hvordan får man så den nye i uden at smadre den?

• #10   25. jul 2014 Det er ikke "bare lige" at skifte en kondensator, det kan være sagtens være lidt bøvlet, samt noget værre pille-arbejde.
    Fremgangsmåden er således.

1. Marker med en tush/skruetrækker hvordan ankerpladen sidder, så man kan montere den helt samme sted igen.
    2. Fjern de 3 skruer, som holder tændingssystemet fastspændt på motoren, og afmonter dette.
    3.Så skal de 2 ledninger, som kommer fra henholdsvis tændspole og platiner, afmonteres fra kondensatoren.
    4. Fjern kondensatoren fra ankerpladen, ved at banke den ud fra bagsiden, med et dorn eller en skruetrækker.
    5. Så skal den nye kondensator monteres. Her er det MEGET VIGTIGT, at man IKKE begynder at slå den nye kondensator på plads med en hammer, da stød og slag med 95% garanti, helt eller delvis beskadiger kondensatoren. Den SKAL presses i, og dette gøres meget let med en passende størrelse top og et skruestik.
    6. Når den nye kondensator er monteret, så skal ledningerne fra tændspole og platiner monteres oven på kondensatoren igen, således at de ikke kan sidde og "gnave" imod noget, så ledningerne bliver beskadiget osv.
    7. Monter så ankerplade og svinghjul på motoren igen, også skulle du gerne være kørende igen.

Det kan godt ske, at platinafstanden og tændingstidspunktet skal indstilles på ny, for at få motoren til at køre helt perfekt igen.

Kommentér på:
Udskiftning af kondensator

Annonce