{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
619 visninger | Oprettet:

Hvorfor slettes min guide? {{forumTopicSubject}}

Jeg har haft skrevet en guide til hvordan at en variomatik opsættes rigtigt, og hvordan man finder de rigtige ruller i Racing verdenen, Men hver gang bliver det slettet, HVORFOR?

Det vil jo kunne gavne stort set alle herinde at forbedre deres optræk, og gang på gang ser man folk skrive og spørge om netop det samme spørgsmål, som folk skyder løs på, uden at nogensinde ramme svaret, Hvad skal mine ruller veje?
Der er ikke et svar nogen herinde kan give, man skal kigge på den enkelte scooter, dens særheder, dens opsætning, vægten af dens kører, en guide til at netop finde den rigtige vægt ruller og opsætning til netop din scooter ville være fedt at have herinde, især med konkrete tal på som jeg kan tilbyde en guide til.

Det er ikke fedt at skrive et godt lang stykke som man har lært under sin 6.5 år lange uddannelse MC mekaniker med speciele i Racing, og det så bare bliver slettet hver gang.

Så nu hvor min galde er ude, vil jeg bare sidde og surmule lidt:(



mvh


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor slettes min guide?
  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 49 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.041
    #1   25. jan 2014 Slettet ?

    Så vidt jeg kan se har du ikke fået slettet noget som helst.


  • #2   25. jan 2014 Trælst:( jeg syntes sku det er fint folk vil lave en guide herinde! Om det er om polering, vario, eller det ene eller det andet.

    Tommel op herfra Søren!:)


  • #3   25. jan 2014 Igen forsvandt den smiley

    Men her er orderne:

    Hvordan skal min Variomatik og kobling stå, hvor stram trykfjeder skal min Scooter have?
    Det er der svarerne på her.

    Mange skriver tit spørgsmålet hvor meget skal mine ruller veje, og gang på gang skyder folk løs, men sandheden er at de ikke ved det, for hvad der er godt til deres Scooter, deres opsætning, deres vægt er helt sikkert ikke optimalt for dig din vægt, din vindmodstnad, din Scooters særheder, og så din Scooter kan yde mest muligt.

    Først lige trykfjederen, den er vigtig, for den ændrer på din variomatiks opsætning, så den skal være på plads først.
    En trykfjeder skal være så stram at din kilrem ikke glider, ikke strammere, hvis den er for stram, så mister du optræk alene på den øgede friktion imellem trækpladerne og kilremmen, så for stram LORT! For let LORT!

    Du skal bruge følgene:
    Et multisæt ruller i den str som passer til dit variomatik kit, med forskellige vægte.
    En RPM måler til at monterer på din Scooter.
    Og lidt tålmodighed, så lover jeg dig at du får et bedre optræk, om din Scooter er tunet eller helt standart.

    Start med at sætte de tungeste ruller i din Scooter.
    Monterer RPM måleren.
    Kør ud til et stykke lige vej, og sørg for at din scooter er varm.
    Der starter du fra stop, og giver fuld gas, Dit optræk her vil være dårligt med de tungeste ruller, men ved et bestemt antal RPM og hastighed kan du mærke et merkant bedre træk, når det træk kommer, så kigger du på din RPM måler, og husker det tal, Vi kan fiktivt sige at tallet er 7500RPM, der træk din Scooter bedst.
    Så kører du hjem igen og sætter den mellemste vægt variomatik ruller i som at du har, og kører så igen ud på samme sted, og sørger for din motor er varm, så starter du igen fra stoppet, og bundgas med det samme.
    Hvis din Scooter tager mere end tallet, de fiktive 7500RPM så skal du have tungere ruller i.
    Hvis din Scooter tager mindre end de 7500RPM, så skal du have lettere ruller i.
    Sådan bliver du ved til du rammer den rigtige vægt hvor din scooter kører med de RPM i hele optrækket hvor den trækker bedst.

    For at få bedst start, så indstiller man så koblingen til at slå til hvor din Scooter rammer dens bedste kræfter, som her i guiden er 7500RPM, hvilket er et helt andet tal for netop din Scooter.
    Der er et hav af forskellige koblinger, nogen indstilles udelukkende med hjælp af strammere fjedre, aldre kan fin indstilles med små vægte osv.

    Gør sådan, så får du bedre optræk, om din scooter er ulovlig eller lovlig, det her er en lovlig ting at gøre på ens Scooter, da det er simpel indstilling, og ikke en konstruktiv ændring.


    Mvh
    Søren Pedersen
    Uddannet MC mekaniker med speciale i Racing.


  • scootergrisen
    scootergrisen Tilmeldt:
    jun 2013

    Følgere: 23 Svar: 2.502
    #4   25. jan 2014 Hvor havde du oprettet den ?

  • #5   25. jan 2014 Som guide under galleri.



    mvh


  • #7   25. jan 2014 Sorry, det var under Fotoalbum.


    mvh


  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 49 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.041
    #8   25. jan 2014 Søren P, Der er ikke blevet slettet noget som helst under Fotoalbum siden i går engang, og det var ikke din guide.

    Jeg tror mere på der er sket en fejl da du oprettede den. smiley


  • #9   25. jan 2014 Så prøver jeg bare igen senere, Jeg har prøvet 3 gange nu smiley




    mvh


  • scootergrisen
    scootergrisen Tilmeldt:
    jun 2013

    Følgere: 23 Svar: 2.502
    #10   25. jan 2014 Prøv og gør det igen nu.
    Så holder jeg øje med om den kommer på og bliver slettet.


  • #11   25. jan 2014 Så kom den sgu, Tusind tak for hjælpen.
    Hvis folk kan lide den, så laver jeg osse guider til, bremse, cylinder, udst, Karb, og tændings optimerring senere.



    mvh




    mvh


  • scootergrisen
    scootergrisen Tilmeldt:
    jun 2013

    Følgere: 23 Svar: 2.502
  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 49 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.041
    #13   25. jan 2014 Næste gang, så kontakt lige en hjælpe admin hvis du har tvivl om noget er blevet slettet. smiley


  • #14   25. jan 2014 Ok, takker.
    Jeg er ny herinde, og ikke så kendt med jeres måder herinde, så jeg blev lidt forvirret, og tænkte på om jeg havde brudt nogen regler, og manglede svar på om jeg havde trådt over grænsen.



    mvh


  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 49 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.041
    #15   25. jan 2014 Søren P, Hvis der slettes så bliver brugeren altid adviseret om det, vi sletter ikke bare på må og få. smiley

  • #16   25. jan 2014 Dejligt.




    mvh


  • #17   25. jan 2014 Kunne være lækkert hvis du lavede en guide med tændings optimering, og andre ting der kunne give lidt ekstra kræfter

  • #18   15. mar 2014 Hey
    Laver du guide til bremse, cylinder, udst, Karb, og tændings optimerring????


  • #19   15. mar 2014 Det kommer, pt er min computer død, der ligger billederne fra udst. Optimeringen, så jeg bruger min Tlf når jeg er på nettet.

    Pt har jeg ikke været ude og kigge efter computer pga travlhed med team SC dragracing, men det hele burde snart gå op så jeg kan få besøgt en forhandler og bestille en som passer til både mit og Konens behov.



    Mvh


Kommentér på:
Hvorfor slettes min guide?

Annonce