{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
421 visninger | Oprettet:

meteor 50cc 5,8hk {{forumTopicSubject}}

hej hvad burde min 4gearede kreidler køre med det her og hvad kan jeg forvente vis nogen har nogle ændringer så skriv endelig.

meteor 40mm 50cc 5,8hk
std topstyk med aluminium i forbrændings kammeret så der er mere kompration
20mm studs
19mm bing
indsugnings forstærker
std krumtap med nåleleje (holder til det meste)
32mm førrør og dertil lyddæmper (skal have en homet 6p her engang)
polini power filter (hvor kan jeg få et original der passer på den kabu?

hvad vil i tro den kan køre med std udst altså bare i 32mm
og hvad i homet 6p.

jeg ved godt det er umuligt at sige præsist men til de proffer der er herinde ved jeg at de har en ide om det.

på forhånd tak.


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  meteor 50cc 5,8hk
  • #1   17. maj 2008 60-70km/t. afhængig af gearing.

    Forstår slet ikke hvad vi vil med Homoet 6P til så lille en opsætning?? 4p er jo mere end rigeligt..


  • #2   17. maj 2008 jeg tænkte nok der var mindst en der ville sige at homet 6p var for stor det var bare vis jeg ville have en anden cylle på har også en 44mm athena til at ligge der er portet og poleret men den gik ikke godt med min almindelig lyddæmper og 32mm førrør.

  • #3   17. maj 2008 jeg har en chrom boss daemper samt sprit ny fuego..de virker ganske godt på kreidler med sådan en opsætning.min fuego er iøvrigt den samme model som krogh kører med :=)

  • #4   17. maj 2008 hvad er så prisen på sådan en fætter??

  • #5   17. maj 2008 fuego

  • #6   17. maj 2008 jeg har selv givet 500kr incl moms og porto fra holland.og aldrig brugt
    så prisen er vel det samme :=)


  • #7   17. maj 2008 okay det kan vi nok godt finde ud af men har du en ide om hva det vil give for jeg er sku ved at have brugt for mange penge på knallerter her det sidste år har jeg nok brugt 40.000kr og det syntes jeg er for meget.

  • #8   17. maj 2008 jeg vil mene optræk og lidt på toppen..nogle mere end andre. :=)
    hva kører du med nu af udst...40000kr sir du.da vel ikk på din kreidler?


  • #10   18. maj 2008 hihihi.. det er ikke kun på det i profilen det er alt muligt ting jeg har lavt for andre og sådan. jeg har nok brugt 10-15k på det i min profil.
    udst jeg kører med (link fjernet)


  • #11   18. maj 2008 og havde jeg egentlig brugt 40.000kr på det i min profil ville heller ikke være usansynligt jeg har hovedrenoveret 8 forskellige motore kreidler, puch,fz og min cpi. når jeg renovere en motor kan jeg godt lide at bruge mange penge på det for så virker det. fx min fzer kører med c4 lejer overalt og min cpi havde egentlig slet ikke behov for at få skiftet krumtap men gjorde det alligevel. det ser ikke ud af noget særligt de knallerter jeg har men de kan holde til det de kan køre min sorte maxi havde jeg en hel del bøvl med men nu går den. jeg tror også det skyldes at jeg ikke rigtig har overvejet hvad jeg har brugt af penge det sidste år da jeg bare købte det på mit dankort også mærker jeg jo ikke meget til at miste pengene. jeg har næsten ikke brugt penge på udsende på nogle af mine knallerter det tror jeg det er det min sommerferie skal gå med.

  • #12   18. maj 2008 Homoet 6P smider effekten højere op i registeret, og jo, den gør en fed forskel på selv en 5,8HK cylinder.
    Hvad de færreste ikke retter sig efter er, at gearingen skal være lidt lettere, så motoren har lejlighed til at køre i det omdrejningsregister, hvor effekten ligger.

    Hvis motoren tager 1.000rpm mere på toppen, skader det ikke at gå en tand ned foran - tophastigheden forbliver den samme (eller højere!) og accelerationen forbedres væsentligt.

    Personligt ville jeg vælge den fremfor Fuego'en, omend 6P selvfølgelig er dyrere. Men gearingen skal passe til den.

    Powerfilter giver intet andet end støj, men hvis du ikke har mulighed for at lave et mellemstykke, så du kan bruge det org. luftfilter, er der selvfølgelig ikke andre muligheder. smiley 19mm Bing har aldrig været standard på Kreidler - 18mm eller 20mm m/nylonmellemstykke til luffilteret.

    Med en standardpotte kan du godt klemme 75-85km/t ud af en 3g med den opsætning. Men det kniber lidt at komme ret meget højere på 50ccm på en 3g smiley

    Homoet 4P ville passe bedre til portningen, ingen tvivl om det, og du ville således ku' køre med en lidt tungere gearing. Omvendt er det ikke lige så sjovt. smiley


  • #13   19. maj 2008 hej jeg kører med en 4g og den går nok 70 på speedo mangler noget indstilling og kabu fungere ikke optimalt tror det er powerfilteret der gør det selvom det et polini. så jeg vil prøve at lege lidt med den ja jeg tager nok en 6p for at prøve noget nyt. tror du det vil hjelpe noget med en elektronisk 12v tænding har nemlig en til at ligge.

  • #14   20. maj 2008 Hvis det er den 12V tænding fra Kreidler-service, vil jeg ikke anbefale dig at bruge den. Så hellere et sæt ordentlige platiner. Jeg kører pt. med en portet 6,25'er til min Homoet 6P og med en almindelig platin-tænding. Den følger fint med forbi 12.000rpm, når jeg ovedrejer motoren.

    Seel-tændingen avancere tændingstidspunktet ret voldsomt, og det kan koste et hul i stemplet ved høje omdrejninger. Dertil kommer, at et for tidligt tændingstidspunkt reelt koster effekt.

    Alternativt kan du montere en tændspole fra f.eks. Vespa-scootere. De har ingen indbygget tændingsavance, og så kan du sætte tændingstidspunktet til ~1mm før top.

    Du skal nok se dig om efter en anden karburator.


  • #15   20. maj 2008 nu når vi snakker om udstødning hvad skal jeg så købe til min 5g med 6,25hk cylle
    20mm bing powerfilter
    32mm forrør
    32mm pot
    15/35 gearing

    skal det være 6p eller 4p
    oder Was??


  • #16   20. maj 2008 ja jeg glæder mig også til stumpemarked næste gang der skal jeg nok finde en hvad vil du anbefale?

  • #17   21. maj 2008 17-18mm Bing = ufatteligt nemme at have med at gøre.

    Jeg kender ikke modelnummeret for 17'eren, men den anden hedder 1/18/26 eller 1/18/260. Nummeret finder du på siden ved bespændingen.

    En 20mm giver flere kræfter, men så skal du se dig om efter en anden studs + have lavet et afstandsstykke til at sætte mellem cylinder og studs. Det er for besværligt smiley Men hvis du alligevel vil gå den vej, så køb den der hedder 1/20/100 - den har jeg ubetinget bedst erfaring med.


    Andreas >> For det første skal du ned på 14/35, som er den absolut højeste gearing en 6,25'er kan drage nytte af. Masser af mennesker har kørt med en tungere gearing, men når 5. gear kun duer ned ad bakke...

    Om du vil have den ene eller den anden udstødning er op til dig. Hvordan vil du have den til at trække?

    4P = Ligeså mange omdrejninge som en standardpotte, men selve trækområdet er kraftigere.

    6P = Bundtræk væk, ingen effekt før 7.000rpm, trækker op til 11.000rpm, hvilket er rundt regnet 1.500rpm mere end standard = let gearing = mange omdrejninger hele tiden.


  • #18   21. maj 2008 okay jeg kører med en 19mm den går mærkeligt men kan det passe at din tidligere athena har sat på en 4g motor?? for det lyder ufatteligt meget som den jeg har.

  • #19   21. maj 2008 Køb en passende karburator og en bedre udstødning. Stil tændingen til 1mm før top og kør med et standard-topstykke eller et 45mm topstykke. 40mm højkomprimeret stjæler kræfter og omdrejninger fra en 44mm cylinder.

  • #20   21. maj 2008 jeg har et 45mm topstyk med tændrøri toppen af forbrændingskammeret men det er vist bare standart at det sidder der. vil meget gerne købe din homet

Kommentér på:
meteor 50cc 5,8hk

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce