1.539 visninger
|
Oprettet:
Kreidler RMC {{forumTopicSubject}}
Hej !
Jeg har jo min RMC som er mit første projekt af kreidler som skal være original, så meget som muligt.
Er den frst med kun en kasse (den hvor blinklys releet sidder i)fordi på min er den der ikke, på den anden side, men der er en staffering på hvor der står RMC.
er det syndt at sidde 80cc på den istedet for 50cc , og en andet bing kabu ?
eller syntes i jeg skal beholde den 100% original.
okt 2005
Følger: 115 Følgere: 120 Scootere: 9 Emner: 156 Svar: 4.649
Nogen modeller er kun født med én sidekasse, om din er en af dem skal jeg ikke kunne sige, da lakken og dermed stafferinger ikke er originale..
feb 2008
Følger: 233 Følgere: 235 Scootere: 8 Emner: 124 Svar: 1.785
Jeg har haft 80 cc på den før, det var ntet problem.
okt 2005
Følger: 115 Følgere: 120 Scootere: 9 Emner: 156 Svar: 4.649
Og igen, parma 44mm er kun på 60cc. 60,3cc helt nøjagtig. Hvad er det for en du vil have til at være på 80cc?
feb 2008
Følger: 233 Følgere: 235 Scootere: 8 Emner: 124 Svar: 1.785
så det er 80cc.-
feb 2008
Følger: 233 Følgere: 235 Scootere: 8 Emner: 124 Svar: 1.785
maj 2007
Følger: 21 Følgere: 19 Scootere: 4 Emner: 32 Svar: 446
okt 2005
Følger: 115 Følgere: 120 Scootere: 9 Emner: 156 Svar: 4.649
Skal dog ikke kunne sige om det gør sig gældene ved alle modellerne, men med dem jeg har set i original lak har det ihvertfald været sådan..
maj 2005
Følger: 27 Følgere: 26 Scootere: 11 Emner: 78 Svar: 658
maj 2007
Følger: 21 Følgere: 19 Scootere: 4 Emner: 32 Svar: 446
de gamle 45mm cyl blev solgt som 70ccm hos protuna engang
og man kørte aldrig 80kmt med sådan et sæt...lort :=(
okt 2005
Følger: 115 Følgere: 120 Scootere: 9 Emner: 156 Svar: 4.649
maj 2005
Følger: 27 Følgere: 26 Scootere: 11 Emner: 78 Svar: 658
okt 2005
Følger: 115 Følgere: 120 Scootere: 9 Emner: 156 Svar: 4.649
maj 2005
Følger: 27 Følgere: 26 Scootere: 11 Emner: 78 Svar: 658
feb 2008
Følger: 233 Følgere: 235 Scootere: 8 Emner: 124 Svar: 1.785
okt 2005
Følger: 115 Følgere: 120 Scootere: 9 Emner: 156 Svar: 4.649
maj 2005
Følger: 27 Følgere: 26 Scootere: 11 Emner: 78 Svar: 658
feb 2008
Følger: 233 Følgere: 235 Scootere: 8 Emner: 124 Svar: 1.785
alle siger 44mm er 70. og 45mm er 80cc !
selv på en crosser sidder der 45mm ! på en 80cc, ?
feb 2008
Følger: 233 Følgere: 235 Scootere: 8 Emner: 124 Svar: 1.785
Hvad er formlen til 63,6cc ? fra 45mm ?
nov 2003
Følger: 26 Følgere: 26 Scootere: 2 Emner: 46 Svar: 1.268
Hele regnestykket for en 45mm cylinder:
(45mm/2)^2 * 39,7mm * 3,1416 / 1000
<=>
22,5mm * 22,5mm *39,7mm * 3,1416 / 1000 = 63,14ccm
r = stemplets radius/diameter/2
S = slaglængde
pi = 3,1416
feb 2008
Følger: 233 Følgere: 235 Scootere: 8 Emner: 124 Svar: 1.785
nov 2003
Følger: 26 Følgere: 26 Scootere: 2 Emner: 46 Svar: 1.268
Farven KAN godt være den originale, men den virker lidt lys i det + det ser ud som om, den har en lidt blå tone. Den originale er en metallic forårsgrøn og mindre i tonen temmeligt meget om friske bøgeblade. Afvigelsen kan dog skyldes kameraet og lyssætningen.
Den danske elektronik-model havde kun sidekassen i højre side monteret, hvor man enten fandt en batteri-pakke, ensretter og blinkrelæ, eller den såkaldte ULO-box, hvor det hele var bygget sammen.
Man skar ned på de danske modellers udstyr, hvor man kunne, så prisen kunne holdes lidt nede - Kreidleren var trods alt 30-50% dyrere end tilsvarende maskiner fra Yamaha, Suzuki og Puch.
Hvis du har en 45mm cylinder, så hold øje med skørterne. De har en tendens til at knække, hvilket er en dårlig oplevelse. Dertil kommer, at nogle modeller er virkeligt sløve, og andre er fuldstændigt vanvittge at køre med. Enten trækker den en afsted med nul træk og max. 75km/t eller også ligger man konstant og tæsker afsted med 12.000rpm og snuser til 90-95km/t på en 3g.
Fælles for alle Zeta-opsætningerne er, at stemplet 'vrikker' i cylinderen, så den slides skævt. Først begynder belægningen at blive slidt af ved indsugningskanalen, og derefter begynder stemplet at grave sig ned ved udstødningskanalen. Nogle gange sker det efte 5.000km, andre efter 50.000km, men det sker - uden undtagelser.
Det skyldes at stemplet er for kort, men hvis man ikke vil fræse i blokken for at få plads til stemplet, er der ikke andre muligheder fra fabrikantens side, end at bruge et kortere stempel.
feb 2008
Følger: 233 Følgere: 235 Scootere: 8 Emner: 124 Svar: 1.785
ja, men den har jo også lige lyset på sig lige der.
Tak skal du have, andre fok mener nemlig også at der ikke var sideskjolde begge sider, men man kunne købe det til.
nov 2003
Følger: 26 Følgere: 26 Scootere: 2 Emner: 46 Svar: 1.268
Min viser 120km/t ved 106km/t på en cykelcomputer, og det er et helt og aldeles originalt speedometer og -drev.
Derfor er det heller ikke så mystisk, at de er kendt for at køre 120km/t og derover, når speedometeret er så meget ved siden af - mit fordæk er endda større end de originale
Men enten kører de godt eller også gør de ikke. Godt betyder noget henad en 6,25HK Mahle-cylinder, dårligt betyder mere i retning af en 4,2HK. Under alle omstændigheder er de hurtigere end en lovlig
feb 2008
Følger: 233 Følgere: 235 Scootere: 8 Emner: 124 Svar: 1.785
nov 2003
Følger: 26 Følgere: 26 Scootere: 2 Emner: 46 Svar: 1.268
Enten det, eller også finder du ud af, det er belastende altid at køre rundt med 12-14.000rpm for at holde damp på kedlerne, og så afmonterer du dit dyre cylinderkit (det koster 4-8.000kr at komme op i de omdrejninger og kræfter + en 5g motor som heller ikke er billig), sætter det til salg og køber en Parmakit-cylinder. *vupti* så har du smidt 5.000kr lige ud ad vinduet og i værste fald skal du endda betale en bøde.
Mit bedste råd vil til tid og evighed være at satse på en 3g motor med en Parma-cylinder og en god karburator. Skal det være vildere, skal man have en 4g/5g, men så er både omkostninger og risici så høje, at det er fjollet ikke at vente, til man kan montere en nummerplade.
Men så kan man lige så godt købe en større motorcykel, for det koster nogenlunde det samme, når det kommer til stykket. MC'er fra '70erne er forbandet billige, efterhånden, og reservedelene koster ikke forfærdeligt meget mere end til Kreidleren.
Mit bedste råd til netop dig er, at du bør beholde hvad du har, hvis det kører godt, og ellers spare skillinger sammen, til du vil have bil eller/og MC. Lige pludselig er du 18 år gammel, og så er Kreidleren næppe lige så interessant, som den har været. Altså, medmindre du er lige så tosset som jeg og får den indregistreret, hvortil jeg kun kan sige:
GI' DEN GAS!
I øvrigt, en 5g motor er dyr for alle - priserne er sindssygt skruet op. Lev med det eller kør Puch Maxi, lol. Priserne stiger kun som tiden går og reservedelene bliver færre.
feb 2008
Følger: 233 Følgere: 235 Scootere: 8 Emner: 124 Svar: 1.785
En puch Maxi holder næppe til det en kreidler kan udrette.
og min kører også godt, (den blå uoriginale jeg har lavet)
og jeg regner med at den jeg laver nu som skal være original også gør det.
nov 2003
Følger: 26 Følgere: 26 Scootere: 2 Emner: 46 Svar: 1.268
Kreidler RMC
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside