{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.539 visninger | Oprettet:

Kreidler RMC {{forumTopicSubject}}

Hej !
Jeg har jo min RMC som er mit første projekt af kreidler som skal være original, så meget som muligt.
Er den frst med kun en kasse (den hvor blinklys releet sidder i)fordi på min er den der ikke, på den anden side, men der er en staffering på hvor der står RMC.

er det syndt at sidde 80cc på den istedet for 50cc , og en andet bing kabu ?
eller syntes i jeg skal beholde den 100% original.


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kreidler RMC
  • #1   30. mar 2008 Parmakit er faktisk kun 60ccm bare lige til info..

    Nogen modeller er kun født med én sidekasse, om din er en af dem skal jeg ikke kunne sige, da lakken og dermed stafferinger ikke er originale..


  • #2   30. mar 2008 Lakken skulle være original, stafferingen harjeg fået at vide ved en samler at den er original.
    Jeg har haft 80 cc på den før, det var ntet problem.


  • #3   30. mar 2008 Jeg kan ikke mindes at Kreidler udgav nogle modeller i den farve der. Så det tvivler jeg på. Stafferingen er nok original ja, men det jeg mener er, at eftersom den er omlakeret, så er det jo ikke sikkert det er de rigtige stafferinger til modellen.

    Og igen, parma 44mm er kun på 60cc. 60,3cc helt nøjagtig. Hvad er det for en du vil have til at være på 80cc? smiley


  • #4   30. mar 2008 Har 45mm
    så det er 80cc.-


  • #5   30. mar 2008 Kig på andres ø's grønne rmc, den har samme farve og er næsten 100% original

  • #6   30. mar 2008 45mm cyl blir aldrig 80ccm!!!!!!!

  • #7   30. mar 2008 Tag lige et kig på den igen min ven, det er langt fra samme farve, hehe.. Noget helt andet er så, at den heller ikke er original i lakken. De nyere RMC modeller har markeret stelnummeret på forreste motorophæng op med hvidt for at det skal være lettere læseligt, så det er let at se hvornår lakken er original. smiley

    Skal dog ikke kunne sige om det gør sig gældene ved alle modellerne, men med dem jeg har set i original lak har det ihvertfald været sådan.. smiley


  • #8   30. mar 2008 hehe mener sq kun 45 mm er omkring 65 eller 70 cc.. men kan ikke helt huske det..

  • #9   30. mar 2008 du ska mindst have 50mm cyl for at opnå 80ccm
    de gamle 45mm cyl blev solgt som 70ccm hos protuna engang
    og man kørte aldrig 80kmt med sådan et sæt...lort :=(


  • #10   30. mar 2008 45mm er 63,1ccm efter mine udregninger.

  • #11   30. mar 2008 tjaa hvis du har taget den rigtige slaglængde krogh:D hehe... men ja de er ikke ret gode de 45 mm..:D

  • #12   30. mar 2008 slag 39,7mm..

  • #13   30. mar 2008 aner det ikke kunne godt forrestille mig det er en anden på 45 mm? altså hvis der er forreskel på stemplet vil det vel også ændre slaglængen eller er jeg helt galt på den?

  • #14   30. mar 2008 Jo, mit 45mm krer godt.

  • #15   30. mar 2008 hehe, slaglængden er stemplets vandring frem og tilbage i cylinderen, det styres af krumtappen, og er den samme uanset hvilken cylinder du monterer.

  • #16   30. mar 2008 hehe. ok rigtigt nu du siger det sad bare og tænkte på hvis stemplet var kortere eller længere.. men korrekt..

  • #17   31. mar 2008 Ja se,
    alle siger 44mm er 70. og 45mm er 80cc !
    selv på en crosser sidder der 45mm ! på en 80cc, ?


  • #18   31. mar 2008 Det siges er altså.
    Hvad er formlen til 63,6cc ? fra 45mm ?


  • #19   31. mar 2008 r^2 * S * pi / 1000 = cylindervolumen

    Hele regnestykket for en 45mm cylinder:

    (45mm/2)^2 * 39,7mm * 3,1416 / 1000
    <=>
    22,5mm * 22,5mm *39,7mm * 3,1416 / 1000 = 63,14ccm


    r = stemplets radius/diameter/2
    S = slaglængde
    pi = 3,1416 smiley


  • #20   31. mar 2008 okay..

  • #21   31. mar 2008 Lige et lille tillæg, hvis jeg ellers kan fatte mig i korthed, lol.

    Farven KAN godt være den originale, men den virker lidt lys i det + det ser ud som om, den har en lidt blå tone. Den originale er en metallic forårsgrøn og mindre i tonen temmeligt meget om friske bøgeblade. Afvigelsen kan dog skyldes kameraet og lyssætningen. smiley

    Den danske elektronik-model havde kun sidekassen i højre side monteret, hvor man enten fandt en batteri-pakke, ensretter og blinkrelæ, eller den såkaldte ULO-box, hvor det hele var bygget sammen.

    Man skar ned på de danske modellers udstyr, hvor man kunne, så prisen kunne holdes lidt nede - Kreidleren var trods alt 30-50% dyrere end tilsvarende maskiner fra Yamaha, Suzuki og Puch.

    Hvis du har en 45mm cylinder, så hold øje med skørterne. De har en tendens til at knække, hvilket er en dårlig oplevelse. Dertil kommer, at nogle modeller er virkeligt sløve, og andre er fuldstændigt vanvittge at køre med. Enten trækker den en afsted med nul træk og max. 75km/t eller også ligger man konstant og tæsker afsted med 12.000rpm og snuser til 90-95km/t på en 3g.

    Fælles for alle Zeta-opsætningerne er, at stemplet 'vrikker' i cylinderen, så den slides skævt. Først begynder belægningen at blive slidt af ved indsugningskanalen, og derefter begynder stemplet at grave sig ned ved udstødningskanalen. Nogle gange sker det efte 5.000km, andre efter 50.000km, men det sker - uden undtagelser.
    Det skyldes at stemplet er for kort, men hvis man ikke vil fræse i blokken for at få plads til stemplet, er der ikke andre muligheder fra fabrikantens side, end at bruge et kortere stempel.



  • #22   31. mar 2008 min render 95kmth, får en 5g har målt mig, og en bil , og de speedos siger det samme.
    ja, men den har jo også lige lyset på sig lige der.
    Tak skal du have, andre fok mener nemlig også at der ikke var sideskjolde begge sider, men man kunne købe det til.


  • #23   31. mar 2008 Så er det nok snarere 85-90km/t smiley Kreidler-speedometrene viser som vinden blæser, desværre, og biler er typisk 5-10km/t ved siden af. Men hvis alle bare er 10km/t bagefter, går det jo nok smiley
    Min viser 120km/t ved 106km/t på en cykelcomputer, og det er et helt og aldeles originalt speedometer og -drev.
    Derfor er det heller ikke så mystisk, at de er kendt for at køre 120km/t og derover, når speedometeret er så meget ved siden af - mit fordæk er endda større end de originale smiley


    Men enten kører de godt eller også gør de ikke. Godt betyder noget henad en 6,25HK Mahle-cylinder, dårligt betyder mere i retning af en 4,2HK. Under alle omstændigheder er de hurtigere end en lovlig smiley


  • #24   31. mar 2008 Ja , det gr de, og vil da gerne have min til at køre lidt hirtigere, og jeg vil gerne ofre en 5g motor, men den er satme dyr, for en teenager altså (:

  • #25   31. mar 2008 Hvis du vil køre hurtigere, skal der flere omdrejninger til. Det tiltrække mere opmærksomhed, og så står politiet der lige pludselig.

    Enten det, eller også finder du ud af, det er belastende altid at køre rundt med 12-14.000rpm for at holde damp på kedlerne, og så afmonterer du dit dyre cylinderkit (det koster 4-8.000kr at komme op i de omdrejninger og kræfter + en 5g motor som heller ikke er billig), sætter det til salg og køber en Parmakit-cylinder. *vupti* så har du smidt 5.000kr lige ud ad vinduet og i værste fald skal du endda betale en bøde.

    Mit bedste råd vil til tid og evighed være at satse på en 3g motor med en Parma-cylinder og en god karburator. Skal det være vildere, skal man have en 4g/5g, men så er både omkostninger og risici så høje, at det er fjollet ikke at vente, til man kan montere en nummerplade.
    Men så kan man lige så godt købe en større motorcykel, for det koster nogenlunde det samme, når det kommer til stykket. MC'er fra '70erne er forbandet billige, efterhånden, og reservedelene koster ikke forfærdeligt meget mere end til Kreidleren.

    Mit bedste råd til netop dig er, at du bør beholde hvad du har, hvis det kører godt, og ellers spare skillinger sammen, til du vil have bil eller/og MC. Lige pludselig er du 18 år gammel, og så er Kreidleren næppe lige så interessant, som den har været. Altså, medmindre du er lige så tosset som jeg og får den indregistreret, hvortil jeg kun kan sige:

    GI' DEN GAS! smiley


    I øvrigt, en 5g motor er dyr for alle - priserne er sindssygt skruet op. Lev med det eller kør Puch Maxi, lol. Priserne stiger kun som tiden går og reservedelene bliver færre.


  • #26   31. mar 2008 Jeg lever med det.
    En puch Maxi holder næppe til det en kreidler kan udrette.
    og min kører også godt, (den blå uoriginale jeg har lavet)
    og jeg regner med at den jeg laver nu som skal være original også gør det.


  • #27   31. mar 2008 Svejs et par stiver i bagtøjet på en Puch Maxi og køb de rigtige stumper til motoren, så holder den skam fint til at køre 100km/t. Den er bare relativt længe om at komme derop, fordi den ikke har gear at vælge mellem. Men den er altså heller ikke bygget til at køre hurtigere end 40km/t.

Kommentér på:
Kreidler RMC

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce