{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Opsætning af Philips Hue Simirue panel på soveværelse (lampe) 590 kr.
  • Nedrivning 1.000 kr.
  • rengøring 100m2 900 kr.
  • Min ene stikkontakt virker ikke 600 kr.
  • Elektriker 1.200 kr.
  • Tilslutning af opvaskemaskine 510 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  passer det her sammen ?
  • #1   27. okt 2007 Bøsning imellem kab og studs i fiber.

  • #2   27. okt 2007 Ville ikke købe en delorto kopi.
    Find en brugt bing 21. 22 mm.


  • #3   27. okt 2007 Min mening er at Delortto kaburatorer er i god kvalitet til prisen...

  • #4   27. okt 2007 okay det vil jeg prøve tonny l...

    jeg har kun haft gode erfaringer med delorto..


  • #5   28. okt 2007 Det er en karburator lavet på licens, og det er en gaaaammel Dell'Orto, der er kopieret.

    Nogle er fine, andre noget skrammel, ganske enkelt fordi frasorteringsprocessen er knap så vigtig for de indiske maskiner - skidtet skal bare køre. Det behøver ikke køre fantastisk.

    Det er og bliver en skod-karburator. Det kommer man ikke udenom, og den er mere eller mindre uduelig, hvis man skal finjustere og opnå høj ydelse.
    Til en typisk boret cylinder, der bare skal have noget mere saft, er den ok, idet inddysningen er knap så kritisk i den sammenhæng.

    50% af tilfældene er det mere held end forstand, at motoren går godt med den der monteret.


  • #6   28. okt 2007 Dell'Orto laver fantastiske karburatorer, du skal bare holde fnatterne fra det uddaterede licens-skrammel. smiley

    Men hvis du ikke vil betale, hvad en bare rimelig model koster, kan du gøre, som du lyster. smiley Hvis det skal køre GODT, skal stumperne være i orden - det gælder i lige så høj grad for karburatoren som resten.

    Desuden afhænger det af, hvad du er på jagt efter mht. størrelse og ydelse.

    Denne er model er god, hvis du på et stumpemarked falder over en, der står DellOrto på (dvs. ikke SPACO smiley

    http://cgi.ebay.com/ebaymotors/NOS-Indian-Dellorto-Carburetor-SHB-19-19-D-P4-P6-50_W0QQcmdZViewItemQQcategoryZ35558QQihZ015QQitemZ250179942480QQrdZ1QQsspagenameZWD2V

    Den passer under de originale skjolde og er ganske nem at have med at gøre. Det er en 19mm fladspjældskarburator, og de koster sjældent alverden. De ryger gerne for et par hundrede kroner på ebay.

    Skal det være stort er Dell'Orto VHST28 et godt bud, men jeg anbefaler generelt ikke en større karburator end 25mm, medmindre man er i gang med en racer. Der er ingen grund til at ofre 85% af effekten under 5.000rpm, blot for at vinde 10% ekstra ved 10.000rpm. smiley


  • #7   28. okt 2007 I øvrigt, nej, den karburator, jeg fraråder dig at købe, kan ikke spændes på den studs. smiley Der skal laves en ny bøsning. Af samme årsag synes jeg, det er bundråddent, han sælger den karburator med til de tun-sæt han sælger.
    Nogle gange kan den monteres med lidt vold på skruen, andre gange ikke, og det skyldes jo nok produktionsvariationer.


  • #8   30. okt 2007 okay kan du så andbefale mig en anden god kaburator+?

  • #9   31. okt 2007 17/18mm Bing er nemmest at have med at gøre. Montér skidtet og find den rigtige dyse, så kører skidtet 9/10 gange.

    Ellers Dell'Orto og en større bunke dyser, både hoveddyser og tomgangsdyser. I værste fald også et mindre udvalg af nåle og strålerør.

    Bing'en er, hvis det bare skal køre godt, det mest økonomiske valg, til trods for indkøbsprisen er relativt høj.

    Om du køber en karburator til 500kr og skal investere 200kr i dyser, eller om du køber en til 400kr og skal investere 300kr i dyser, nåle, dyserør kan vel komme ud på et?
    Ofte bliver det dyrere med en uoriginal karburator, fordi man ender med at brænde en formue af på ovennævnte stumper, og dertil skal lægges adskillige timer med at få skidtet kørt ind + risikoen for en bombet motor, fordi man starter forkert, eller fordi motoren kører fantastisk, selv om blandingen er for mager.
    Been there, done that... Twice! smiley


  • #10   31. okt 2007 okay heeh.. det lyder til at være det sværeest på en knallert heeh

  • #11   1. nov 2007 Det er heller ikke meget galt. Det er nærmest en videnskab, der kræver en hulens masse erfaring, og selv da kan det gå galt.

  • #12   1. nov 2007 okay :S heehå glæder jeg mig sku ikke..

  • #13   2. nov 2007 Du kan lige så godt glæde dig. smiley Det giver en god indsigt i, hvordan tingene fungerer, og det er en rar følelse at have med sig, når andre løber ind i problemer.

    Men hvis du ikke har tålmodigheden, kan det godt være et lidt belastende stykke arbejde. Til gengæld er resultatet af en god inddysning ikke til at betale for penge. smiley


  • #14   2. nov 2007 okay jeg har toldmodigehden:b men det er bare sværdt når man ikk ved hvad de forskellige ting gør heeh :S men hvad gør nålen i dyssen hvis den står forkert??

  • #15   2. nov 2007 Nålens indstilling er ikke kritisk for noget videre, andet end motorens reaktion på gasgivning fra 1/5-4/5 gas.

    Hvis motoren reagerer mystisk på gasgivning fra mellem-lave til højre omdrejninger er det ofte samspillet mellem nål og hoveddyse, den er gal med.


    Læs Andy Graham Bell's bog om totaktstuning. Du kan låne den på biblioteket. Hav en ordbog ved din side, da den er på engelsk og relativt svær at læse, fordi der er mange fagudtryl.


  • #16   3. nov 2007 okay vil jeg gøre.. tak for hjælpen..

  • #17   4. nov 2007 Så lidt - håber det kan hjælpe dig at få en velkørende Kreidler.

  • #18   4. nov 2007 ja smiley

Kommentér på:
passer det her sammen ?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce