{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.495 visninger | Oprettet:

Slidt cylinder+krumtap. Hvad gør jeg? {{forumTopicSubject}}

Jeg har været lidt uheldig med kreidleren her de sidste par dage -_- først sætter svinghjulet sig fast som selfølgeligt resultere i at aftrækkeren flækker krumtappen. Fint nok, plejlstangslejet var alligevel slidt.

Jeg har så en ny top racing plejlstang som jeg er ved at få sat i en anden krumtap. Er der noget jeg skal være opmærksom på når jeg retter den op?
Jeg har drejebænk og måleur, så det burde jo være muligt smiley og hvor præcist skal det være?

Så til cylinderen: Den er begyndt at grave sig ned i toppen af cylinderen. Dette gør at stemplet ikke kan køre ovenud af cylinderen da stempelringene udvider sig så meget der hvor den er slidt. Der er en rille hele vejen rundt hvor stempelringene har gået til når den har kørt.

Spørgsmålet lyder så på om det kan betale sig at få ny nicasil i? Det er en helt lovlig 40 zd 15 TU-M 186 cylinder. Kun 2 ribber har knækket et hjørne af.

Jeg kan se det koster en del her i danmark, så kan det betale sig at få det gjort andre steder? Eller skal jeg have fat i en anden cylinder smiley

Skifter muligvis til 5 gearet mc motor her inden for den nærmeste fremtid, men vil da gerne have den lovlige knallert motor liggene til evt. andet kreidler projekt.

Og cylinderen kører egentligt fint nok, bare med dårlig acceleration og ca. 35-40 km/t på toppen efter speedometer.

jeg siger på forhånd mange tak smiley


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Slidt cylinder+krumtap. Hvad gør jeg?
  • #1   22. jun 2012 Altså på en eller andet tidspunkt har vi jo ikke flere cylindre til rådighed. Jeg havde nok fundet et andet cylinder, og så ladet den slidt ligge til der dukker et godt tilbud op på ny belægning. Ærgeligt den har knækkede ribber.

    Man kan også sige, hvis du alligevel smækker en anden motor på, så hul i den gamle, kør som den er, og så igen, få renoveret cylinderen når der dukker et godt tilbud op.

    Noget helt andet, og meget mere vigtigt. Laver du ikke 66'eren op når du er færdig med rmc'en?


  • #2   22. jun 2012 Jov det regner jeg da med smiley Det er jo en noget sjælden model efterhånden og det gør det jo lige en smule sjovere!

    Men jeg regner med at finde noget alla en 6,25 hk til lille pin og smide den på og derefter få den synet smiley 3 gear kan jeg sagtens leve med, det burde vel række til 70 km/t +-



  • #3   22. jun 2012 Hehe, nemlig! Jeg tror godtnok det er min favoritmodel, lige PT, og de sideskærme til stellet gør det bare endnu bedre! Jeg har bare en mistanke om, at de sikkert rasler ligeså meget som vindskærmen på min GT gør..

    Jo, 70km/t burde let kunne opnåes med en 3 gearet motor. Jeg havde en rmc gp engang, med en 44mm parmakit cylinder, og en spritny original 18mm bing, med en 13/34 gearing, som den i øvrigt trak fint, selv med mit korpus på, den susede 90 efter klokken ud af lige, og gik bare som en drøm! Det har jo nok været omkring 75-80 den har gået i realiteten. Jeg tror aldrig jeg har haft en 3 gearet kreidler der gik så godt som den, ved højere hastigheder, hehe.


  • #4   22. jun 2012 Faktisk så synes jeg også 5 gear er lidt surt, der er så fandens meget skifteri når man skal ned og holde stille, eller bare rundt i et bymiljø, og jeg har ikke så meget behov for fart at jeg når at køre 5 gear ud alligevel, hehe.

  • #5   22. jun 2012 Det lyder da lovende smiley 80 km/t er jo alligevel hvad man må køre på landevej og med mc teori prøven bestået idag, så kan det da vist kun gå for langsomt med den cylinder smiley

  • #6   23. jun 2012 Hehe, tillykke da med det! smiley Ja, så skal du jo heller ikke bekymre dig om politiet, eller om at få noget konfiskeret.

    Jeg glæder mig ihvertfald som et lille barn til at følge dit projekt med 66'eren, jeg håber den bliver ligeså fin som den anden ser ud til at blive! smiley


  • #7   23. jun 2012 Mange tak smiley jeg regner med at den skal have den store tur. Tror dog ikke side skjoldene skal males. Det er næsten synd

  • #8   23. jun 2012 Tjah, det ville også se forkert ud hvis resten er super fint, og så skjoldene har rust, hehe..

  • #9   23. jun 2012 Det har du selvfølgeligt ret i smiley Jeg tror jeg venter og ser til jeg får de sidste dele samlet sammen.

    Der er alligevel stil og lidt patina på sådan en gammel maskine.

    Men vis nogen læser med, så kunne det være fint vis en kunne svare på hvad jeg skal være opmærksom på når jeg retter krumtappen op smiley Det bliver gjort med måleur og kopperhammer.


Kommentér på:
Slidt cylinder+krumtap. Hvad gør jeg?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce