{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.039 visninger | Oprettet:

Motorskjolde farvekode og montering af baglygte?? {{forumTopicSubject}}

Så er Kreidleren snart ved at være ved de sidste skridt i renovationen.
Jeg er dog blevet i tvivl om hvordan baglygten skal monteres?
Det er den Kreidler rmc elektronik under mit fotoalbum jeg snakker om.
Den baglygte jeg har er den lille Ulo som også sad på maxi'erne og andre puch'er.

Jeg har så det problem at jeg kun har 2 huller i min bagskærm, de passer dog til en nummerplade holder. Så lyder mit spørgsmål så på om det er den store baglygte jeg skal have på, for ikke at skulle bore i skærmen.

Jeg har sæt lidt rundt omkring på nettet, og det ser ud til at den store baglygte sidder fast i bagage bæret, men skal ledning så bare trækkes langs den eller hvordan fungere det?

Og her til sidst som overskriften lyder, så er jeg i tvivl om hvilken farvekode motorskjoldene har? De er vel originalt mat sorte (eller var de?).

Ud fra http://www.kreidler.nl/forum/viewtopic.php?t=22429 ligner det meget farve nr. 78 med ral kode 9005. Er der en som kan hjælpe med det?

Jeg siger på forhånd mange tak for hjælpen smiley


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Fix en lampe 620 kr.
  • Opsætning af stikkontakt til vaskemaskine 500 kr.
  • Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Motorskjolde farvekode og montering af baglygte??
  • #1   8. maj 2012 Træk ledningen op under sædet og bagud. Det skæmmer ikke så voldsomt, og ledningerne er alt andet lige bedre beskyttet på den måde!

    Matsorte, ja. Helt præcist mat pulverlak!

    De fleste anerkendte lak-producenter tilbyder en mat klarlak, som man kan sprøjte over den matsorte efter et par skift mellem sort/vådslibning/sort/osv.
    Efter endt hærdning tørres overladen af med sprit og den matte klarlak sprøjtes på; Tre tynde lag er nok og efter nogle timer er alle de fine små slibespor fra vådslibningen usynlige.
    Det tager en dags tid på den måde, men bærer man sig rigtigt ad, bliver resultatet ret godt!

    Jeg skal sgu have et gammelt komfur ned i værkstedet, en dag! Kogepladerne til demontering af lejer og ovnen til at bage små, lakerede emner, hehe!


  • #2   8. maj 2012 Jeg bruger motip matsort spraylak, det matcher perfekt den originale matte lak, hvor mange andre matterede lakker faktisk er FOR matte. Fremgangsmåden til at lakere er som jesper beskriver. Det har jeg dog sjældent tålmodighed til, så jeg lakerer direkte så snart det forrige lag er fingertørt. Det har fungeret fint for mig, men ingen tvivl om at den korrekte fremgangsmåde er bedre, og mere langtidsholdbar.

    http://www.scootergalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=281925
    Bagsvinger, støddæmpere, gaffelbro, topplade, og selvfølgelig sideskærme er motip lakken. Forlygtehuset er den originale lak. Som sagt, det matcher perfekt.


  • #3   8. maj 2012 Ang baglygte.
    Den bagskærm du har på, er den forkerte til modellen. Det er oprindeligt den smalle rustfrie skærm. Den du har valgt er dog meget bedre, dun rustfrie har det med at knække oppe under sædet, og er den knækket, så rasler den af H til, hehe. Elektronik modellerne har oprindeligt lygten monteret på baggagebæren, og du har ret, oprindeligt er det den store baglygte.

    Oprindeligt føres ledningen til baglyset ned forbi bremsekontakten mellem stel og bagskærm. Under sideskærmen er der et hul igennem. Her trækkes ledningen igennem og den fæstnes i ledningeholderne inden i skærmen. Så føres den ud gennem et hul i skærmen, lige ved baglygten, og så ind i lygten. Så det er kun synligt fra hullet lige ved lygten, og så op til lygten. Jeg mener det er sådan det sidder originalt. Rigtig hardcore entusiaster laver et hul i baggagebæren oppe ved sædet, og så nede ved lygten, og så trækkes ledningerne i baggagebæren. Så er de 99% usynlige, og beskyttet imod, ja, alt..


  • #5   9. maj 2012 Puch-baglygten fås også uden fod, netop til montering på bagagebæreren. Men den store lygte klæder den nu allerbedst! smiley

    Ledningsfnidderet er som Krogh nævner. Endnu en detalje, jeg aldrig rigtig har taget mig af, og når jeg skifter til det lange RS-sæde med anderøv, bliver det endnu mindre problematisk! smiley


    Jeg smider sgu også bare matsort på skjoldende efter en hurtigt rens. Som jeg piller dem af og sætter på igen pga div eksperimenter, bliver de grimme alligevel!
    Jeg pudser og polerer ikke alverden... jeg skruer og kører! Desuden er det ikke lakken, vi kører på, og efter min fodhviler fangede en stolpe sidste år så jeg tog mig en snurretur, fik den sgu både buler og ridser! Surt, men alternativet er aldrig at køre...! smiley
    Derfor kan man godt kende og videregive den korrekte fremgangsmåde! smiley


Kommentér på:
Motorskjolde farvekode og montering af baglygte??

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce