1.752 visninger
|
Oprettet:
Kaburator indstilling. (HJÆLP) {{forumTopicSubject}}
Hej kreidler drenge/mænd
jeg står med min 5g kreidler som er helt standard for en schweizisk 5g.
5.3 Hk cylle
5.3 Hk top
5.3 Hk stempel
18mm Kaburator
72 dyse
Jeg kan ikke få den til at køre 4-5 gear helt ud så dør den - er vi enige om det bare er indstilling?
nov 2003
Følger: 26 Følgere: 26 Scootere: 2 Emner: 46 Svar: 1.268
Hvis du forventer mere end 80km/t af en 5,3'er, så må jeg skuffe dig.
nov 2003
Følger: 26 Følgere: 26 Scootere: 2 Emner: 46 Svar: 1.268
Dyse 72 er standard til en Bing 1/18/13, så den er sikkert ok. Og helt standard? I så fald kan jeg ikke se, hvad der skal 'indstilles', andet end platinerne måske er slidt.
Tjek kæden, rens og smør den ordentligt. Bumbumbum... ehm... ja, så er der ikke rigtig andet tilbage. Slidt spjæld i karburatoren, måske.
Tændrøret kommer IKKE til at fortælle en bjælde om, hvordan motoren har det, når det er en standardopsætning.
Hvis karburatoren er en 1/18/260, skal dysen op til 75, og modellen er forkert til en 5,3'er
Det var, hvad jeg kunne grave frem.
apr 2012
Følger: 45 Følgere: 43 Scootere: 7 Emner: 35 Svar: 231
okt 2005
Følger: 115 Følgere: 120 Scootere: 9 Emner: 156 Svar: 4.649
Og lad mig lige understrege, at det var med korrekt indstilling af tænding, og uden at have gjort andet ved kaburatoren, end en rensning.
Min kører dog med 13/36. Jeg tænker dog at det forreste tandhjul har været skiftet engang.
apr 2012
Følger: 45 Følgere: 43 Scootere: 7 Emner: 35 Svar: 231
nov 2003
Følger: 26 Følgere: 26 Scootere: 2 Emner: 46 Svar: 1.268
apr 2012
Følger: 45 Følgere: 43 Scootere: 7 Emner: 35 Svar: 231
nov 2003
Følger: 26 Følgere: 26 Scootere: 2 Emner: 46 Svar: 1.268
Lange indlæg bør læses i sin helhed. Jeg er ikke 12 år gammel og leverer sjældent korte, ubrugelige svar.
Krogh >>
13/36 er faktisk også ok, hvis man skal kompensere lidt ekstra på en motor med en primær-gearing på 77/21, som man eksperimenterede med en overgang.
Det svarer omtrent til at køre 13/35 med 79/20, som blev den efterfølgende standard på primærsiden, og det er en relativt let gearing, som stadig tillader motoren at nå sine spcificerede 80-85km/t for en ca. 6HK opsætning.
Efter jeg har smidt 6-8kg (~85kg ned til 77-78kg) og bruger tætsiddende læderjakke + jeans, æder Kreidleren en gearing på 14/33 på flad vej, uden bøvl. I modvind er jeg nødt til at bruge 4. gear, men med den tunge gearing trækker den knap 80km/t, alligevel.
Så hellere bygge en 50cc motor med membran, masser af skyllekanaler (ender på 6 eller 8!), lavtliggende udstødningskanal og en håndlavet potte på længere sigt.
Teoretisk set skulle jeg derved kunne opnå et bredere trækområde og en højere spidseffekt, som tillader motoren at trække den tungere gearing lettere.
Jeg skal have etableret kontakt til min gamle udstødningsguru, tror jeg. Han har sat sig 100% ind i forrørslængder på de org. udstødninger - det gør en større forskel, end man lige regner med! Et for kort forrør på en 4,2HK opsætning koster næsten 10km/t på toppen!!!
apr 2012
Følger: 45 Følgere: 43 Scootere: 7 Emner: 35 Svar: 231
Ja, som du selv skriver er jeg 12 år men det har intet med sagen at gøre? det kan godt ske du mener mine svar er ubrugelige fordi du ved mere om det end jeg gør, og det er jo ikke så mærkelig når du er 20 år ældre end mig og har haft med maskinerne at gøre i meget længere tid end jeg.
nov 2003
Følger: 26 Følgere: 26 Scootere: 2 Emner: 46 Svar: 1.268
Er du 12 år gammel fortjener du indtil videre et skulderklap for blæret sprogbrug og formulering; Ikke kun ift. din alder, men ift. det generelle gennemsnit.
Det var blot en påmindelse om, at lynskimning er noget snot, når man får svar på et spørgsmål!
I øvrigt har jeg ikke bemærket, du har skrevet ubrugelige svar... Du har travlt med at stille spørgsmål, og det er jo en god ting!
Tak for du siger fra, hvis jeg har virket nedladende. Det var på ingen måde min hensigt. Vær 100% sikker på, jeg Ikke gider stikpiller - er du en skovl, får du det at vide. Alt andet er gas fra start til slut!
apr 2012
Følger: 45 Følgere: 43 Scootere: 7 Emner: 35 Svar: 231
Jeg ved godt det er noget lort lynskimming men havde travlt da jeg læste det.
Man skal jo sprøge om hjælp hvis der er noget man er i tvivl om, og da jeg kun er 12 er der en del du ved mere end mig er jeg sikker på
Haha godt at høre det bare er gas
nov 2003
Følger: 26 Følgere: 26 Scootere: 2 Emner: 46 Svar: 1.268
Jeg ved en masse (men er ikke rigtig klog!) og er selv for hurtig på aftrækkeren, engang i mellem. Men jeg læser altid svar på egne spørgsmål grundigt!
apr 2012
Følger: 45 Følgere: 43 Scootere: 7 Emner: 35 Svar: 231
Haha, for mig virker du rigtig klog inden for kreidler og gamle diverse knallerter - du har da givet mig et par gode svar her på det sidste synes jeg.
nej, det er også rigtig, kan skal ikke skimme og ingen grund til at svare 2 gange.
nov 2003
Følger: 26 Følgere: 26 Scootere: 2 Emner: 46 Svar: 1.268
Har du fået motoren til at makke ret?
5,3 kører efter min mening bedst med 1.2mm fortænding, platinafstand 0,4mm.
Et frisk nåleleje og ditto stempelringe skader aldrig!
I værste fald skal der et nyt stempel til, og i så fald bør du aflæse tolerancemålet på cylinderen. Find dig i et godt stempel koster omtrent 500kr.
apr 2012
Følger: 45 Følgere: 43 Scootere: 7 Emner: 35 Svar: 231
Ja, et nyt stemple og stempelringe og så hvis den passer din 60cc cylle.
Den udstødning du havde på din kreidler førhen har du den endu?
nov 2003
Følger: 26 Følgere: 26 Scootere: 2 Emner: 46 Svar: 1.268
Den håndsvejsede ekspansionspotte har jeg ikke længere, ej heller den blanke 'snerrepotte'. Karsten H har dem begge.
Den blanke sad for lavt og støttebenet gik på, og den håndsvejsede var simpelthen FOR hidsig. Jeg vil ikke have en motor, der skal knaldes forbi 13.000rpm, før man kan skifte gear og komme videre - det kan alle finde ud af at lave.
Jeg vil have max effekt omkring 9.000rpm (std. 8.200-8.500rpm) og max 11.000rpm på toppen. Så holder stumperne længere, og den er til at køre med i trafikken.
Den håndsvejsede kan købes i Holland for omtrent 1.800-1.900kr inkl. forsendelse.
apr 2012
Følger: 45 Følgere: 43 Scootere: 7 Emner: 35 Svar: 231
Mvh
nov 2003
Følger: 26 Følgere: 26 Scootere: 2 Emner: 46 Svar: 1.268
http://www.kreidlercncparts.com/Webshop/Kreidler-Onderdelen/Uitlaten-delen/SP-uitlaat-60-CC/prod_35.html
Jeg ville dog sætte pris på, hvis du formulerede en hel sætning næste gang, Jeff. Det andet lyder mere som en ordre, og det er generelt dårlig stil.
nov 2003
Følger: 26 Følgere: 26 Scootere: 2 Emner: 46 Svar: 1.268
nov 2003
Følger: 26 Følgere: 26 Scootere: 2 Emner: 46 Svar: 1.268
Udstødningskanalen bør ligger ca. 22mm fra top og helst ikke lavere. Cylinderen har desuden gavn af både membranopsætning og nogle passende booster-kanaler.
Forvent begyndende træk allerede fra 6.000rpm og fra ~8.000rpm går det løs. Over 9.000rpm er motoren bogstaveligt talt vanvittig hele vejen op til 12-13.000rpm.
Det er Kreidlerens svar på en Polini Evo-udstødning, og en korrekt portet 44mm cylinder smider LET 10HK på baghjulet. Og det er altså mere end den berømte 12HK Van Veen-opsætning, som alle sukker efter.
Den er ekstrem - slut! Og jeg gik af med den, fordi jeg vil have en hverdagsmaskine.
Kaburator indstilling. (HJÆLP)
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside