{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kaburator indstilling. (HJÆLP)
  • #1   20. apr 2012 Vi er ikke enige om noget som helst, før du har listet gearing og karburatormodel, kort fortalt.

    Hvis du forventer mere end 80km/t af en 5,3'er, så må jeg skuffe dig. smiley


  • #3   20. apr 2012 Andet end rens af karburator og udstødning + en justering af tænding, er der næppe noget i vejen med mekanikken.

    Dyse 72 er standard til en Bing 1/18/13, så den er sikkert ok. Og helt standard? I så fald kan jeg ikke se, hvad der skal 'indstilles', andet end platinerne måske er slidt.

    Tjek kæden, rens og smør den ordentligt. Bumbumbum... ehm... ja, så er der ikke rigtig andet tilbage. Slidt spjæld i karburatoren, måske.


    Tændrøret kommer IKKE til at fortælle en bjælde om, hvordan motoren har det, når det er en standardopsætning.

    Hvis karburatoren er en 1/18/260, skal dysen op til 75, og modellen er forkert til en 5,3'er smiley Standard gearing vil være 14/35 eller 14/36, afhængigt af primærgearingen mellem krumtap/kobling.


    Det var, hvad jeg kunne grave frem.


  • #4   20. apr 2012 Jesper H tusind tak for det - det var præcis svar på mit spørgesmål.

  • #5   20. apr 2012 80km/t er sjovt nok også det 5,3'eren er opgivet til, hehe. Jeg har haft min gt oppe på knap 90km/t iflg. speedo en enkelt gang i stille vejr, men det var ikke mere end lige til, og når man fraregner fejlvisningen man finder på stort set alle speedometre så passer det nok meget fint, med omkring 80km/t. Det er ikke 4, eller 5. gear kørt ud, for det kan den simpelthen ikke.

    Og lad mig lige understrege, at det var med korrekt indstilling af tænding, og uden at have gjort andet ved kaburatoren, end en rensning.

    Min kører dog med 13/36. Jeg tænker dog at det forreste tandhjul har været skiftet engang.


  • #6   20. apr 2012 Min kører med 12-36 gèaring, ved i om det er standard? og er 72 dyse standard til sådan en 18mm bing?:-)

  • #7   20. apr 2012 Læs lige mit forrige indlæg én gang til...

  • #8   20. apr 2012 Haha - jeg skimmede det vist for hurtigt, tusind tak for jeres svar smiley

  • #9   20. apr 2012 Andreas >>

    Lange indlæg bør læses i sin helhed. Jeg er ikke 12 år gammel og leverer sjældent korte, ubrugelige svar. smiley smiley ;) smiley


    Krogh >>

    13/36 er faktisk også ok, hvis man skal kompensere lidt ekstra på en motor med en primær-gearing på 77/21, som man eksperimenterede med en overgang.

    Det svarer omtrent til at køre 13/35 med 79/20, som blev den efterfølgende standard på primærsiden, og det er en relativt let gearing, som stadig tillader motoren at nå sine spcificerede 80-85km/t for en ca. 6HK opsætning.


    Efter jeg har smidt 6-8kg (~85kg ned til 77-78kg) og bruger tætsiddende læderjakke + jeans, æder Kreidleren en gearing på 14/33 på flad vej, uden bøvl. I modvind er jeg nødt til at bruge 4. gear, men med den tunge gearing trækker den knap 80km/t, alligevel. smiley Jeg kunne jo ofre pengene på et kortere 5. gear, men gevinsten er for beskeden.
    Så hellere bygge en 50cc motor med membran, masser af skyllekanaler (ender på 6 eller 8!), lavtliggende udstødningskanal og en håndlavet potte på længere sigt.
    Teoretisk set skulle jeg derved kunne opnå et bredere trækområde og en højere spidseffekt, som tillader motoren at trække den tungere gearing lettere.

    Jeg skal have etableret kontakt til min gamle udstødningsguru, tror jeg. Han har sat sig 100% ind i forrørslængder på de org. udstødninger - det gør en større forskel, end man lige regner med! Et for kort forrør på en 4,2HK opsætning koster næsten 10km/t på toppen!!! smiley


  • #10   20. apr 2012 Jesper >> Ens årgang er fuldstædning ligegyldig, det kan godt være du ved mere om kreidler end mig, og det respektere jeg dig for, men jeg har sku også en for kærlighed for maskinerne.
    Ja, som du selv skriver er jeg 12 år men det har intet med sagen at gøre? det kan godt ske du mener mine svar er ubrugelige fordi du ved mere om det end jeg gør, og det er jo ikke så mærkelig når du er 20 år ældre end mig og har haft med maskinerne at gøre i meget længere tid end jeg.


  • #11   20. apr 2012 Hør nu her, batman! smiley Bemærk for det første min brug af smilies, og lad mig for det andet pointere, at de 12 år var grebet totalt ud af luften - jeg var ikke klar over din alder!

    Er du 12 år gammel fortjener du indtil videre et skulderklap for blæret sprogbrug og formulering; Ikke kun ift. din alder, men ift. det generelle gennemsnit.

    Det var blot en påmindelse om, at lynskimning er noget snot, når man får svar på et spørgsmål!

    I øvrigt har jeg ikke bemærket, du har skrevet ubrugelige svar... Du har travlt med at stille spørgsmål, og det er jo en god ting! smiley

    Tak for du siger fra, hvis jeg har virket nedladende. Det var på ingen måde min hensigt. Vær 100% sikker på, jeg Ikke gider stikpiller - er du en skovl, får du det at vide. Alt andet er gas fra start til slut!


  • #12   22. apr 2012 Vidste du ikke jeg var 12? Blæret sprogbrug, haha. smiley

    Jeg ved godt det er noget lort lynskimming men havde travlt da jeg læste det. smiley
    Man skal jo sprøge om hjælp hvis der er noget man er i tvivl om, og da jeg kun er 12 er der en del du ved mere end mig er jeg sikker på smiley

    Haha godt at høre det bare er gas smiley


  • #13   23. apr 2012 Nope. Sidder ikke og tjekker profiler for alder eller gætter på den slags! Er hamrende ligeglad, bare folk opfører sig ordentligt...

    Jeg ved en masse (men er ikke rigtig klog!) og er selv for hurtig på aftrækkeren, engang i mellem. Men jeg læser altid svar på egne spørgsmål grundigt! smiley Det er træls at svare to gange, synes jeg selv! smiley



  • #14   23. apr 2012 Hehe, der er heller ingen grund til at stalke folk og slet ikke når de opfører sig ordenligt. smiley
    Haha, for mig virker du rigtig klog inden for kreidler og gamle diverse knallerter - du har da givet mig et par gode svar her på det sidste synes jeg.
    nej, det er også rigtig, kan skal ikke skimme og ingen grund til at svare 2 gange. smiley


  • #15   23. apr 2012 Jeg ved lidt af hvert, men fri mig for termet "ekspert"... Det er jeg ikke tålmodig nok til at være.


    Har du fået motoren til at makke ret?

    5,3 kører efter min mening bedst med 1.2mm fortænding, platinafstand 0,4mm.
    Et frisk nåleleje og ditto stempelringe skader aldrig!

    I værste fald skal der et nyt stempel til, og i så fald bør du aflæse tolerancemålet på cylinderen. Find dig i et godt stempel koster omtrent 500kr.


  • #16   23. apr 2012 Den står adskildt lige nu, så jeg har ikke rodet så meget med den.
    Ja, et nyt stemple og stempelringe og så hvis den passer din 60cc cylle.
    Den udstødning du havde på din kreidler førhen har du den endu?


  • #17   23. apr 2012 Hvilken af udstødningerne? Jeg har efterhånden ejet nogle stykker...

    Den håndsvejsede ekspansionspotte har jeg ikke længere, ej heller den blanke 'snerrepotte'. Karsten H har dem begge.

    Den blanke sad for lavt og støttebenet gik på, og den håndsvejsede var simpelthen FOR hidsig. Jeg vil ikke have en motor, der skal knaldes forbi 13.000rpm, før man kan skifte gear og komme videre - det kan alle finde ud af at lave.
    Jeg vil have max effekt omkring 9.000rpm (std. 8.200-8.500rpm) og max 11.000rpm på toppen. Så holder stumperne længere, og den er til at køre med i trafikken. smiley

    Den håndsvejsede kan købes i Holland for omtrent 1.800-1.900kr inkl. forsendelse.


  • #18   23. apr 2012 Tak! lige det svar jeg skulle bruge.

    Mvh


  • #20   23. apr 2012 Værs'go':

    http://www.kreidlercncparts.com/Webshop/Kreidler-Onderdelen/Uitlaten-delen/SP-uitlaat-60-CC/prod_35.html

    Jeg ville dog sætte pris på, hvis du formulerede en hel sætning næste gang, Jeff. Det andet lyder mere som en ordre, og det er generelt dårlig stil. smiley


  • #23   23. apr 2012 Jep. De er skam helt pålidelige. Johan derfra forstår desuden udmærket engelsk.

  • #24   23. apr 2012 Vedr. SP60...

    Udstødningskanalen bør ligger ca. 22mm fra top og helst ikke lavere. Cylinderen har desuden gavn af både membranopsætning og nogle passende booster-kanaler.
    Forvent begyndende træk allerede fra 6.000rpm og fra ~8.000rpm går det løs. Over 9.000rpm er motoren bogstaveligt talt vanvittig hele vejen op til 12-13.000rpm.

    Det er Kreidlerens svar på en Polini Evo-udstødning, og en korrekt portet 44mm cylinder smider LET 10HK på baghjulet. Og det er altså mere end den berømte 12HK Van Veen-opsætning, som alle sukker efter.
    Den er ekstrem - slut! Og jeg gik af med den, fordi jeg vil have en hverdagsmaskine. smiley


Kommentér på:
Kaburator indstilling. (HJÆLP)

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce