{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
760 visninger | Oprettet:

Så skete der lidt nyt i værkstedet. {{forumTopicSubject}}

Ja, inspireret at Mikkels flotte GT bestemte jeg mig for, at nu må der da snart ske lidt igen, så jeg tog mig sammen og gik ud i værkstedet, jojo, de stod der da endnu alle maskinerne. Nå, skidtet skal jo skilles ad, så jeg gik igang med at skrue den røde mishandlede maskine fra hinanden, og til min glæde var de dele jeg skal bruge (stel, tank, og diverse småting, plus en intakt, ikke boret DKM-0009 eller hvad den nu hedder fra superstar, til RS'en), alt sammen i en tilstand hvor det kan reddes uden at ty til ekstremer, så det er jo heldigt nok, eftersom stellet allerede er blevet forsikret, hehe.

Nå, næste maskine i rækken, tyskeren, fuskermaskinen, som til min store overraskelse ikke var så fusket alligevel, så jeg brød ikke grædende sammen, som jeg først var bange for, hehe. Fra denne maskine skal jeg anvende dele fra den blæserkølede motor (skjolde, cylinder & top, som er 2,6ps), muligvis hele motoren hvis jeg finder det korrekte gearhåndtag (motoren er med håndgear), og lidt andre småting.

Så der sker da lidt, nu skal jeg bare have fundet en som kan sandblæse, min fætter som er i lære som autolakør har meldt sig frivilligt til at spartle tank og andre dele som vi finder buler på, og så kan jeg påbegynde lakering, hehe. Det bliver desværre bare spraylak, jeg har ganske simpelt ikke råd til autolak, medmindre jeg falder over en som kender en som kender en, osv, hehe.

Der går dog lang tid før den står samlet, jeg mangler stadig maaange dele som skal indkøbes, bl.a. en intakt 3 gearet blok, diverse chrome dele som skærmstivere, lygtekrans, sportsbøjle, komplet udstødning, lyskontakt, osv. Selvfølgelig også dele til motorrenovering som krumtap, lejre, sommeringe, pakninger osv. Puha, jeg får allerede ondt i tegnebogen, hehe. Men, jeg har givet med selv en deadline der hedder Maj 2012, så der er god tid endnu. smiley

Længere ude i fremtiden vil jeg gerne bygge 5 gear på maskinen, med et 5,3 sæt.

Til et sådant projekt, ville i så anvende de flotte gammel model fælge med 120mm nav, eller ville i anvende de "nye" fælge, med 160mm nav? Det er hvad jeg lige har til rådighed..


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Så skete der lidt nyt i værkstedet.
  • #2   14. jul 2011 Godt du kan holde dig selv i gang, hehe! smiley


    Du tænker vist på, om du skal bruge Leleu- eller Campagnolo-nav.

    Førstnævnte er 120/160mm og de andre er 116/150mm

    Hvis vi taler en model fra før '72 (mener jeg), er det Campagnolo - ellers er der dømt Leleu.

    Jeg er dog tilbøjelig til at foretrække de 150mm bremser, uanset hvad. Leleu-navene har en større tendens til at blive skæve i tromlen, og de synes sværere at dosere.
    Dem som ikke kan mærke forskellen, har aldrig prøvet et sæt af hver, som fungerer perfekt! smiley


  • #3   14. jul 2011 Ja selvf, 116mm campagnolo, eller 160mm leleu.

    Jeg tænker bare, at maskinen jo gerne skulle have hvide plader engang, så jeg tvivler lidt på, om de små 116mm vil være tilstrækkelige?

    Jeg har aldrig prøvet de 120mm leleu, eller dvs, jeg har prøvet dem i letmetal fælge, men det er vel nær det samme. Som jeg før har nævnt er jeg en stor gut, så det er ikke sådan at maskinen smutter på forhjul med mig på, uanset, hehe. smiley Maskinen kommer heller ikke ud i glat føre, så det behøves heller ikke være med i overvejelserne.


  • #4   14. jul 2011 Selv 116mm er rigeligt til at blive indenfor lovens rammer. smiley Jeg vil klart anbefale 150mm foran og 116 bagtil. Hvis du ligger på den høje side af 120kg, kan man godt argumentere for, at 150mm bagtil er en reel fordel. Ellers går dækket bare op i røg, lol!

  • #5   14. jul 2011 hvad skal du have sand blæst?

  • #6   14. jul 2011 Jeg siger tusinde tak for de pæne ord, jeg må forbi en dag og se samlingen og have et gearhåntag med!

  • #7   14. jul 2011 Jeg ser på det Jesper, hehe. smiley

    Emil, halvanden knallert ca. 1 stel, 2 tanke, 2 bagsvingere, 2 lygter, 1 sæt lygteholdere, 1 sæt fælge, diverse fodhvilere, konsoller, sidekasser og motor skjolde, og sikkert en del andre småting også..

    Du er velkommen mikkel, men der er ikke så meget at se endnu, hehe. smiley


  • #8   15. jul 2011 uha da ja det var en del arbejde. jeg ville bare lige høre hvis det kun var et par enkelte små ting ville jeg gerne blæse lidt for dig men har ik så meget tid så der kommer nok til at gå rigtig lang tid før jeg ville blive færdig med så meget.
    hvis det er så tjek evt mit puch projekt.

    http://scootergalleri.dk/alb_alle.aspx?UserID=179073


Kommentér på:
Så skete der lidt nyt i værkstedet.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce